خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیپلمات اخراجی «شوروی» میهمان جشن 22 بهمن!

یکی از دیپلمات‌های روس زمان شوروی در تهران که در سال 62 به اتهام روابط جاسوسی اعضای حزب توده از ایران اخراج شده بود، میهمان ویژه‌ی مراسم 22 بهمن ماه امسال ایرانیان در مسکو بود.

به گزارش انصاف نیوز، «گنادی پتروویچ اودپوف» یا «آودی یف» روز شنبه در سالن «ارکستریون» در مراسم رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و انجمن اسلامی دانشجویان مسکو حاضر شد.

984783879868769879874

در سال 1362، همزمان با پیام امام خمینی به مناسبت عملیات سپاه در دستگیری و برخورد با اعضای حزب توده، وزارت امور خارجه نیز، بر مبنای اسنادی که در زمینه‌ی رابطه‌ی جاسوسی عوامل حزب توده با عوامل اطلاعاتی سفارت شوروی به دست آمده بود، اخراج 18 عضو سفارت شوروی را از ایران اعلام کرد که متن آن در پی می‌آید:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران این ثمره خون پاک شهیدان و دست‌آورد انقلاب شکوهمند اسلامی، احترام به شعارهای محوری و جاودانه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی را رمز پویایی و قوت انقلاب اسلامی می‌داند و بر این پایه همواره ضمن تاکید بر خودداری از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و ضرورت حفظ روابط مسالمت‌آمیز و مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهای غیر محارب، با هر گونه حرکت مداخله‌جویانه و سلطه‌ طلبانه که ناقض حق حاکمیت و استقلال میهن اسلامی باشد یا قاطعیت مقابله نموده و خواهد کرد.

با توجه به دخالت عناصری از سفارت شوروی و ارگان‌های تابعه در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران از طریق به کارگیری و ارتباط با عوامل مزدور و خائن به مصالح امت و انقلاب اسلامی که کلا خلاف ضوابط دیپلماتیک و اصول شناخته شده بین‌المللی و مخل روابط سالم حسن همجواری می‌باشد، دولت جمهوری اسلامی، در جهت اعمال حق حاکمیت و تامین مصالح عالیه جمهوری اسلامی، اقدام به اخراج عناصر وابسته به سفارت شوروی منتسب به فعالیت‌های مضره فوق را به اطلاع امت بیدار ایران می‌رساند.

در این رابطه عصر دیروز (چهارشنبه، چهارده اردیبهشت 1362) سفیر اتحاد شوروی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و طی یادداشتی از نامبرده خواسته شد که حداکثر ظرف 48 ساعت 18 نفر از عناصر وابسته به سفارت، ارگان‌های تابعه به اسامی زیر را که از نظر دولت جمهوری اسلامی ایارن به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند از کشور خارجه نماید:

1 – نیکلای نیکولاوویچ کون یرو – رایزن.

2گنادی پتروویچ اودپوف – دبیر اول.

3 – آناتولی نیکولایوویچ کوچشکوف – رایزن.

4 – حسین عباس قلی یوویچ قلی‌یوف – دبیر دوم.

5 – والری ایوانوویچ سامونین – دبیر دوم.

6 – والری الکساندرویچ مارکوف – دبیر سوم.

7 – وباجسلاو ایوانوویچ زاریا – دبیر اول.

8 – ویکتورباکویوویچ کسیلی یوف – دبیر سوم.

9 – زامیر بنیوویچ کابولوف – وابسته.

10 – سرهنگ یوگنی نیکولایوویچ خری سانر – وابسته نظامی.

11 – سرهنگ آندومولادیمروویچ وربونول – وابسته نظامی.

12 – آناتولی کنستان تینوویچ لپشین – معاون قسمت بازرگانی.

13 – یوری اوراروف – کارمند بازرگانی.

14 – ولادیمروسیلی یوویچ پلاخ‌تی – رایزن.

15 – سرگرد الکساندر لونیدوویچ بان سیلی یف – وابسته نظامی.

16 – میخائیل نیکولایوویچ عارف – کارمند بازرگانی.

17 – مال خازایوانوویچ ارتی‌پونوف – کنسول در اصفهان.

18 – الله‌وردی میبا لااوغلی اسدالله یوف – دبیر اول.

به امید پیروزی مستضعفین بر مستکبرین

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

توضیح تکمیلی در ساعت 14:

یک فرد مطلع به خبرنگار انصاف نیوز گفت که گنادی پتروویچ اودپوف و همسرش پس از فروپاشی شوروی ارتباط نزدیکی در حوزه‌ی فرهنگی با ایران داشته و دارند. همسر او کتاب شعر امام خمینی را ترجمه کرده و یکی دو کتاب نیز درباره‌ی امام خمینی نوشته است. او و همسرش از علاقه‌مندان جمهوری اسلامی هستند و معمولا در مراسم‌های سالگرد انقلاب نیز حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بسیاری از دوستداران و عداقمندان نظام به دلیل مواضع متفاوت با سلیقه ی برخی امکان حضور رسانه یی و راهپیمایی که خودشان در به وجود آور دن و تحکمیش نقش داشته اند، ندارند!؟ عده یی در نقش جاسوس ….!جل ا

  2. اين ، مربوط به آن زماني است که شعارمان شعر نه شرقي نه غربي بود! الان که شعارمان چرخيده و قهرمانانه و صد البته با نرمي و مهرباني محکم و مقتدري فقط به سوي نه غربي نشانه رفته!!

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا