خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رد ادعای ابردزدی از سوی مرجع علمی کشور

«غلامرضا جلالی»، رییس سازمان پدافند غیرعامل تغییرات اقلیمی در ایران را «مشکوک به دخالت خارجی‌ها» توصیف کرده است. او مدعی شده بود که اسراییل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند. علاوه بر این با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم!، ادعاهایی که از سوی سازمان هواشناسی رد شده است.

«مسعود زندی»، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در این‌باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: مسوول موضوع مطرح شده؛ سازمان هواشناسی است و این سازمان هم اعلام کرده که چنین موردی امکان پذیر نیست.

او گفت: مرجع علمی کشور [سازمان هواشناسی] روی این موضوع، نظر منفی دارد و ما هم تابع نظر آن‌ها هستیم که اعلام کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که «سال‌های قبل هم تصوراتی درباره‌ی ایجاد زلزله در برخی مناطق مانند: پروژه‌ی هارپ وجود داشت، درباره‌ی این موضوع چه نظری دارید؟»، گفت: سازمان هواشناسی متولی اصلی این قضیه است و نمی‌توانیم دراین‌باره اظهار نظر کنیم.

هیچ کشوری نمی‌تواند ابر بدزدد

«احد وظیفه»، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر رییس پدافند غیرعامل اظهار کرد: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.

او افزود: اگر ابری رطوبت کافی داشته باشد، برف و باران ایجاد می‌شود و در صورتی که نداشته باشد اصلا بارشی نخواهد داشت، ایران دچار خشکسالی‌های ممتد است و این روند جهانی است و فقط شامل ایران نیست.

 تغيير اقليم، يك واقعيت

«عيسي كلانتری»، رييس سازمان حفاظت محيط زيست درباره‌ی تغییرات اقلیمی به روزنامه‌ی اعتماد گفت: اين پديده؛ يک واقعيت است و بايد برای كاستن از تبعات منفی‌اش برنامه داشته باشيم.

او در ادامه گفت: نبايد واكنش نظام برنامه‌ريزی ما به تغيير اقليم همان واكنش دو دهه‌ی پيش به كم آبی باشد وگرنه پيشاپيش شكست می‌خوريم.

او در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: مديريت مصرف آب و انرژي كشور بايد خودش را با تغييرات اقليمی هماهنگ كنند وگرنه ما نمی‌توانيم به جنگ تغيير اقليم برويم. بايد با استفاده از دانش روز تمهيداتی را بينديشيم كه كشور توان عبور از اين مسایل را داشته باشد.

او افزود: بايد برای مديريت بحران تغييرات اقليمی برنامه‌ی بلندمدت داشته باشيم چون سال به سال بارندگی‌ها بيشتر كاهش می‌يابد. گرمايش زمين دارد اضافه می‌شود و از طرفی با بحران‌های ديگري هم روبه‌رو هستيم و بايد برای مقابله با آن‌ها آماده باشيم.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: اگر خودمان را آماده نكنيم چه بسا تبعات تشديد شود. قطعا اين مساله منابع و وقت را هدر می‌دهد. ٢٠ سال پيش هشدار داديم كه بايد خودمان را با كم‌آبی سازگار كنيم. آب را نبايد اينطوری تاراج كنيم. منابع تجديدناپذير را بايد حفظ كنيم. كسي حرف‌مان را گوش نكرد. همه مسخره كردند. از سال ٧٥ اين حرف‌ها را زديم و حالا ٢٢ سال بعد با واقعيت‌های تلخی روبه رو شده‌ايم كه تازه برخي افراد متوجه شده‌اند بايد كمبود آب را جدی گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بارور و غیر بارور کردن ابرها در کشور های پیشرفته در حال انجام چطور شما میگید امری محال !!؟؟ جای تعجب داره

    1
    2
    1. توجه نکردید ابردزدی را منکرشده اند…….نمیدانم اختصاص این مناصب به اشخاص برچه مبنایی است؟؟؟؟

      1. جناب مرتضي، انتخاب و انتصاب ايشان براساس چفيه بوده است؟ ملاحظه نمي فرمائيد اين خصوصيت شان چقدر برجسته است؟ صورت ظاهر، چفيه ، انگشتر…، بيشتر از اين چه مي خواهيد؟ تمام شاخص هاي مورد لزوم را دارند.

  2. با این چنین نوابغی، اگر دستی غیبی نگهدار کشور نبود تا به حال صدهابار نابود شده بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا