خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دکتر پزشکیان از دولت اعتدال

دکتر پزشکیان با بیان اینکه از دولت خواسته‌ایم تا در چارچوب قانون برنامه به تنظیم بودجه بپردازد، گفت: اگر دولت قانون را قبول ندارد، باید لایحه بیاورد و بگوید که من نمی‌توانم این قانون را اجرا کنم.‌ ولی تا زمانی که این قانون وجود دارد، دولت موظف است که طبق این قانون (قانون برنامه پنچ ساله توسعه)، بودجه بیاورد، نه اینکه بگوید این قانون را قبول دارم ولی یک کار دیگری انجام دهد.
 
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، لایحه بودجه سال آینده کل کشور، قرار است که هفته آینده و احتمالا یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. در همین راستا، دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که در بودجه بخش سلامت، مفاد قانون پنج‌ساله توسعه را در نظر بگیرند و براساس این برنامه، بودجه را تنظیم کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به برنامه کمیسیون در زمینه بودجه 93 به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: کارشناسی‌هایی در این مقوله در حال انجام است و همچنین از دولت خواسته‌ایم تا در چارچوب قانون برنامه به تنظیم بودجه بپردازد.
وزیر بهداشت دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر قانون در تنظیم لایحه بودجه اجرا نشود، هر بودجه‌ای که توسط دولت پیش‌بینی شود راه غلطی را در پیش خواهد گرفت. بر این اساس، پیشنهاد ما این است آنچه که در قانون برنامه نوشته شده مورد توجه دولت باشد.
وی خاطر نشان کرد: این دولت خود را قانون مدار اعلام می کند و قانون است که اعتدال ایجاد می کند، پس بهتر است قانون را اجرا کنند.
در همین راستا، دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر اسبق بهداشت، چند روز پیش در برنامه تلویزیونی نبض، ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون توسط دولت در حوزه سلامت، از مسئولان امر خواسته بود که بودجه را براساس قانون برنامه، تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه شعار دولت محترم، اعتدال و قانون‌گرایی بود، بیان داشت: همه ما باید در قبال قانون سرخم کنیم و اگر مشکلی وجود دارد باید از طریق قانون، حل شود.
وزیر اسبق بهداشت ضمن تأکید بر اینکه اگر قانون به درستی اجرا شود، دیگر تفاوت درآمد به اندازه یک میلیارد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: الان در سیستم سلامت ما، یکی ممکن است که 500 هزار تومان درامد داشته باشد و یک عده بیکارند و یک عده دیگر بالای یک میلیارد تومان درامد دارند.
وی افزود: الان چند سال از قانون پنج‌ساله توسعه گذشته است، چرا همه را بیمه نکرده‌اند؟ چرا برای کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، پول نگذاشته‌اند؟ چرا کسانی رو که دارند تخلف می‌کنند، تشویق می‌کنند؟
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: من از کسانی که در برنامه و بودجه هستند و به نوعی در بودجه سلامت تأثیرگذار هستند، درخواست می‌کنم که به این سوال جواب بدهند که برای اجرای قانون در حوزه سلامت، می‌خواهید چکار کنید؟
وی افزود: اگر دولت قانون را قبول ندارد، باید لایحه بیاورد و بگوید که من نمی‌توانم این قانون را اجرا کنم و این یکی قانون را اجرا می‌کنم.‌ ولی تا زمانی که این قانون وجود دارد، دولت موظف است که طبق این قانون (قانون برنامه پنچ ساله توسعه)، بودجه بیاورد. نه اینکه بگوید این قانون را قبول دارم ولی یک کار دیگری انجام دهد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: هر چیزی که تبدیل به قانون شد، همه باید بپذیرند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا