خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوال از رئیس جمهور؛ مجالی برای افشای قصور دیگران

 امروز نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور در کمیسیون تلفیق جلسه‌ای برگزار کردند. اگرچه در این جلسه اذعان شد که با حضور روحانی در مجلس اتفاق خاصی نمی‎افتد؛ اما سوال کنندگان اصرار داشتند که او به مجلس بیاید ولو اینکه کوتاهی دیگر دستگاه‎ها از جمله قوه قضاییه را افشا کند.

به گزارش خبرآنلاین، مدت‌هاست که زمزمه سوال از رئیس جمهور به گوش می رسد، یک بار به بهانه موسسات مالی و اعتباری و بار دیگر نواسانات بازار عرض مسئله ساز می شود. هرچند چندی پیش علی لاریجانی در جریان نشست علنی مجلس درپاسخ به تذکر نادرقاضی پور درباره سوال از رئیس جمهور و اعلام وصول آن اعلام کرد تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این طرح از دستور کار خارج شده است؛ اما بار دیگر نمایندگانی از جمله مجتبی ذوالنور طرح دیگری را برای کشاندن حسن روحانی به صحن علنی مجلس کلید زده و برای عملیاتی کردن آن امضای بیش از 50 نماینده را اخذ کرده است. آنطور که گفته می شود نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور امروز نشستی را در کمیسیون تلفیق داشته اند که در این جلسه مباحثی مطرح شده است.

اقدامات دردسرساز برخی دادستان‌ها
علی مطهری در این نشست با بیان اینکه اکنون که سوال از رئیس جمهور به جریان افتاده باید طبق آیین نامه داخلی مجلس پیش رفت، گفت: خلاصه پاسخ های نمایندگان رئیس جمهور باید بین نمایندگان مجلس توزیع شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تا سه شنبه هفته آینده زمان داریم که تعداد امضاهای تقاضاکنندگان سوال از رئیس جمهور نهایی شود، افزود: اگر تعداد امضاها به زیر 73 نفر کاهش یابد، دیگر موضوع طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اجرایی نیست.

وی با بیان اینکه از امروز هجوم شدیدی از سوی دولت روی امضاکنندگان آغاز می شود، ادامه داد: این موضوع که گفته می شود که اگر رئیس جمهور در صحن علنی حاضر شود، حقایقی درباره قوه قضائیه و سایر دستگاه ها می گوید، به هیچ وجه ایجاد مشکل نمی کند.

مطهری با بیان اینکه مشخص نیست که مجلس از توضیحات رئیس جمهور قانع شود یا خیر، تصریح کرد: برخی دادستان ها اقداماتی انجام داده اند که سبب بروز مشکلاتی در کشور شده است.

روحانی پاسخ دهد تا وزرایش هم پاسخگو شوند

نادر قاضی پور در این نشست با بیان اینکه افرادی از تمام سلایق، گرایش ها و احزاب، طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اند، اظهار داشت: بحث سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست و رئیس جمهور باید پاسخ دهد که چرا با مشکلات شکل گرفته، ارزش پول ملی خدشه دار شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از وزرا با بی احترامی با نمایندگان صحبت می کنند، افزود: رئیس جمهور باید به سوال نمایندگان پاسخ دهد تا وزرا در برابر نمایندگان پاسخگو شوند.

افشای کوتاهی دیگر دستگاه‎ها
احمد سالک در این نشست با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور به این منظور طرح می شود که از حقوق مالباختگان موسسات مالی و اعتباری دفاع شود، تصریح کرد: تمامی مسائل باید با شفافیت برای مردم عنوان شود، به همین منظور اگر هر دستگاه دیگری در این زمینه قصور داشته، باید به مردم معرفی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ظاهراً روز گذشته نمایندگان دولت که به نمایندگی از رئیس جمهور در نشست کمیسیون اقتصادی حضور داشتند، عنوان کردند که اگر رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یابد، کوتاهی سایر دستگاه ها را بیان می کند، لذا باید گفت که حتما کوتاهی دستگاه های دیگر در این موضوع همانند قوه قضائیه که از سوی نمایندگان دولت عنوان شده، بیان شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خیزش مستضعفان و مردم با از سوال از رئیس جمهور کلید زده شود.

امیر خجسته در ادامه این نشست تاکید کرد: رئیس جمهور باید موضوع موسسات مالی و اعتباری را تعیین تکلیف کند، چرا که ما ممکن است پس از این چالش سایر موسسات مالی و اعتباری را داشته باشیم، لذا باید بین هر سه قوه برای رفع این مشکل هماهنگی ایجاد شود.

با حضور روحانی در مجلس، اتفاق خاصی نمی‌افتد
مجتبی ذوالنور نیز با بیان اینکه صحبت های روز گذشته نمایندگان رئیس جمهور کسی را قانع نکرد زیرا به محور سوالات را پاسخ ندادند، گفت: بانک مرکزی مجوز داده و مردم براساس اعتماد به استعلام بانک مرکزی مبنی بر مجاز بودن موسسات حساب باز کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه در پرداخت و محاسبات سود اصلی فرمول خاصی مشاهده نشده است، ادامه داد: با توجه به تعدد سرمایه گذاران، هنوز پرداختی صورت نگرفته. اگرچه با حضور رئیس جمهور در صحن علنی اتفاق خاصی صورت نمی گیرد، اما برای بازیابی افکار عمومی لازم است.

سید علی ادیانی نیز با بیان اینکه استفاده از اختیارات قانونی یکی از ابهت‌های مجلس شورای اسلامی و ضلع دیگر آن هیات رئیسه است، تصریح کرد: باید مشخص شود این سوال در خصوص کدام یک از اختیارات رئیس جمهور است و باید جمع بندی از پاسخ های نمایندگان رئیس جمهور و پیش بینی از جواب های نداده آن ها را داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا