خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای اقدام علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر از شورای امنیت خواست به بهانه کمک تسلیحاتی به جنبش انصارالله یمن، اقداماتی علیه ایران اتخاذ کند.

به گزارش شفقنا  از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد بامداد امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای بار دیگر خواستار اقدام شورای امنیت علیه ایران به بهانه کمک تسلیحاتی به حوثی های یمن شد.

بر اساس این گزارش، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه خود ضمن اعلام این که کشورش به محکومیت آن چه «اقدامات خطرناک ایران» خواند ادامه خواهد داد، تاکید کرد که چنین اقداماتی نباید همچنان بدون پاسخ باقی بمانند.

هیلی ضمن تاکید بر این که ایران باید بداند نافرمانی علیه جامعه بین المللی پیامدهایی دارد، خاطر نشان ساخت که زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت سازمان ملل به وظیفه خود در این باره عمل کند.

هیئت نمایندگی آمریکا در این بیانیه ضمن اشاره به گزارش کارشناسان سازمان ملل در رابطه با یمن که مدعی عدم پایبندی ایران به قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت بوده، ادعا کرد که با وجود ممنوعیت اعمال شده از سال ۲۰۱۵ میلادی اسلحه و موشک های ایرانی وارد یمن شده و تهران اقداماتی در راستای جلوگیری از ورود اسلحه برای افراد و سازمان های مورد تحریم اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا