خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش فرزند کاووس سید امامی از مرگ پدرش

«کینگ‌رام سید امامی»، فرزند کاووس سیدامامی، یادداشتی تلگرامی با عنوان «گزارشی از وقایع روزهای گذشته»، درباره‌ی روند اطلاع از مرگ پدرش و ماجراهای روزهای اخیر نوشت که با اندکی تلخیص در پی می‌آید:

پیش از هر چیز، میخواهم از همه‌ی کسانی که حضوری یا غیابی در این مدت من و خانواده‌ام را همراهی کردند تشکر کنم. وجود شما به نیستی کاووس هستی داد. از همه‌ی افرادی که به نوعی برای روشن شدن حقیقت در طی روزهای گذشته به کمک خانواده آمدند، از نماینده‌های مجلس تا وکلا و خبرنگاران و دوستان‌مان، هم سپاسگزارم.

دانستن دلیل دستگیری و شرایطی که به مرگ پدرم منتهی شد حق ما است. در قوانین کیفری ایران هم قانون‌گذار به صراحت از این حق گفته است. ما از همه‌ی مجراهای قانونی برای شناسایی دلیل مرگ از جمله انجام تحقیقات مستقل که اعضای خانواده بتوانند در شرایطی آرام  پیگیری کنند استفاده می‌کنیم. امیدواریم همه‌ی نهادهای مسوول به وظیفه‌ی قانونی خودشان در این زمینه به‌خوبی عمل کنند تا تحقیقات کامل شود.

ما روز ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با همراهی دو وکیل، آقایان «کیخسروی» و «درفشان» به پزشکی قانونی کهریزک رفتیم. در آنجا به وکلای ما اجازه‌ی ورود به دفتر ریاست برای دیدن جسد و گزارش پزشکی را ندادند و ما بدون آنها با مسوولان مرکز دیدار کردیم. به ما گفتند کالبدشکافی روال عادی پس از مرگ در زندان است و گزارش پزشکی قانونی هم روال اداری خودش را دارد و حتی در صورت تسریع، ۴ تا ۶ هفته صدورش طول می‌کشد. به ما گفتند که اگه بخواهیم وکلا در جلسه و در دیدن پیکر کاووس حضور داشته باشند باید به دادسرای ناحیه‌ی ۲۷ برویم.

وی با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن مادرش پیش از اعلام مرگ کاووس سید امامی که باعث سکوت آنها تا آن لحظه شده بود نوشت: از دادسرا مادرم را به همراه عمویم، کامران، به سردخانه بردند و جسد پدرم را به آنها نشان دادند.

در دادسرای ناحیه‌ی ۲۷ من و برادرم در حضور وکیل‌هایمان با آقایی به مدت دو ساعت دیدار کردیم که با ما همکاری کرد. وکلا درخواست دیدن مستندات ــ فیلم داخل سلول یا به گفته‌ی خودشان «سوئیت» و محتویات پرونده ــ را مطرح کردند. من تنها عضو خانواده بودم که فیلم را دیدم. می‌خواهم اینجا تأکید کنم که بر خلاف گزارش‌های پراکنده، عموی من فیلم را ندیده است. همچنین هیچ‌یک از عموهای من با رسانه‌ها صحبت نکردند و حرف‌های نقل شده از آنها درست نیست.

صرف نظر از رنج و مرارت طاقت‌فرسای دیدن ویدیو، به صراحت می‌توانم بگویم که از دیدنش نمی‌شود نتیجه‌ی قطعی گرفت، چرا که چگونگی وقوع مرگ در فیلم دیده نمیشود. آنچه که در فیلم دیده می‌شود این است که پدر من عصبی و بی‌قرار است. با خودِ واقعی‌اش زمین تا آسمان فاصله دارد. مدام از یک طرف سلول به طرف دیگر میرود. پریشان است. قاطعانه می‌توانم بگویم که آن مردی که با پای خودش و به تنهایی به اتاق مجاور (که به ما گفته‌اند «دستشویی» است) می‌رود، ، در اوضاع روحی خوبی نیست. هفت ساعت بعد جسدی را از همان اتاق بیرون می‌آورند. تقاضای وکیل‌ها برای دیدن این سلول رد شد. همانجا پرونده‌ای تشکیل شد برای پیگیری موضوع. همچنین در دادسرا، بر روی موبایل، تصاویری از کالبد‌شکافی نشانم دادند.

صبح ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ من و مهران و چند عضو خانواده به پزشک قانونی کهریزک رفتیم و پیکر کاووس را پس از اینکه دوباره با رییس مرکز دیدار کردیم تحویل گرفتیم. گواهی‌ای که این مرکز به ما داده دلیل مرگ را «در حال بررسی» عنوان کرده.

خواسته‌ی ما پیش و بیش از هر چیز روشن شدن دلایل دستگیری پدرم، شرایط بازجویی از او، و رویت پرونده‌ی امنیتی اوست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. همه ی روندهای طی شده و مراحلی که از زندانی شدن تا جان دادن و مکان نگهداری سید امامی ریز به ریز مورد بازدید و بررسی وکلا و خانواده قرار گیرد، تا اگر فردی قصوری کرده، کیفر قانونی ببیند و اگرنه، نظام اعاده حیثیت!
    سرپوش نهادن بر سهل انگاری ها و ندانم کار ی ها، به نفع نظام و کشور و انقلاب نیست! کمکی نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا