خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام مهاجرانی به وزیر ارشاد درباره‌ی الهه خسروی

سیدعطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی در توییتی نسبت به بازنگرداندن «الهه خسروی» به سر کار خود هشدار داد؛ روزنامه‌نگاری که گفته شده به خاطر یک توییت از کار در روزنامه‌ی «ایران» برکنار شده است.

به گزارش انصاف نیوز، دکتر مهاجرانی نوشت:

«جناب آقای دکتر روحانی! جناب وزیر فرهنگ و ارشاد! اگر الهه خسروی دبیر فرهنگی روزنامه ایران به کارش باز نگردد، در تاریخ مطبوعات ایران نام ایشان به عنوان روزنامه نگاری که به خاطر یک انتقاد- آن هم در صفحه تویترش -از روزنامه اخراج شد و نام شما نیز به عنوان مسئولان اخراج باقی می‌ماند!»

اطلاعیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز در اطلاعیه‌‍ای اعلام کرد: انتظار داریم مشکلات پیش آمده برای سرکار خانم الهه خسروی در روزنامه‌ی ایران مطابق اخلاق حرفه‌ای حل شود.

متن اطلاعیه به این شرح است:

«پیرو مشکلات پیش آمده برای همکار عزیزمان خانم الهه خسروی موارد بعد از ظهر روز گذشته به دوستان انجمن صنفی منعکس شد در نتیجه دوستان هیات مدیره طی دو مرحله از دیشب تا ظهر امروز با مدیر مسوول محترم روزنامه‌ی ایران و آقای محمدی سردبیر روزنامه و نیز سرکار خانم خسروی گفتگو کردند و از جزییات ماجرا مطلع شدند و توصیه‌هایی صورت گرفت که انتظار داریم در اسرع وقت موضوع به نحو شایسته و مطابق قانون و عرف و اخلاق حرفه‌ای حل شود. طبعاً جز این در هیات مدیره طرح خواهد شد و در صورت هر گونه اقدامی به اطلاع همکاران خواهد رسید».

اطلاعیه موسسه‌ی فرهنگی مطبوعاتی ایران

سایت روزنامه‌ی ایران متنی با عنوان «اطلاعیه‌ی موسسه‌ی فرهنگی مطبوعاتی ایران درباره‌ی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد یک خبرنگار» نوشت:

«در روزهای اخیر مطالبی در فضای مجازی در مورد سرکار خانم الهه خسروی خبرنگار حق التحریری روزنامه ایران منتشر شد و موسسه ایران علیرغم ادعاهای نادرست، اتهامات ناروا و رفتارهای غیرحرفه‌ای، به منظور حفظ حرمت‌ها از پاسخگویی امتناع کرده است.

اما با توجه به اطلاعیه‌ای که از طرف انجمن محترم صنفی  روزنامه نگاران  منتشر شده  ضمن استقبال از حسن نظر ریاست محترم آن انجمن و با عنایت به آنکه هیات مدیره انجمن در جریان کامل موضوع قرار دارند امیدوار است توصیه‌های آن همکاران برای رعایت الزامات حرفه‌ای و اخلاق خبرنگاری اثربخش بوده و خانم خسروی با پذیرش قواعد فعالیت در یک موسسه‌ی مطبوعاتی بتواند همچنان همکاری خود را که از شش ماه قبل به عنوان خبرنگار حق التحریری با روزنامه‌ی ایران شروع کرده بود ادامه دهد.

موسسه‌‌ی فرهنگی مطبوعاتی ایران در سال‌های اخیر با رعایت کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی خبرنگاران و کارکنان موسسه و تمامی موازین قانونی و حرفه‌ای و گاه فراتر از وظایف قانونی، بیشترین التزام را به حفظ حقوق افراد و حریم‌های اخلاقی و حرفه‌ای نشان داده و قطعا همکاران روزنامه‌ی ایران که در هیات مدیره‌ی آن انجمن محترم حضور دارند می‌توانند اطلاعات لازم در این زمینه را به سایر اعضای محترم انجمن ارائه نمایند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امروز بازدیدشان از مرقد امام رضا که درود خدا بر او باد در مشهد را میدیدم! به راستی کدام خبر را باورکنیم؟!
    خانه نشین کردن یکنفر را به بهانه ی نقد موازی کاریشان در حوزه ی سیاست خارجی و هزینه تراشی بی مورد در مرزهای خارج از ایران یا بازدیدشان از مقدس ترین مکان در ایران!!
    امام رئوف ما یا سیاست بازی این ها؟!

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا