خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: یا با هم می‌بریم، یا با هم می‌بازیم

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز یکشنبه در پایان سفر خود به آلمان، در توئیتی نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ فرصت مغتنمی برای تکرار و تصریح پیشنهاد ایران درخصوص رویکرد چندجانبه ما درمسیر صلح و ثبات منطقه بود. پیام ما واضح است: یا با هم می‌بریم، یا با هم می‌بازیم.

به گزارش ایرنا، پیشنهاد گفت وگو و تلاش برای دستیابی به صلح منطقه‌ای، محور سخنرانی روز یکشنبه ظریف در کنفرانس مونیخ بود.

وی در همین رابطه گفته بود: زمانی که یک تلاش جمعی برای ایجاد صلح فراگیر و امنیت در منطقه خلیج فارس وجود نداشته باشد، ما همچنان تا نسل های آینده درگیر ناآرامی خواهیم بود.

ظریف همچنین درخصوص برجام و تهدیدهای آمریکا به خروج از آن تصریح کرده بود: به شما اطمینان میدهم که اگر منافع ایران (در برجام) تامین نشود، ایران پاسخ خواهد داد و پاسخ ایران جدی خواهد بود که موجب پشیمانی برخی از اقدامات اشتباهشان خواهد شد. اما ما اولین کسی نخواهیم بود که توافق را نقض می‌کند.

وزیر امور خارجه عصر یکشنبه برای شرکت در کنفرانس بین المللی والدای، مونیخ را به مقصد مسکو پایتخت روسیه ترک کرد.

در این نشست 2 روزه که 19 و 20 فوریه (30بهمن و یکم اسفند) برگزار می شود، اندیشمندان و مقام‌های حدود 30 کشور جهان، شرایط پساداعش در سوریه، چشم انداز درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط و بحران در یمن، مکانیسم های کمک به لیبی، مسائل کردها و در مجموع کاهش تنش های منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا