خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای فارس: کاووس سیدامامی در سلول خودش را دار زد

خبرگزاری اصولگرای فارس در متنی با تیتر «جزییاتی از خودکشی یک متهم به جاسوسی در زندان» درباره‌ی مرگ «کاووس سیدامامی» نوشت:

«با توجه به خودکشی کاووس سیدامامی در سلول محل نگهداری‌اش جزئیاتی از پرونده و مرگ وی افشا شد. به گزارش فارس، روز گذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر از دستگیری یک تیم چهار نفره از جاسوسان داد.

جعفری دولت‌آبادی در اظهاراتش عنوان کرده بود: تعدادی از متهمان وابسته به شبکه‌های اطلاعاتی بیگانه اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتی از برخی مراکز داخلی کرده و به بیگانگان منتقل کرده بودند.

بررسی‌ها برای مشخص شدن هویت افراد بازداشت شده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این افراد برخی از کارشناسان و مسوولان حوزه محیط زیست بوده‌اند.

تنها ساعاتی پس از انتشار این خبر برخی از شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضد انقلاب از مرگ کاووس سیدامامی استاد دانشگاه خبر دادند که مشخص شد این فرد یکی از افراد دستگیر شده در پرونده جاسوسی بوده است.

جریانات ضدانقلاب تلاش بسیار کردند تا خودکشی سید‌امامی را به عنوان جنایت قلمداد کنند.

اطلاعات موجود از پرونده سیدامامی حکایت از آن داشت که این فرد چندین روز قبل از اعلام دستگیری از سوی دادستان تهران دستگیر شده و در جریان بازجویی‌ها به انتقال حجم زیادی از اطلاعات محرمانه به سرویس‌های جاسوسی خارجی اعتراف کرده است.

همچنین مشخص شد این فرد در مواجهه با بازجویان پرونده از بالا بودن حجم اطلاعات بازجویان از پرونده‌اش شوک‌زده و بهت‌زده شده و در لحظاتی دور از چشم زندان‌بانان دست به خودکشی زده است.

صحت این اطلاعات و نحوه‌ی فوت سیدامامی از هاله‌ای از ابهام قرار داشت که سرانجام جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در مصاحبه با رسانه‌ها به اتهام سیدامامی در خصوص جاسوسی اذعان کرده و گفت این فرد در زندان دست به خودکشی زده است.

البته انچه مشخص است این است که این فرد در سلول محل نگهداری خود را به دار آویخته است.

این در حالی است که اطلاعات تکمیلی‌تر حکایت از آن دارد که سیدامامی اطلاعاتی را از حوزه آب و منابع آبی ایران به مؤسسات وابسته به سیا و MI6 انتقال می‌داده است.

هرچند براساس اطلاعات موثق ارتباط سید امامی با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که ظاهرا با اسناد غیر قابل انکار ثابت شده است، اما با توجه به سوابق و مشیء رفتاری وی باعث تعجب دانشجویان وی در دانشگاه امام صادق(ع) شده است».

واکنش به خبر فوت کاووس سیدامامی در بازداشتگاه

درخواست ۴ انجمن درباره‌ی کاووس سیدامامی از رییس جمهور

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فارس، برادردوقلوی کیهان!!؟
    این وقت ها که می شه، این برادران احساس تکلیف می کنند و مانند نیروی واکنش سریع، روشنگری کرده و … دفاع می کنند!
    چه طور، یکی که اتهام امنیتی داشته و هنوز خیلی از مسائل را باید بگوید، با چه وسیله یی خودش را دار زده و …
    هنوز ادامه دارد…

    10
    1
  2. قاعدتا ایشان در سلول انفرادی بوده حال چطور یک نفر در سلول انفرادی میتواند خودش را دار بزند؟ مگر اینکه طناب و چارپایه را برایش در سلول گذاشته باشیم.

    9
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا