خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاه تهران مجوزهای خود را قبول ندارد

بنابر اطلاعیه صادر شده از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مسوولین دانشگاه تهران، مجوز همایشی را که خود صادر کرده‏اند، تحت تاثیر القائات بیرون از دانشگاه لغو کرده‏اند.

به گزارش انصاف نیوز در بخشی از این اطلاعیه آمده است: انتظار دانشجویان در حال حاضر آن است که مسوولین دولتی نسبت خود را با این دست مخالفت‌هایی که به نام موافقت با توصیه های آنها صورت می گیرد روشن نمایند.
همچنین این انجمن دانشجویی از تلاش برای برگزاری این برنامه در هفته ی آینده خبر می‏دهد.
متن کامل اطلاعیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:
اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران پیرامون وضعیت برنامه «بررسی تطبیقی رویکرد وزارت علوم در دوره‌های مختلف»
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نظر داشت تا در تاریخ ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سمیناری تحت عنوان «بررسی تطبیقی رویکرد وزارت علوم در دورههای مختلف» را برگزار کند. بر همین مبنا این تشکل٬ درخواست خود را در تاریخ ۳۰ دی ماه در جلسه  شورای فرهنگی دانشکده علوم اجتماعی طرح کرد و این شورا در تاریخ ۱۴ بهمن برای  برگزاری سمینار مجوز صادر نمود.
پیش از ارائه مجوز توسط دانشکده علوم اجتماعی٬ یکی از خبرگزاری‌ها در خبری با محتوای کذب٬ از برگزاری این همایش اطلاع داده بود که همین مساله باعث به وجود آمدن شبهاتی در مورد اهداف این برنامه شد. به همین دلیل یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی در مصاحبه‌ای توضیحاتی در مورد این خبر کذب ارائه کرد.
در نهایت در روزهای منتهی به برگزاری سمینار از سوی دانشگاه تهران محدودیت‌هایی در امر برگزاری برنامه اعمال شد. هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه تهران در نامه‌ای دو مورد محدودیت را برای ارائه ی مجوز به برنامه اعلام نموده است. در نامه ی مذکور به لزوم حضور نمایندگانی از دوره های مختلف وزارت علوم به منظور ارائه ی مجوز به برنامه اشاره شده است که این موضوع علاوه بر دخالت در دعوت از مهمانان برنامه، در عمل مغایر با رویکرد علمی مد نظر مجریان برنامه می باشد.
همچنین در این نامه به لزوم عدم حضور سخنرانان دارای احکام انضباطی و قضایی اشاره شده است که این امر نیز مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
شایان ذکر است مسوولین دانشگاه تهران مخالفت خود با افراد شرکت کننده در برنامه را به «توصیه های رئیس جمهور آقای دکتر روحانی در باب دانشگاه در روز 16 آذر امسال» نسبت داده اند.
این در حالی است که کلیه مدعوین این برنامه از اعضای فعلی هیات علمی دانشگاه های کشور، دانشجویان فعلی دانشگاه‌های کشور و یا دانشجویان سابق دانشگاه تهران بوده‏‎اند.
انتظار دانشجویان در حال حاضر آن است که مسوولین دولتی نسبت خود را با این دست مخالفت‌هایی که به نام موافقت با توصیه های آنها صورت می گیرد روشن نمایند.
مجموع این اتفاقات و تلاش برای اعمال سلیقه بر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نحوه ی برگزاری برنامه موجب شد تا برنامه ی «بررسی تطبیقی رویکرد وزارت علوم در دوره‌های مختلف» در این هفته لغو گردد. لازم به ذکر است که انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی بنا دارد تا این برنامه را در هفته آینده مطابق با خواست خود و فارغ از محدودیت‌های نامعقول اعمال شده برگزار کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا