خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عدم استقبال و لغو کنسرت شجریان

در حالی که بر اساس تبلیغات و اعلام قبلی، قرار بود همایون شجریان علاوه بر نوزدهم، بیستم دی ماه جاری نیز در بندرعباس کنسرت برگزار کند ولی دومین شب اجرای این برنامه لغو شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، مدیر اجرایی کنسرت همایون شجریان در بندرعباس، با تایید این خبر دلیل لغو شب دوم اجرای کنسرت را به فروش نرفتن بلیت اعلام کرد. این در حالیست که کنسرت قبلی این هنرمند در بندرعباس ، سال 90 در تالار آوینی برگزار شد و شجریان در دو شب و شش نوبت هنر خود را به مشتاقان موسیقی ایرانی در بندرعباس عرضه کرد.

فرید خرمی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در اولین شب نیز که کنسرت در سالن فجر ورزشگاه تختی برگزار شد، تنها یک هزار و 700 بلیت به فروش رفت و این در حالیست که سالن یاد شده حدود 2هزار و 500 نفر صندلی دارد.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره قیمت بالای بلیت این کنسرت که بین 300هزار تا 700هزار ریال برای استفاده از این برنامه بر روی صندلی های پلاستیکی ورزشگاهی تعیین شده اظهار داشت:افزایش هزینه های گروه مانند جابجایی و اقامت و همچنین افزایش تعداد هنرمندان شرکت کننده در برنامه علت این افزایش قیمت بوده است.

خرمی در حالی افزایش هزینه ها را به عنوان دلیل بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت ‘چرا رفتی ‘ اعلام کرد که نام یک شرکت معروف نیز به عنوان حامی مالی در تبلیغات آن به چشم می خورد.

همچنین پیش از این از سوی مسوولین موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام شده بود که تورهای شهرستانی ‘چرا رفتی ‘با نگاه حمایتی برگزار می شود تا تعداد بیشتری از مردم از آن استفاده کنند.

در اجرای جمعه شب ،همایون شجریان با همراهی، سهراب پورناظری به عنوان تکنواز کمانچه، حسین رضایی نیا و آئین مشکاتیان نوارنده سازهای ضربی، مهیار طریحی نوازنده سنتور، علی جعفری و تینا جامه گرمی نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویلنسل، آرین کشیشی نوازنده گیتار باس، سپند دادبه نوازنده عود و خورشید داد به نوازنده تار، 11 اثر اجرا کرد.

در این اجرا قطعه های چه کسم من(مولانا)، همه هیچم(حسین منزوی)، کولی(سیمین بهبهانی)، دل به دل(هومن ذکاتی)، شتک(حسین منزوی)، در حصار شب(شفیعی کدکنی)،مردان خدا(آهنگ کیخسرو پورناظری/ شعر فروغ بسطامی)،چونی بی من(مولانا)، از عشق(آهنگ سهراب پورناظری)، درون آینه (حسین منزوی)، چرا رفتی(سیمین بهبهانی)، توسط همایون شجریان و همنوازان اجرا شد.

کیفیت نامطلوب صدا در دو طرف سالن و فروش بلیت در محل هایی که هیچگونه دیدی به سکوی اجرا نداشت از نقاط ضعف این برنامه بود.

با وجود نقاط ضعف یاد شده، هر یک از قطعات اجرا شده با تشویق و استقبال خوب مردم روبرو شد.

دومین مرحله تور شهرستان های کنسرت ‘چرا رفتی’ به تهیه کنندگی محمد حسین توتونچیان و موسسه فرهنگی هنری ققنوس، از اجرا در سالن فجر بندرعباس آغاز شده و در شهر های سمنان، اهواز، آبادان، اصفهان و زنجان ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا