خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک تحلیل کوتاه اقتصادی درباره فیلترینگ تلگرام

به گزارش انصاف نیوز، مصطفی مسجدی آرانی، خبرنگار هفت صبح، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی فیلترینگ تلگرام نوشت:

چرا فیلترینگ تلگرام ناکارآمد است؟

تلگرام تا این لحظه رفع فیلتر نشده است.

فرضیه‌ی من این است که فیلترینگ تلگرام، باعث کاهش مصرف آن در بلندمدت نخواهد شد. البته که در کوتاه مدت چنین شده و فعلا آمار بازدید از کانال های فارسی به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

دلیل من برای حرفم این است که تلگرام، «کالای جانشین» ندارد. هیچ یک از پیام رسان های موجود در بازار، سه ویژگی پیام رسان، شبکه اجتماعی (گروه) و رسانه‌ای (کانال) تلگرام را ندارند. اگر هم چنین نرم افزاری پیدا شود در دو صفت از تلگرام عقب می افتد: سرعت و امنیت اطلاعات.

تحلیلم این است که تلگرام، از نظر اقتصادی کالایی است با تقاضای بدون کشش. اگر کشش یک کالا صفر باشد، افزایش قیمت آن تاثیری در میزان تقاضا نخواهد داشت.

پیش بینی‌ام این است که افزایش هزینه‌ی استفاده از تلگرام (فیلترینگ) هم اثری در کاهش استفاده از آن – در بلند مدت- نخواهد داشت و میزان مصرف کالای مکمل یعنی فیلترشکن را بالا خواهد برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که آشوبگران اخیر حداکثر تعدادشان به یک هزارم آمارا ایرانیان دارای شناسه تلگرامی هیتند. و بر این اساس تلگرام اثر تحریک کننده که نداشته بلکه اثرا بزدارنده نیز داشته است. لازم است واقع بینانه برخورد شود و فیلترینگ برداشته شود و این لجبازی ها با دولت تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا