خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهران احمدی: «اگر این اتفاق بیفتد خودم را آتش می‌زنم!»

نشست خبری فیلم «مصادره»

روزبه توکلی – انصاف نیوز: نشست خبری فیلم «مصادره» ساخته‌ی «مهران احمدی» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. از جذابیت‌های این نشست که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، می‌توان به حرکات «رضاعطاران» اشاره کرد که لنز دوربین عکاسان را مدام به سمت خود می‌کشاند. مهران احمدی در این جلسه درباره‌ی آرای مردمی با گلایه گفت: فیلم ما از «می‌پسندیم‌ها» ضربه نخورده؛ بلکه از «نمی‌پسندم‌ها» ضربه خورده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، روز هشتم جشنواره‌ی فیلم فجر با «مصادره» به کارگردانی «مهران احمدی» آغاز شد. در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، احمدی در پاسخ به سوالی درباره‌ی کنایه‌های فیلم به افراد داخل حاکمیت و خارج از آن، گفت: من در این فیلم سعی کردم بی‌طرف باشم و اتفاقاتی که از همه‌ی دسته‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها دیدم به‌عنوان آدم معمولی نگاه کنم و در فیلم بیاورم؛ سعی کردم چیزی که به واقعیت نزدیک‌تر است را در فیلم انعکاس دهم.

این کارگردان همچنین درباره‌ی سیاسی بودن فیلم نیز گفت: فیلم من سیاسی نیست؛ بلکه سیاست بستری برای تعریف کردن یک قصه است.

احمدی با بیان این که «هر کسی می‌تواند تعبیری از فیلم داشته باشد»، در پاسخ به این پرسش که «در فیلم منظورتان از «مصادره»، مصادره‌ی انقلاب بوده است؟»، افزود: هر کسی می‌تواند تعبیری از فیلم داشته باشد و این تنها یک برداشت است.

رضا عطاران نیز در توضیح تکراری بودن نقش‌هایی که بازی می‌کند، گفت: هر بازیگری تلاش می‌کند که چنین اتفاقی در کارهایش نیفتد، من نیز در این فیلم تمام تلاشم را کردم که چنین نشود، به هر حال در کارهای بعدی نیز این تلاش را بیشتر می‌کنم.

این بازیگر درباره‌ی علت بازی کردن در این فیلم افزود: این که فیلمی درباره‌ی یک مأمور ساواک ساخته شود، برایم جذاب بود و به این دلیل این فیلم را بازی کردم. قصه‌ی اصلی فیلم برایم جذاب بود و فکر می‌کنم می‌شد حرف‌های خوبی در آن زد؛ در این فیلم به یک مأمور ساواک پرداخته شده است، در صورتی که برای خانواده‌ی این افراد و اطرافیانش هم مشکلات زیادی بوجود آمده است.

در ادامه‌ی نشست، تهیه‌کننده‌ی فیلم در پاسخ به پرسشی درباره‌ی سرمایه‌گذار این فیلم و حواشی «امامی»، گفت: مملکت قانون دارد؛ آقای امامی هم فیلم‌های دیگری در این جشنواره دارد و هم فیلم‌های دیگری که به جشنواره نیامده‌اند.

مهران احمدی درباره‌ی این که «احتمال دارد فیلمش اصلاحیه بخورد؟»، گفت: فکر نمی‌کنم اصلاحیه‌ای بخورد؛ اگر این اتفاق بیفتد خودم را آتش می‌زنم.

در انتهای این نشست خبری، احمدی درباره‌ی اتفاقاتی که در این چند روز درباره‌ی آرای مردمی در سینماهایی که اکران مردمی دارند، رخ داده و شایعاتی که در این باره مطرح شده است، گفت: من شخصاً گروه منسجمی را در سینماهای مردمی بردم و متوجه شدم همه از این فیلم ناراضی هستند و از فیلم بدشان می‌آید، اما نمی‌دانم چرا مردم تا ساعت ۳ صبح برای دیدن فیلم صف می‌کشند.

این کارگردان با اشاره به این که «با چشم خودم دیدم»، افزود: چیزهایی را با چشم خودم دیدم که تهیه‌کننده‌ای در دستگاه پز، ۱۰ میلیون برای سانس فوق‌العاده بلیت خریده است. دوستی را دیدم که وقتی کد را وارد دستگاه کرده به او گفته شده که این کد، ثبت شده است. من دیده‌ام که ۵۰۰ سری بلیت خریده‌ و به فلان جا داده‌اند.

مهران احمدی گفت: فیلم ما از «می‌پسندیم‌ها» ضربه نخورده؛ بلکه از «نمی‌پسندم‌ها» ضربه خورده است. مسوول همین ماجرا، خود تأیید کرده و گفته است که ما قبول داریم که شیطنت‌هایی رخ داده و سیستم ما کارآمد نبوده است.

«هومن سیدی» که در این فیلم در نقش بازیگر حضور داشت، در صحبت‌هایش از اتفاقاتی که در زمان نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» رخ داده بود، عذرخواهی کرد و گفت:‌ سینما در درجه‌ی دوم اهمیت است و عشقی که بین ما وجود دارد، از آن مهم‌تر است. اگر رفتار من موجب مکدر شدن حال کسی شده است، از او عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا