خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اصلاح‌طلبی را از اصلاح‌طلبان جدا کنیم»

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید اصلاح‌طلبی را از اصلاح طلبان جدا کنیم. جریان اصلاح طلبی تغییر از درون متناسب با ظرفیت های داخلی با یک رویکرد نقادانه را در نظر دارد.

به گزارش ایلنا، الهه کولایی در نشستی که حزب ندای ایرانیان برگزار شد، اظهار کرد: تقویت اصلاح طلبی یک ضرورت تاریخی است. باید این نگرش اصلاح تدریجی را تقویت کنیم. فضایی که در آن به سر می بریم این ضرورت را برایمان روشن می کند که باید همین مسیر را با کم کردن نقاط منفی و متناسب با ظرفیت های منطقه ادامه دهیم. کار بسیار دشواری است اما باید تجربه جوامع متعدد دیگر را به جامعه انتقال بدهیم .

این استاد دانشگاه ادامه داد: تجربه اصلاحات در اسپانیا و دیگر کشورها را ببینیم. در این شرایط وظیفه ما باید امید دادن باشد. بایستی دارایی‌های خود را ببینیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم در غیر اینصورت ارزیابی درست نخواهیم داشت. متاسفانه خیلی اوقات با اوهام زندگی میکنیم.

وی با اشاره به انتقادات وارد به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و نحوه بسته شدن لیست‌های انتخاباتی بیان کرد: انتقاداتی که مطرح می‌شود را قبول دارم اما اگر نیمه خالی لیوان را می‌بینید، نیمه پر آن را هم ببینید. روند تحولات را ببینید. از سال ۹۲ تا الان یک سهمیه ای برای نهادهای انتخابی توسط همین شورای عالی که ایراد دارد داده شده است.نمی‌خواهم بگویم که وضعیت مطلوب است ولی نظام سهمیه بندی در انتخابات شروع شده است. کجا در گذشته به زنان و جوانان سهمیه می‌دادیم.کافی نیست ولی آن چیزی که به دست آوردیم قدرش را بدانیم. جامعه راه خود را می رود. نباید عملکرد امثال من را به یک جریان سیاسی تقلیل دهیم تا جامعه دچار یاس شود. این صحبتی که می‌کنم توجیه اصلاح‌طلبان نیست بلکه روشن نگه داشتن چراغ امید است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم نهادسازی یادآور شد: باید راهی که از سال ۷۶ شروع شده را ادامه دهیم. باید بپذیریم به جای نفی دیگران آنها را نقد کنیم و تلاش کنیم در مسیر درست اصلاح جامعه قرار بگیریم و یادمان نرود پای ما در زمین خاورمیانه است. پس باید در عالم واقع زندگی کنیم وگرنه شرایط برای روی کارآمدن پوپولیسم فراهم می‌شود.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه نیازمند بازخوانی تجربه سال ۵۷ هستیم، اظهار داشت: تصور ما این بود که با یک تحول بنیادین تغییری بنیادین را تجربه خواهیم کرد. اما تغییر در جوامع در جهت حاکم شدن مردم بر سرنوشت خود است الگوهای مشخصی داشته و صرفا با تغییر نظام سیاسی این اتفاق نمی‌افتد. نباید همه چیز را در حوزه سیاست جستجو کرد. باید از خودمان بپرسیم آیا تغییرات در نگرش ها شکل گرفته است؟ آیا زیربنا ایجاد شده است؟ متاسفانه در جامعه این زیربنا شکل نگرفته است؟

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: باید ببینیم حزب در جامعه ما چقدر نهادینه شده است؟ جمع فعالان حزبی ما چقدر است؟ بهترین راه پیش رو برای بهبود وضعیت این است که حضور جوانان در احزاب نهادینه شود و فضایی ایجاد شود تا آنها بتوانند با حضور فعال در احزاب نه فقط در عرصه انتخابات بلکه در ساختارهای تصمیم گیری وارد شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا