خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستمزد مجریان زن صدا و سیما چقدر است؟ / بخش سوم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای اجرای برنامه، مراسم و… نیاز به یک مجری داشته باشید و بخواهید بدانید دستمزد او چقدر است یا ممکن است یکی از سوالاتی که در ذهن حاضران یک برنامه بوجود می­‌آید، این باشد که مجری برای این برنامه چقدر دستمزد می­‌گیرد؟

چندی پیش یکی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور طی تماس با پایگاه خبری انصاف­‌نیوز سوژه‌ی جالبی را برای پیگیری گزارش داد. ماجرا از این قرار بود که مسوول برگزاری برنامه در آن دانشگاه برای اجرای برنامه‌ای ناگزیر به تماس و دعوت از برخی مجریان مطرح صدا و سیما شده بود؛ او گفت: در جریان این گفت‌و‌گوها با اعداد و ارقام قابل توجه و گاه برخوردهای خاص مواجه شده بود.

بر این اساس خبرنگار انصاف­‌نیوز برای پیگیری موضوع با تعداد زیادی از فعالان حوزه‌ی اجرا تماس گرفت. نکته جالب و البته حایزاهمیت در این میان این بود که اطلاعات و نوع برخورد تعدادی از مجریان با آنچه آن دانشجو تشریح کرده، متناقض بود. به طوری که در برخی موارد حتی مجریان صاحب‌نام وقتی متوجه رسانه شدند، یا از ادامه‌ی گفت‌وگو انصراف دادند، تعدادی همان ابتدا گوشی را قطع کردند و برخی دیگر، ارقامی که به عنوان نرخ اجرا بیان کردند، با واقعیتی که پیش از آن با آنچه به دانشگاه اعلام کرده بودند، همخوانی نداشت! بخش سوم (آخرین قسمت) این گزارش در پی می‌آید:

azadeh-namdari

آزاده نامداری

مدتی قبل یکی از دانشجویان از «آزاده نامداری»، مجری 32 ساله‌ی صدا و سیما، برای اجرای یک برنامه‌ی دانشجویی دعوت کرد. میزان دستمزدی که او برای اجرای یک برنامه‌ اعلام کرده، چهار میلیون تومان بوده است.

این درحالی است که وقتی خبرنگار انصاف نیوز با او تماس گرفت و میزان دستمزد او را برای اجرای برنامه‌ای در دانشگاه پرسید، برخلاف گفته‌ی اولیه‌ که عنوان کرده بود، مدیر برنامه‌اش در خارج از ایران بسر می­‌برد، این‌بار گفت: «باید با مدیر برنامه­‌هایم­ هماهنگ کنید.»

متن گفت‌وگوی انجام شده با «آزاده نامداری»، مجری صدا و سیما در ادامه ­آمده است:

انصاف نیوز: سلام خانم نامداری! از پایگاه خبری انصاف نیوز تماس می­‌گیرم

آزاده نامداری: خواهش می­‌کنم؛ بفرمایید

انصاف نیوز: سوالی داشتم که از سایر همکاران شما هم پرسیده شده ­است: برای اجرای یک برنامه در دانشگاه چقدر دستمزد می‌گیرید؟

آزاده نامداری: حضور ذهن ندارم؛ من مدیر برنامه دارم، با او هماهنگ کنید.

انصاف نیوز: امکان دارد شماره‌ی مدیربرنامه‌­تان را بفرمایید؟

آزاده نامداری: 091259 نه 53 یک لحظه بگذارید نگاه کنم (گوشی قطع می­‌شود)

با وجود اینکه بعد از قطع تلفن، چندین بار با این مجری تماس گرفته­ شد، اما او دیگر پاسخ نداد.

ژیلا صادقی
ژیلا صادقی

ژیلا صادقی

یکی از دانشجویان طی تماس با «داوود ابراهیمی» – مدیر برنامه‌ی «ژیلا صادقی» – برای اجرای یک برنامه‌ی سه ساعته‌ی دانشجویی دعوت کرده بود که ابراهیمی با اکراه پاسخ داد: ایشان برای آن کار وقت ندارند! و درباره‌ی دلیل وقت نداشتن خانم صادقی هم گفت: دانشجوها، پول ندارند!

در این حال دانشجوی تماس گیرنده از وجود اسپانسر نام برد که موجب شد ورق برگردد؛ این بار آقای مدیر برنامه در رابطه با میزان دستمزد صادقی، گفت: «اجرا، 10 میلیون تومان است.»

با وجود اینکه خبرنگار انصاف نیوز تلاش زیادی برای تماس با ابراهیمی انجام داد، اما او گوشی را پاسخ نداد.

المیرا شریفی‌مقدم
المیرا شریفی‌مقدم

المیرا شریفی‌مقدم

«المیرا شریفی­‌مقدم» – گوینده‌ی شبکه خبر – برای اجرای یک برنامه‌ی دانشجویی حداقل دو میلیون تومان دستمزد می­‌گیرد. خبرنگار انصاف نیوز هم هنگامی که از او پرسید برای اجرای یک برنامه‌ی دو تا سه ساعته در دانشگاه­‌های دولتی تهران، چقدر دستمزد می­‌گیرد؟، گفت: سه میلیون تومان!

ژیلا امیرشاهی
ژیلا امیرشاهی

ژیلا امیرشاهی

«ژیلا امیرشاهی» – مجری برنامه‌ی به خانه بر می­‌گردیم – برای اجرای برنامه‌ای سه ساعته، به گفته‌ی خودش تا کنون، کمتر از هفت میلیون تومان دستمزد نگرفته است.

وقتی خبرنگار انصاف نیوز از او درباره‌ی میزان دستمزدش پرسید با اشاره به معیارهای مختلف گفت: باید با مدیر برنامه‌­هایم در این‌باره صحبت کنید!

مژده لواسانی
مژده لواسانی

مژده لواسانی

هنگامی که از «مژده لواسانی» برای اجرای یک برنامه‌ی دانشجویی در یکی از دانشگاه‌­های دولتی تهران دعوت شد، بعد از پرس و جو در مورد نوع برنامه و تاریخ آن، گفت: من چیزی که می­‌گیرم بین چهار تا پنج تومان است، اما برای دانشگاه­‌ها نصف این مبلغ و بین دو تا دو و نیم است.

او در پاسخ به این پرسش که «این مبلغ برنامه­‌ای یا ساعتی است؟»، گفت: معمولا همه‌ی برنامه‌ها نهایت دو ساعته است.

اما پاسخ او به خبرنگار انصاف نیوز:

لواسانی: بستگی دارد

خبرنگار انصاف نیوز: منظورم این است که یک برنامه در دانشگاه که دانشجویان برگزار می­‌کنند.

باز بستگی دارد؛ شاید یک جایی همین‌طوری بروم با توجه به برنامه‌­ای که دارند و یک جای دیگر هم با یک مبلغی!

یعنی یک کف و سقفی دارد؟

من عدد نمی‌­توانم بگویم.

سوسن حسنی‌دخت
سوسن حسنی‌دخت

سوسن حسنی‌دخت

«سوسن حسنی‌دخت» برای اجرای یک برنامه بین دو تا سه میلیون تومان دستمزد می­‌گیرد.

متن گفت‌وگوی انجام شده با «سوسن حسنی‌دخت»، مجری صدا و سیما در ادامه ­آمده است:

انصاف نیوز: می­‌خواستم بدانم برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، چقدر دستمزد می­‌گیرید؟

حسنی‌دخت: از سه میلیون تومان می­‌گیرم. زمانش چقدر است؟ چه برنامه‌­ای؟

ساعتش فرق می­‌کند؟

بله! اگر از صبح تا عصر باشد یا اینکه دو ساعت، فرق می­‌کند

مثلا یک برنامه دو تا سه ساعته چقدر است؟

دو تا دو میلیون و نیم؛ همین حدود است

تهران با شهرستان فرق می‌­کند؟

بله!

الان شهرستان چقدر است؟

شما آن کاری که لازم است را بگویید؛ مگر بازاریابی است؟

عذرخواهی می­‌کنم، برای تهیه گزارشم می­‌خواستم

تهیه گزارش چی؟

من خبرنگار انصاف نیوزم

خب باشید…این کارها را نکنید؛ درست نیست

مبینا نصیری
مبینا نصیری

مبینا نصیری

«بیدهندی» – مدیر برنامه‌ی «مبینا نصیری» – درباره‌ی اجرای یک برنامه در دانشگاه به یکی از دانشجویان گفته بود که میزان دستمزدی که برای دانشگاه می­‌گیرد، کمتر است و سه میلیون تومان دریافتی دارد. در تماسی که خبرنگار هم با او داشت، همین مبلغ را عنوان کرد.

jadval

دستمزد مجریان مشهور صدا و سیما / بخش دوم

«رضا رشیدپور» با ۱۲ میلیون دستمزد؛ گران‌ترین مجری کشور! / بخش اول

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خب دعوت نکنند. اصلا همین ما مردم هستیم که با رفتار ها و چشم و هم چشمی ها یه این گونه مسایل دامن می زنیم

    23
    2
  2. آفرين به خانم لواسانى كه با اينكه بهترين مجرى زنه اما انقدر معقول و منطقى به دانشجوها تخفيف ميده.خوشم اومد

    17
    16
  3. اصلا چرا از اینها دعوت میکنن خود دانشجوها جلسه را اداره کنند دانشجوئی که نمیتونه یک جلسه را اداره کنه بعدا چگونه میخواد در جامعه کارکنه ؟

    42
    2
  4. با سلام خدمت شما و خسته نباشید به خاطر تمام زحماتی که میکشید…اما چقدر خوب میشد که تصاویر و کلیپ های مربوط به خانوم هایی که حدود حجاب خدا رو رعایت نکردن یعنی اون میزان واقعی گردی صورت یا دست ها تا مچ و… رو کامل نپوشوندن یا آرایش دارن یا… رو توی سایتتون قرار ندید تا یه وقت مردهای نامحرمی که این خانوم هارو میشناسن و اونارو توی این سایت میبینن، چون دیدن خارج از حدود حجاب خدا و با آرایش این خانوم ها براشون گناهه…خدای نکرده شما باعث این گناه نباشید. انشاءالله که همیشه موفق باشید

    18
    31
  5. چندماه پیش مصری نماینده مجلس در جواب المیرا شریفی مقدم که راجع به حقوقای نجومی نمایندگان مجلس ازش پرسید تو برنامه زنده گفت که خبرم دارم خودت ماهای هیجده میلیون از صداوسیما حقوق میگیری!!!

    24
    2
  6. بعدماها که چندساعت جون میکنیم آخرش صاحب کار میگه چقدر میشه اوستا میگی سیصد یا دویست یارو سکته میکنه چه خبره مگه چیکارکردی مگه. هیچ کار ازجونم و ابزارم هشت ساعت مایه گذاشتم.

    19
    1
  7. پول مفت وکارمفت ماها که هشت ساعت کارمیکنیم واسه دویست هزار آخرش یارو ازسر وته میزنه وجونش در میاد بده .واقعآمسلمونی اینجورکیه.

    15
  8. چه نیازی هست که از اینجور مجری ها دعوت کنند و همچنین پولی بدهند
    یک داتشجوی معمولی هم جلسه رو برگزار می کته
    تازه از خداشون هم هست که به عنوان مجری اونارو انتخاب کنند
    یا همین مداحان معروف که جلسه ای 2 تا 5 میلیون میگیرند
    وزمان قدیم توی مساجد و حسینیه ها مداحان و نوحه خوانان به صف بودن که بخونن و نوبت به اونها نمی رسید از خداشون هم بود که نوبت بعشون برسه که بخونن البته الآن هم هستن ولی بعضی ها فک می کنن اگر افراد معروف بخونن و پول بیشتری بهش بدن بیشتر ثواب داره

    10
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا