خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاربران ایرانی صرافی کوکوین مراقب باشید!

اقتصادآنلاین نوشت:

در ۲۸ ژوئن، کوکوین به طور رسمی ارتقای سیستم KYC را در اقدامی برای افزایش انطباق با مقررات جهانی مبارزه با پولشویی اعلام کرد.

به‌روزرسانی احراز هویت KYC، فرآیندهای احراز هویت KYC اجباری را برای همه کاربران جدید در کوکوین از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ معرفی می‌کند.

این صرافی گفت، بدون تکمیل KYC، کاربرانی که به تازگی ثبت‌نام کرده‌اند، نمی‌توانند به مجموعه محصولات و خدمات کوکوین دسترسی داشته باشند.

کاربران موجودی که قبل از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ ثبت‌نام کرده‌اند نیز باید فرآیند KYC را برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های کوکوین تکمیل کنند. در این اطلاعیه آمده است که چنین کاربرانی قادر به واریز وجوه جدید نخواهند بود، در حالی که برداشت‌ها بدون تغییر باقی خواهند ماند.

کاربران فعلی کوکوین همچنان می‌توانند از خدماتی مانند معاملات اسپات و معاملات آتی استفاده کنند.

 جانی لیو، مدیرعامل کوکوین به کوین تلگراف گفت: فرآیند کامل KYC از کاربران می‌خواهد که نام، شماره شناسایی و عکس شناسایی خود را ارائه دهند و تحت تشخیص چهره قرار گیرند. 

مدیرعامل شرکت خاطرنشان کرد که کوکوین اطلاعات شناسایی و تأیید مشتری را که طبق قوانین و مقررات حوزه‌های قضایی قابل اجرا مورد نیاز است، بررسی می‌کند. 

او بیان کرد: معمولاً، ما به اطلاعات شناسایی مشتری از جمله اطلاعات نام مشتری و شناسه‌های بیشتر مانند آدرس فیزیکی، تاریخ تولد و شماره شناسه ملی نیاز داریم.

بر اساس الزامات قوانین و مقررات حوزه‌های قضایی قابل اجرا، کوکوین همچنین اطلاعات اضافی مربوط به کسب و کار و مشخصات ریسک مشتری را جمع‌آوری می‌کند. 

مدیر عامل شرکت در ادامه گفت که KYC یک اصل است که کوکوین همیشه به آن پایبند بوده است و افزود که شناسایی هویت یک فرآیند موجود است.

لیو همچنین تاکید کرد که کوکوین خط مشی KYC خود را برای مطابقت با مقررات در حوزه‌های قضایی قابل اجرا تنظیم کرده است زیرا یک مقررات جهانی KYC یکپارچه وجود ندارد.

به‌روزرسانی جدید KYC بر تعداد قابل توجهی از کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. کوکوین می‌گوید تا جولای ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ میلیون حساب کاربری در پلتفرم خود ثبت کرده است.

کوکوین همچنین یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری جهان از نظر حجم معاملات است. بر اساس داده‌های کوین جکو، در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه کوکوین با بیش از ۸ میلیون بازدید ماهانه به حدود ۵۴۰ میلیون دلار می‌رسد.

برای مقایسه، صرافی اصلی کراکن مستقر در ایالات متحده حدود ۵ میلیون بازدید در ماه دارد که روزانه حدود ۳۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال معامله می‌شود.

برخی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال اخیراً سیاست‌های KYC خود را افزایش داده‌اند. در ماه می، صرافی بای بیت کاربرانی که فرآیند KYC را انجام نداده‌اند را از برداشت ماهانه بیش از ۲۰هزار تتر محدود کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا