خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو نقد به چگونگی پیشنهاد روحانی برای رفراندوم

سیدمحمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات، در یادداشت کوتاه تلگرامی درباره‌ی پیشنهاد رفراندوم روحانی، رییس جمهور، نوشت:

مگر در کجای دنیا سابقه داشته که حکومتی، حتی اگر با کودتا هم سر کار آمده باشد، پیشنهاد رفراندوم برای اصل حکومتش بدهد؟ نفر دوم یک کشور به چه دلیلی باید پیشنهاد رفراندوم برای تغییر حکومت بدهد که عده‌ای ناشیانه چنین برداشتی را به جامعه القا می‌کنند.

البته اشکال مهم سخنان روحانی این بود که توضیح نداد در مورد کدام مشکل داخلی که در آن ممکن است اختلاف نظر اجتماعی باشد پیشنهاد رفراندم دارد. و چرا پیشنهاد مورد نظرش از راه کارهای قانونی موجود قابل حل نیست.

یقینا در هیچ جای دنیا، کسی نمی‌تواند به انتظار تغییر نظام با رفراندم و هشتگ باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. سلام..
      ظاهرا اثرات “انفرادی” ! در سال ۸۸ هنوز جناب ابطحی رو رها نکرده ک چنین ابتدایی و ناشیانه ب نقد سخنان رییس جمهور نشسته اند…
      اقای روحانی در کدام جمله سخنرانیش تغییر نظام را عنوان کرده!!ک جناب ابطحی مثال نفر دوم و حکومتهای کودتا را طرح کرده اند؟
      کاملا مشخص و بدیهی ست ک منظور اقای روحانی رفراندم در مسایل مهم و نه تغییر ساختار و ساختار شکنی ست…مگر در کشورهای پیشرفته جهان رفراندم هایی ک شده و میشود پیرامون تغییر نظام است؟
      حوزه های متنوعی از سخنان اقای روحانی مستفاد میشود: اقتصادی-فرهنگی و سیاسی و….ایکاش خود انصاف پاسخ جناب ابطحی را بدهد .یعنی نامبرده با این سادگی ، رییس دفتر چند ساله اقای خاتمی بوده…!

        1. سلام….ب قول حضرت امام حرف مرد دو تاست…پوزش
          یادداشت جناب ابطحی رو مجددا مطالعه نموده و لپ کلام ایشان را گرفتم…
          پوزش از او و تشکر از ادمین محترم..
          مختارید ک نوشته قبلی را حذف نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا