خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله شبیری: تعیین زمان ظهور به اعتقادات مردم آسیب می زند

کیفیت ظهور وزمان ظهور ،نشانه های ظهور و ایده ترویج فساد برای فراهم آوردن شرایط ظهور درزمانی زودتر نکاتی بوده است که ذهن افکار عمومی را همواره به خود مشغول کرده است، به مناسبت ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) شفقنا گفت وگویی کوتاه با آیت الله شبیری زنجانی انجام داده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن این گفتگو با این مرجع تقلید شیعیان که عمل به دستورات دین را از ویژگی بارز منتظران می داند و معتقد است که منتظران حضرت وظیفه دارند در راه صلاح دنیا و آخرت تلاش کنند، درپی می آید:
انتظار یک امر قلبی است یا جنبه عملی هم دارد؟
مسلما منتظر برای کسی که چشم به راه اوست مقدماتی را آماده می کند. کسی  که میهمان دارد برای میهمانانش مقدماتی را مهیا می کند اینگونه نیست که فقط لفظا منتظر باشد، در عمل و رفتار او می شود این انتظار را دید. منتظر حقیقی امام عصر( عج) یک برنامه ای تنظیم می کند. انتظار امام عصر عج یک سری شئون دارد.
شان منتظر امام زمان عج چیست؟
ما باید خودمان را با آنچه که مطلوب حضرت است تطبیق دهیم و به گونه ای عمل کنیم که مورد رضایت آن حضرت باشد تا بتوانیم مورد عنایت حضرت قرار بگیریم و الطاف امام عصر شامل حال ما شود.
چگونه باید رضایت آن حضرت را جلب کنیم؟
رضایت حضرت در رضایت خداوند  متعال است و رضایت خداوند متعال در عمل به دستورات و برنامه های شریعت مطهر است.
گروهی معتقدند باید با ترویج فساد در جهان مقدمات ظهور را فراهم کرد. نظر حضرت عالی در این باره چیست؟
ما باید طریق صلاح را طی کنیم. یک سری از مسائل هست که از ید قدرت ما خارج است. خواه ناخواه دنیا را فساد می گیرد اما قرار نیست که ما در این مسیر قرار گیریم. ایجاد فساد مشروعیت ندارد. الگوی رفتاری شیعیان توسط شریعت به توسط خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم السلام  بیان شده است. آنها ما را به راه راست فرامی خوانند. ما باید راه صلاح را دنبال کنیم . صالحان هستند که مورد عنایت خاص حضرت قرار می گیرند.
گروهی با تمسک به برخی از روایات معتقدند فساد موجود در جهان از علائم ظهور است.
بسیار می بینیم که برخی تا یک فسادی را می بینند می گویند دوره آخر الزمان است و تا چندی دیگر امام زمان (عج) می آید در حالی که روایت می گوید “کذب الوقاتون”، کسانی که وقت تعیین می کنند دروغ می گویند. این ادعاها، ادعاهای بیخود است و نباید به این حرفها گوش دارد . باید به فکر اطاعت الهی بود و این که آن حضرت الان می آید و یا نمی آید را نباید دنبال کرد.
مطرح کردن این ادعاها چه آسیبهایی را برای جامعه درپی دارد؟
کسی که با این ادعاها تعیین وقت می کند خلاف سخن و خواست معصومین علیهم السلام سخن می گوید. ضمن اینکه  وقتی تعیین وقت می کنند و خلاف آن در می آید به اعتقادات مردم آسیب می زند. این شخص می گوید اینها چند سال است که می گویند امسال می آید نیامد و به اصل موضوع شک می کند. ما به جای این کارها باید دنبال طی کردن هدف و راه معصومین علیهم اسلام باشیم. راه صلاح دنیا و آخرت را طی کنیم.
اظهارات بسیاری درباره یاران حضرت مطرح می شود و حتی برخی گاهی برای یاران حضرت مصداق مشخص می کنند. آیا اینگونه سخنان منشاء علمی و دینی دارد؟
نباید به این حرفها توجه کرد. روایاتی که در این زمینه وارد شده است معتبر و قابل استناد نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا