خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر: «هایلایت» حاشیه‌ساز شد

بهرام توکلی عذرخواهی کند!

روزبه توکلی – انصاف نیوز: دومین فیلمی که در روز هفتم جشنواره‌ی فیلم فجر اکران شد؛ «هایلایت» به کارگردانی «اصغر نعیمی» بود. در نشست خبری این فیلم که با واکنش خبرنگاران همراه بود، «غیرت» چالش‌برانگیز شد. نعیمی در این نشست در انتقاد به «بهرام توکلی»، از او خواست که عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در جلسه‌ی پرسش و پاسخ فیلم «هایلایت»، کارگردان این فیلم در پاسخ به این که «موضوع فیلم چه بود؟»، گفت: این فیلم اصلی‌ترین چالش من در فیلم‌نامه بود که به نوعی دعوت به گفت‌وگو و درک کردن شرایط متقابل دارد. فرهنگی در ما مستولی شده که در مقابل هر عملی به سرعت واکنش نشان دهیم و در واقع پایان این فیلم آغازی است برای گفت‌وگو.

این کارگردان ادامه داد: اگر عمل خیانت را در این فیلم نشان داده‌ایم، برای این است که افرادی که در این شرایط قرار می‌گیرند، باید بدانند که اگر به آنها بدی شد، نباید آن را با گناه و بدی جواب دهند.

در ادامه‌ی نشست، در حالی که یکی از خبرنگاران به «اصغر نعیمی» گفت: «شما نشان دادید که «منتقدان نمی‌توانند فیلمسازان خوبی باشند!» درست نیست و فیلم شما فیلم خوبی بود؛ این صحبت، خنده‌ی خبرنگاران حاضر در سالن را به همراه داشت که نعیمی گفت: این خنده نشان می‌دهد که فیلم از نظر شما خوب نبوده است.

نعیمی ادامه داد: این موضوع جنبه‌ی نظری و عملی دارد؛ این که منتقدان نمی‌توانند فیلمسازان خوبی باشند، ثابت شده نیست؛ ما منتقدانی داریم که از برجسته‌ترین کارگردانان سینما هستند، مرحوم ایرج کریمی، احمد امینی، کیومرث پوراحمد و فریدون جیرانی، منتقدانی بودند که فیلمسازان خوبی هستند.

این کارگردان در پاسخ به این که «فیلم به گونه‌ای بود که حتی عوامل فیلم نیز در سالن در برخی صحنه‌ها می‌خندیدند؟»، گفت: اگر در جاهایی از فیلم لبخندی روی لب مخاطب می‌آید، ناخواسته نبوده است. جذابیت این موقعیت‌ها به خاطر غیرطبیعی و غیرمعمول بودن آنهاست و به همین خاطر بامزه و خنده‌دار به نظر آمده، من در سینماهایی که فیلم را با مردم دیدیم واکنش‌ها قابل انتظار بود.

در قسمتی از این جلسه‌ی پرسش و پاسخ، بحثی میان یک خبرنگار و «مینا وحید»، بازیگر این فیلم، درباره‌ی «غیرت مرد حاضر در فیلم که با نقش‌آفرینی پژمان بازغی بود»، بوجود آمد. در این بحث لفظی، مینا وحید به خبرنگار گفت: متاسفم که مرد فیلم را بی‌غیرت نامیدید.

پژمان بازغی نیز در توضیحی گفت:‌ باور کنید نه شخصیت فیلم بی‌غیرت است نه من؛ لااقل من بی‌غیرت نیستم.

این نشست خبری که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت، در ادامه شاهد انتقاد تند «اصغر نعیمی» از صحبت‌های دیروز بهرام توکلی بود. نعیمی در حالی که از توکلی خواست عذرخواهی کند، گفت: من می‌خواهم از همین تریبون در پاسخ به آقای بهرام توکلی که گفت در سینمای ایران، سینمای مستقل نداریم!، بگویم که شنیدن این حرف از زبان ایشان که همیشه همه‌ی هزینه‌ها برایشان ردیف بوده، دردناک است. کسانی که از شیرخشک تا بودجه‌ی فیلم‌های میلیاردی‌شان از رانت بوده، حق ندارند سینمای مستقل را انکار کنند.

اینستاگرام محور اصلی نشست خبری «جشن دلتنگی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا