خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی انصاف نیوز

انصاف نیوز یک پایگاه اطلاع رسانی است که فعالیت آزمایشی خود را از 10 مرداد ماه ۱۳۹۲ آغاز کرد و از ابتدای زمستان سال ۱۳۹۵ با تحریریه‌ی متمرکز در تهران فعالیت می‌کند. [راه‌های ارتباط با ما]

تحریریه‌ی انصاف نیوز به فرد یا حزبی سیاسی «وابستگی» ندارد. چارچوب فعالیت آن را منافع ملی و قانون مشخص می‌کند و مشی آن رعایت انصاف در اطلاع رسانی و نقادی است و «تلاش می‌کند» که بدون پرده پوشی مروج نگاهی منصفانه باشد.

این پایگاه اطلاع رسانی، با نام رسمی «انصاف خبر» به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی «علی اصغر شفیعیان» در 26 آبان ماه 1393 با شماره پروانه‌ی ۷۳۵۴۹ از هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت. [ شماره‌ی قدیمی پروانه: ۹۳/۱۹۱۵۵ ]

در سال ۱۳۹۴، پس از هفت ماه توقیف موقت (از اردیبهشت ماه 94 تا نیمه‌ی آذرماه این سال)، با نامه‌ی سیامک مدیرخراسانی، رییس وقت شعبه‌ی ششم دادگاه کیفری یک استان تهران، با اشاره به رای تبرئه‌ی مدیر مسوول از اتهام انتسابی، رفع توقیف شد.

انصاف نیوز در چهارمین دور رتبه بندی پایگاه‌های خبری کشور که نتیجه‌ی آن در زمستان سال ۹۹ اعلام شد، به صورت مشترک با سایت جماران در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است.

آیین‌نامه اخلاقی پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز

«اگر انصاف را پيشه خود نسازی ستم كرده‌‏ای و كسی كه به بندگان خدا ستم كند خدا دشمن اوست و كسی كه خدا دشمن او باشد دليلش را باطل می‌‏سازد (عذرش را نمی‌‏پذيرد) و چنين شخصی با خدا در جنگ است مگر آن‌كه دست از ستم بردارد و توبه كند.» [نامه امام علی به مالک]

برای چه آمده‌ایم؟

انصاف نیوز با اتکا به آزادی‌های مصرح در قانون اساسی، آمده است تا با نگاهی منصفانه بتواند پوششی برای بیان نظرات در حوزه‌های گوناگون باشد و در این راستا سعی دارد بیش از آنکه تریبون رسمی قدرت باشد، صدای آن قشر از جامعه باشد که در سایه‌ی نبود عدالت رسانه‌ای، حرف‌ها، نظرات، مشکلات و دغدغه‌های آنان در میان انبوهی از اخبار دیگر رسانه‌ها گم شده است.

انصاف نیوز اهداف خود را بر اساس نظریات کارشناسان حوزه‌های مختلف دنبال خواهد کرد.

با چه اصولی کار می‌کنیم؟

  1. انصاف نیوز خود را ملتزم به قانون اساسی می‌داند.
  2. تنها خط قرمز انصاف نیوز حفظ منافع ملی است، در همین راستا از افشای مطالب محرمانه‌ای که مغایر با منافع ملی باشد خودداری می‌کند.
  3. احترام به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی، فرهنگی و مذهبی از اصول کاری انصاف نیوز است.
  4. انصاف نیوز خود را وامدار هیچ گروه، جناح، حزب و شخصی نمی‌داند و به همین دلیل در نقد و انعکاس نظرات آزاد است.
  5. نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در انصاف نیوز بر پایه‌ی نگاهی منصفانه و به دور از حب و بغض منعکس خواهد شد.
  6. انصاف نیوز برای پیشبرد اهداف حرفه‌ای از تخریب اشخاص، سازمان‌ها و نهادها استفاده نخواهد کرد.
  7. انصاف نیوز بدون درخواست مقام قضایی از افشای منابع خبری خودداری می‌کند.
  8. در راستای حفظ حقوق مخاطب و احترام به آن، انصاف نیوز از حذف اخبار بدون دستور مرجع قضایی خودداری می‌کند.
  9. انصاف نیوز در تهیه‌ی اخبار و تعیین صحت و سقم آنها از تمامی راه‌های در حد توان و منابع برای مستند بودن اخبار استفاده خواهد کرد.
  10. چنانچه اشتباهی در اخبار انصاف نیوز صورت گیرد نسبت به اصلاح آن، اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام خواهد داد. همچنین اگر در مطلبی که به شخص یا گروه یا سازمانی اتهامی زده شود، مطابق قانون انصاف نیوز فرصت پاسخ و دفاع را برای آنها فراهم خواهد کرد.
  11. انصاف نیوز در گفتگوهای اختصاصی، حقوق مصاحبه شونده را رعایت خواهد کرده و با حفظ امانت داری متن گفت‌وگو را منتشر می‌کند.
  12. انصاف نیوز در نقل اخبار سایر رسانه‌ها، مقالات و آثار نویسندگان خود را ملزم به ذکر منبع می‌داند.
  13. انصاف نیوز با احترام به حفظ حریم خصوصی افراد از انتشار مطالبی که خدشه‌ای به حیثیت و آبروی افرد وارد کند خوددرای خواهد کرد.
بانک صادرات
دکمه بازگشت به بالا