خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان در ایران با ثبت ونک

رپورتاژ‌ آگهی

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که در زمینه کاربرد و گسترش اختراعات ، طراحی ، و تولید کالا و خدمات در حیطه فناوری های برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می کنند.
برای تاسیس این شرکت در ابتدا باید جهت ثبت شرکت اقدام کرد و یکی از انواع شرکتها را تاسیس نمود (مثل سهامی خاص یا  با مسئولیت محدود) و سپس با اخذ مجوز ، آن شرکت دانش بنیان می شود.

جهت مشاوره رایگان در این زمینه و کلیه امور ثبتی میتوانید با مشاوران موسسه ثبت ونک به شماره 02187790 تماس حاصل فرمایید.

شرکت های دانش بنیان بر پایه علم و دانش دست به کار آفرینی زده و با هدف همزمان توسعه علم و دانش ، و سود آوری و ثروت ، از نیروهای بالقوه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی استفاده می کنند. در حقیقت این شرکت ها کالایی تولید نمی کنند بلکه موسسان شرکت که افرادی مجرب و تحصیل کرده هستند اطلاعاتی ارائه و تولید میکنند که برای آنها سود زیادی دربر دارد.

یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی این نوع شرکت ها مالکیت معنوی محصولات آنها است زیرا این اطلاعات دارایی های غیر ملموس شرکت هستند و مالکین همواره در تلاش هستند تا حقوق معنوی این محصولات را حفظ کنند.

انواع شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان به طور کلی دو دسته هستند : دولتی و تجاری.
آن دسته از شرکت های دانش بنیان که دانشگاه مالک بیش از 50 درصد سهام شرکت باشد ، شرکت دانش بنیان دولتی نامیده می شوند ، اما چنانچه تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه عضو شرکت باشند ، آن را تجاری می گویند.
از سوی دیگر ، شرکت های دانش بنیان را به ترتیب دیگری نیز طبقه بندی می کنند که شامل موارد زیر می باشد :

  • شرکت های نوپا
  • شرکت های تولید کننده
  • شرکت های صنعتی

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

برای این که شرکتی به دانش بنیان تبدیل شود باید شرایط خاصی را دارا باشد که اجمالا به آنها اشاره می کنیم.

ثبت شرکت دانش بنیان
از جمله شرایطی که برای ثبت شرکت دانش بنیان مورد نیاز است ، دارا بودن حداقل دو مورد از شرایط زیر برای حداقل دو سوم اعضای شرکت است :

  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه فعالیت علمی یا مدیریتی
  • دارا بودن حداقل یک اختراع داخلی یا بین المللی
  • حداقل نصف درآمد شرکت در سال قبل مالی ، ناشی از فروش فناوری ، کالا و یا خدمات دانش بنیان از طریق قرارداد باشد

از دیگر شاخص هایی که این نوع شرکت ها باید داشته باشند این است که تولیدات شرکت باید در حوزه فناوری های بالا یا متوسط به بالا باشند ، دانش فنی فرآیند تولید محصول به سختی قابل کپی برداری بوده و خواص و کارکرد پیچیده ای در محصول ایجاد کرده باشد.
همچنین شرکت باید در یکی از دسته بندی های شرکت های تولید کننده کالاهای دانش بنیان، شرکت های تحقیق و توسعه و خدمات طراحی مهندسی ، واجد کلیه شرایط اختصاصی باشد.

کالاها و خدمات نیز باید شرایط خاصی را داشته باشند :

  • سطح فناوری بالا : کالاها و خدمات نباید به قدری ساده باشند که توسط دیگران کپی شوند
  • مرحله تولید : کالاها باید در حد تولید یا نمونه آزمایشی بوده و خدمات باید اسناد فروش داشته باشند
  • تسلط بر دانش فنی : به منظور خلق محصول یا ارائه خدمات ، شرکت باید بر دانش فنی حوزه خود تسلط کافی داشته باشد

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

از جمله مزایای ثبت شرکت دانش بنیان استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور فعالیت های ثبت اختراع ، کسب فناوری ، و نمونه سازی است. صندوق نوآوری و شکوفایی بین 300 میلیون تا 5 میلیارد تومان تسهیلات تجاری سازی در جهت حمایت از طرح ها و شرکت های دانش بنیان اعطا می کند. نرخ سود این تسهیلات 5 درصد از بانک ها کمتر است.

از دیگر مزایای ثبت شرکت دانش بنیان معافیت مالیاتی این شرکت ها به مدت 15 سال است. علاوه بر این ، شرکت ها و موسسات دانش بنیان از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف هستند.

برای واگذاری تمام یا بخشی از سهام مراکز و موسسات پژوهشی دولتی ، و همچنین مناقصات قراردادها ی پژوهشی ، فناوری و تجاری سازی ، شرکت ها و موسسات دانش بنیان در اولویت هستند.

برای مشاوره دقیق و تخصصی ثبت شرکت و کلیه امور ثبتی میتوانید همین حالا با مشاورین ثبت ونک تماس بگیرید : 02187790

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان عبارت است از :

  • رزومه شرکت
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده است
  • آخرین لیست بیمه شرکت و خلاصه ی وضعیت حقوق و دستمزد و مزایا
  • مجوزهای شرکت
  • تصویر مدارک تحصیلی تمامی اعضا و موسسین شرکت
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی شرکت
  • تصویر اساس نامه شرکت

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

به طور کلی برای ثبت شرکت دانش بنیان از طریق مراحل زیر انجام می گیرد :

نخستین گام برای ثبت شرکت دانش بنیان ، تاسیس یک شرکت یا موسسه است.
محدودیتی در انتخاب شرکت های تجاری وجود ندارد و شما می توانید بسته به شرایط خود یکی از شرکت های سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و … را انتخاب کنید. ذکر این نکته ضروری است که در موضوع فعالیت شرکتی که می خواهید ثبت کنید واژه تولید و مهندسی باید قید شود.

در مرحله بعد ، پس از گرفتن شناسه ملی شرکت ، می توانید در سامانه شرکت های دانش بنیان daneshbonyan.ir  ثبت نام کنید. در این مرحله باید قسمت اطلاعات را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنید. پس از این که درخواست خود را ثبت کردید باید منتظر باشید تا این اطلاعات توسط دبیرخانه کارگروه به کارگزاران مربوطه ارسال شده و ارزیابی شوند.

در صورتی که درخواست شما برای ثبت شرکت دانش بنیان مورد تایید قرار گیرد ، شرکت شما به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شود و شما می توانید با ارائه طرح خود از تسهیلات مربوطه از قبیل وام و تسهیلات قرض الحسنه و وام کم بهره دانش بنیان استفاده کنید.

پس از این که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی نامه دریافت کردید ، باید پرسش نامه های بخش خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان را در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی تکمیل کنید.

ثبت ونک

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

برای محاسبه هزینه ثبت شرکت دانش بنیان نمی توان قیمت دقیقی را مشخص نمود.
البته در ابتدا برای تاسیس شرکت عادی حداقل به مبلغ  100 هزار تومان نیاز دارید اما بطور کلی ثبت شرکت ها هزینه هایی از قبیل تهیه مدارک، مجوزها ، هزینه حق الثبت و غیره دربر دارد. اما برای ثبت شرکت دانش بنیان هزینه های اضافی توسط معاونت ریاست جمهوری پرداخت می شود.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه یا انجام کلیه امور ثبتی  به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان ما در موسسه حقوقی ثبت ونک بهره مند شوید. کافی است با شماره تلفن زیر تماس گرفته تا مشاورین ما شما را یاری کنند. شماره تماس : 02187790

www.vanak.org
www.vanak.ir

بانک صادرات
دکمه بازگشت به بالا