خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ادعای شام محرمانه اعضای کنگره آمریکا با روحانی کذب محض است»

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور، ادعای “ملاقات و شام محرمانه” سه نفر از اعضای کنگره امریکا با رییس‌جمهور در سفر سال ۲۰۱۳ به نیویورک را بی‌اساس و کذب محض خواند.

به گزارش ایسنا، پرویز اسماعیلی ضمن اعلام این مطلب افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سفرهای سالانه به نیویورک و مقر سازمان ملل متحد، برنامه‌های متعددی با نخبگان سیاسی و اندیشکده‌ها، علمای جوامع دینی، اصحاب رسانه و … برگزار می‌کنند که در آنها شخصیت‌های متعددی از داخل و یا خارج از آمریکا حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام این دیدارها و ملاقات‌ها همراه با اطلاع‌رسانی بوده و هیچ ملاقات یا دیداری بصورت محرمانه انجام نپذیرفته است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور گفت: از جمله در سال ۲۰۱۳ نیز جلسه‌ای با حضور علمای اسلامی و رهبران جامعه مسلمانان آمریکا برگزار شده که خبر و تصاویر کامل آن، همان زمان منتشر و اکنون نیز در آدرس‌های زیر در دسترس است:

http://president.ir/fa/71698

http://President.ir/fa/۷۲۶۹۳

http://President.ir/fa/۷۲۰۱۶

پرویز اسماعیلی افزود: همه ساله و هنگام حضور رییس‌جمهور در سازمان ملل متحد، ملاقاتهای متعددی با گروههای مختلف فکری و سیاسی در راستای دیپلماسی عمومی و برای انتقال پیام، موضع و تبیین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که بسیاری از آنها در مجامع عمومی برگزار و چهره‌های متعددی هم در آن حاضر می‌شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: ادعای ملاقات محرمانه یا “شام محرمانه” افراد مذکور با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی کذب محض است و اصولا رییس‌جمهور در برنامه سفر به مقرر سازمان ملل، تنها در جمع صمیمی و میهمانی شام به افتخار ایرانیان مقیم ایالات متحده شرکت می‌کنند.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور از رسانه های داخلی خواست ضمن حفظ هوشیاری، در انعکاس و انتقال این‌گونه موارد صحت آن را از مبادی ذیربط پیگیری نمایند.

اسماعیلی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های کشورمان قبل از اعتماد به منابع خبری بیگانه و یا تلاش برای اثبات ادعاهای آنان، به مراجع رسمی داخلی اعتماد کنند.

یکی از خبرگزاری‌ها صبح امروز، ابتدا به نقل از سایت اینترنتی دیلی کالر و سپس وال استریت ژورنال، خبری مبنی بر شام محرمانه سه نفر از اعضای کنگره آمریکا با دکتر روحانی منتشر ساخته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ببینید این نوع خبرها خاضیتی که دارند آن است که قربانی خبر هیچً گاه نمی تواند نادرست بودن آن ها را ثابت کند. مثلاً به این خبر جعلی توجه کنید: «مسئولان خبرگزاری ارزشی … طی سفری محرمانه به فلسظین اشغالی با مقامات اطلاعاتی این رژیم دیدار و برنامه فعالیت های آتی خود را دریافت کردند.» هر چه این بندگان خدا بگویند خبر دروغ است (که البته هست) باز هم کسی حرف شان را باور نخواهد کرد؛ چون به سفر محرمانه رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا