خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سنت؟ مدرنیته؟

یاشار تاج محمدی، «نیم ستون» انصاف نیوز: در پاسخ به اظهارات اخیر رییس‌جمهور روحانی، در مورد احترام به آزادی‌های فردی و جلوگیری از تجسس در امور خصوصی مردم، یکی از مسوولین گران‌قدر و دلسوز فرمودند: شعار نباید به‌زور آدم‌ها را به بهشت برد، ناشی از تفکر لیبرالیسم و مدرنیته است.

ایشان البته مشخص نکردند آن میکروفونی که در مقابلشان قرار دارد و آن عینکی که بر چشم دارند و به کمک آن متن مقابلشان را قرائت می‌کنند، ناشی از چیست؟ از کجا آمده است؟ و چه کسانی به فکر اختراع آن افتادند؟
ایشان خاطرنشان کردند در جامعه‌ای که مدرنیته رواج پیدا کند، هر شخص فقط به فکر خودش است، اما توضیح ندادند، روزنامه‌ها، سایت‌ها و سایر رسانه‌هایی که سخنان ایشان را منتشر می‌کنند از کجا سبز شده‌اند؟ این جنگولک بازی‌ها [یعنی همین روزنامه و رسانه ها] هم ناشی از مدرنیته و لیبرالیسم است یا از جای دیگری نشأت می‌گیرد؟
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: این تفکرات در دورۀ اصلاحات نیز با عنوان توسعه مطرح می‌شد که ناشی از همان تفکر لیبرالی بود که در تفکر سیاسی آن‌ها هم نقش داشت.
ایشان به نکات اشاره کردند اما به نکته اشاره نکردند که همین تلویزیون به‌اصطلاح ملی که زمانی توپخانۀ ضد اصلاحات بود و حالا توپخانۀ ضد اعتدال، از کجا آمده است؟
ایشان همچنین دقیقاً مشخص نکردند که اصل تفکیک قوا و برگزاری انتخابات از کجا آمده است؟ اصلاً همین جمهوریت نظام که از ارکان اصلی مملکت است از کجا نشأت می‌گیرد؟ بالاخره ما نفهمیدیم جمهوریت را استکبار جهانی به ما تحمیل کرد یا خودمان رفتیم در پی آن؟
اخیراً هم یکی از دلواپسانِ‌دلسوز در نکوهش آزادی و مضرات آن سخن رانده بودند و بر لزوم تخریب بت آزادی تأکید فرموده بودند، که از قضا یکی دیگر از ارکان نظام است.
با این اوصاف بعید نیست در روزهای آتی یکی هم پیدا شود و در مورد افزایش استقلال کشور (یکی دیگر از ارکان نظام) پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هشدار دهد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا