خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیش‌بینی وضعیت جوی کشور؛ تهران بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی طی امروز به کشور، گفت: فردا ( ۲۴ بهمن ماه) در نیمه‌ی جنوبی و شرقی کشور و در روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش انصاف نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی طی امروز ( ۲۳ بهمن ماه) ابتدا برای مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و در بعد از ظهر به تدریج برای نوار شمالی و مناطقی از شمال شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: فردا (۲۴ بهمن ماه) با تقویت این سامانه، گستره بارش علاوه بر این مناطق، دامنه‌های جنوبی زاگرس، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که این سامانه بارشی تا ظهر روز چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) همچنان در این مناطق فعال خواهد بود، گفت: از بعد از ظهر روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش در نیمه غربی کشور کاسته و تمرکز بارش روی نوار شمالی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود. همچنین در این مدت بارش در مناطق جنوبی کشور با رعد و برق همراه خواهد بود.

به گفته‌ی وظیفه، انتظار می‌رود سامانه بارشی در روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) از شمال شرق کشور خارج شود. همچنین امروز با توجه به وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل افزایش دما را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: فردا به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و استان بوشهر پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره‌ی شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا بین ۱۳ و ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. افزون بر این آسمان پایتخت در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق، به تدریج کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا