خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اینستاگرام محور اصلی نشست خبری «جشن دلتنگی»

روزبه توکلی – انصاف نیوز: در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر نشست خبری فیلم «جشن دلتنگی «ساخته «پوریا آذربایجانی» در کاخ جشنواره برگزار شد. در این نشست که حول موضوع شبکه‌های اجتماعی بود، آذربایجانی گفت: من در فیلم ادعایی نداشتم که اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری بد است. اینستاگرام ندارم، اما آدم مرتجعی نیستم.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، «پوریا آذربایجانی» در پاسخ به سؤال خبرنگار انصاف نیوز که پرسید «شما در این فیلم یک سیاه نمایی از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام داشتید و به نوعی می‌خواستید از مردم که از این شبکه‌های اجتماعی دوری کنند، اما ما می‌بینیم که «جشن دلتنگی» صفحه اینستاگرام دارد، شما به چیزی که در فیلم گفتید چقدر مقید هستید؟»، گفت: من ادعایی در فیلم نداشتم که اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری بد است. شکل استفاده از این وسیله باید توسط هر شخصی کنترل شود. من اصولاً آدم مرتجعی نیستم که بگویم تکنولوژی بد است، اما موافقم که استفاده بی محابا از آن چیز جذابی نیست.

این کارگردان افزود: به هر حال من خودم مقید به این قضیه هستم و خودم صفحه اینستاگرام ندارم و هیچ وقت دیگری هم نداشتم. اگر می‌بینید که فیلم هم صفحه اینستاگرام دارد این لاجرم و تبلیغاتی است. من اصلاً قصدم این نبوده است که فیلمی ضد شبکه‌های مجازی بسازم. به نظرم بیش از آن که راجع به اینستاگرام باشد، درباره بحران تنهایی است.

آذربایجانی ادامه داد: همسر من هم که در نوشتن فیلمنامه من را همراهی کرد، عکاس است و صفحه اینستاگرام دارد و اگر این بد بود ما باید همه روزه باهم دعوا داشتیم.

پوریا آذربایجانی در پاسخ به سوالی که علت ساخت فیلم چه بوده است، گفت: احساس می‌کنم استفاده از فضای مجازی تغییر شکل داده است و امروزه میزان استفاده‌ای که از فضای مجازی می‌شود یک خطر بزرگ دارد و آن این است که باعث تنهاتر شدن آدم‌ها شده است. امروز دیگر رابطه‌ها به صمیمیت گذشته نیست و حتی در مهمانی‌های خانوادگی هم همه دائم یک گوشی تلفن در دست دارند. من می‌خواستم آینه‌ای بگیرم و بگویم این موضوعات هست.

این کارگردان درباره این که نام فیلم «جشن دلتنگی» آیا ارتباطی با یک ترانه معروف دارد، افزود: نخیر، این اسم یکی از داستان‌های «عباس معروفی» است که آن را بسیار دوست داشتم و یک مجموعه داستان از این نویسنده است. علت این که این نام را انتخاب کردم، به خاطر این است که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مثل یک دورهمی است، اما نیمه دیگرش تنهایی است.

کارگردان «جشن دلتنگی» در واکنش به این سؤال که تعدادی از تماشاچیان در حین پخش فیلم سالن را ترک کردند، چیست؟ گفت: در سینماهای مردمی کسی را ندیدم که سالن را ترک کند. این فیلم حرف جدید و نگاهی نو به فضای مجازی دارد و ترک کردن ۷، ۸ نفر از بین ۲۰۰ نفر نکته خاصی نیست.

آذربایجانی درباره بودجه ساخت فیلم و حمایت نهادهای دیگر گفت: فیلمنامه این فیلم در سال ۹۵ نوشته شد و اصراری هم برای ساخت آن وجود نداشت. زمانی که فیلمنامه را به فارابی یا جاهای دیگر بردیم، همکاری برای ساخت نکردند. سخت دیدیم که تهیه کننده با هزینه شخصی و بدون حمایت ارگانی یک فیلم بسازد؛ بقیه تهیه کننده‌ها بیشتر کار اقتصادی می‌کنند تا هنری!

«علی قائم مقامی» تهیه کننده فیلم در ادامه افزود: من دوست داشتم «سازمان اوج»، «فارابی» و «حوزه هنری» برای ساخت فیلم همکاری کنند. زمانی که فیلمنامه را به فارابی بردیم ابتدا گفتند به خاطر موضوع فیلم با ما مشارکت می‌کنند، قول وام دادند، اما هیچ کدام محقق نشد. این فیلم کاملاً مستقل است و من تا کنون هیج فیلمی با هزینه دولتی نساخته‌ام حتی فیلم دفاع مقدسی «اروند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا