خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب کودک‌آزاری دختربچه‌ی افغانستانی در خمینی‌شهر:«آزار جنسی اثبات نشده!»

طیبه سیاوشی خواستار شد: تسریع در نهایی شدن لایحه‌ی حمایت از حقوق کودک

«طیبه سیاووشی»، نماینده مجلس در توییتی نسبت به آزار دختربچه‌ی افغانستانی در خمینی‌شهر، واکنش نشان داد و نوشت: «مجلس باید تا دیر نشده برای مقابله با  کودک‌آزاری کاری کند. امروز به همراه جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس درخواست کردیم تا لایحه‌ی حمایت از حقوق کودک با قید فوریت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد و در بررسی آن تسریع شود.»

99999

به گزارش انصاف نیوز، او همچنین در توییتی دیگر نوشت: «کودک‌آزاری نه صرفا روح و روان و جان یک کودک که روح و جان و روان میلیون‌ها ایرانی را آزرده می‌کند.
بررسی جوانب مختلف لایحه حمایت از حقوق کودک هم اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به پایان رسیده و برای نهایی شدن آن بیش از هر زمان دیگری تسریع لازم است.»

پنج‌شنبه گذشته، دختر خردسال افغانستانی در خمینی‌شهر اصفهان مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از سوی مردم به بیمارستان اشرفی اصفهانی منتقل شد؛ ظاهرا این کودک تنها مورد آزار جسمی قرار گرفته و تاکنون آزار جنسی ثابت نشده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از مهر؛ «محمدرضا عسگریان‌زاده»، مدیر روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به کودک‌آزاری انجام شده در شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: این کودک پنج‌شنبه شب از سوی شهروندان شناسایی شده و در حالی که در حوله پیچیده شده بود، به بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر منتقل می‌شود.

او با بیان این که «کبودی بدن و شکستگی پا در این کودک در هنگام انتقال به بیمارستان مشاهده شده است»، افزود: روز جمعه، این کودک از قسمت پا تحت عمل جراحی قرار گرفته و روز شنبه نیز حضور وی به بهزیستی شهرستان اعلام شده است.

انتقال به بهزیستی

همچنین روز گذشته، «مجتبی ناجی» – معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان – با اشاره به کودک آزاری دختر 4 ساله در خمینی‌شهر به تسنیم گفت: تیم مداخله در درمان، حکم دستگاه قضایی را گرفتند که پس از ترخیص از بیمارستان، کودک به مرکز خانه کودک بهزیستی ارجاع داده شود.

او افزود: در دوره‌ای که مشکلات جسمی کودک رو به بهبود است، تنش روانی او نیز کاهش می‌یابد و می‌توان ارتباط عمیق‌تری با او برقرار کرد و در زمینه‌ی تشخیص هویت کودک اقدام کرد.

ناجی با اشاره به صحبت‌های اولیه کودک با مددکار، اظهار کرد: نام این کودک «زهرا» است و از سوی برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اما پس از گفتن نام و علت مجروحیتش، دیگر صحبت نکرده است.

او افزود: «زهرا» در شرایط پر استرس روحی بدی قرار دارد، اما با مداخلات درمانی و پزشکی رو به بهبود است. مسایل عاطفی و روحی او نیاز به زمان دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بعد از اعزام کودک به شیرخوارگاه، در صورت مراجعه والدین یا بستگان وی به بهزیستی در صورت داشتن خانواده با کفایت، «زهرا» به خانواده‌اش بازگردانده می‌شود و در صورت نداشتن لیاقت و کفایت برای سرپرستی والدین، اگر بستگان درجه‌ی دوم کودک، صلاحیت و امکان نگهداری از زهرا را داشته باشند، کودک به آن‌ها واگذار می‌شود و ماهیانه مبلغی برای هزینه‌ی مراقبت و نگهداری به آن‌ها داده می‌شود.

ناجی خاطرنشان کرد: در صورت عدم مراجعه والدین یا عدم صلاحیت واگذاری، «زهرا» در خانه‌های کودک بهزیستی که کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست مجهول‌الهویه نگهداری می‌شوند، به شکل شبانه‌روزی پذیرش می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این کودک فکر نمیکنم افغانستنی باشه
    وهیچ شواهدی مبنی بر افغانستانی بودنش نیس
    وچون در مراحل اولیه که صورت این بچه ورم داشته شبیه اطفال افغانستانی بوده
    همین مساله باعث شده فکر کنند افغانیه!
    وشما برادران گرامی تاموقعی که اسناد معتبری یادلیل قانع کننده ای نداریدنباید به نام هر ملیتی هویت این بچه را در رسانه ها وشبکه های مجازی ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا