خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست یک تشکل دانشجویی علوم پزشکی زابل

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی زابل در نامه‌ای خطاب به دکتر فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، از وی خواست که به مسایل و محدودیت‌های این تشکل از سوی دانشگاه رسیدگی شود.

متن نامه‌ی «امیرطاها علوی» که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، در پی می‌آید:

احتراما به استحضار میرساند بدون شک یکی از پیش شرط‌های تحقق اجتماع سالم که در پرتو آن همگان به طور شایسته و  بایسته از حقوق فردی و اجتماعی خویش بهره‌مند خواهند شد، نهادینه نمودن فرهنگ احترام به حقوق دیگران و از بین بردن بنیادهای ظلم و ستم و تبعیض است.

برای تحقق این امر مهم لازم است که بستری در جامعه بخصوص در دانشگاه‌ها فراهم شود که مردم و دانشجویان با عمق جان حس کنند که تنها از طریق احترام گذاشتن به حقوق دیگران است که می‌توان به حقوق فردی و اجتماعی خویش نائل شد و زمانی این آرمان تحقق می‌یابد که دیگر کسی ظلم و ستم را به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی خویش نپندارد.

یکی از راه های تحقق این امر مهم تبیین پیامدهای زیانبار ظلم و ستم می‌باشد، پیامدهایی که نه تنها زمینه‌ی نابودی خود ستمگر را فراهم می‌نماید بلکه آثار مخرب آن دامنگیر جامعه نیز خواهد شد.

در این رابطه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند:

«الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم»(1)

حکومت با کفر باقی می‌ماند اما با ظلم دوامی نخواهد داشت.

بدون شک وقتی آحاد جامعه به این درک برسند که ظلم نمودن در حقیقت آتشی است که خود فرد را به نابودی می‌کشاند دیگر کسی به سراغ ظلم و ستم نخواهد رفت.

حضرت علی (علیه السلام) در حکمت 238 نهج البلاغه می‌فرمایند:

«يَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ-  أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى الْمَظْلُوم»(2)

روزى كه ستمديده از ستمكار انتقام كشد، سخت‏تر از روزى است كه ستمكار بر او ستم روا مى‏داشت.(3)

قطعا اگر افراد جامعه یقین داشته باشند که هیچ ظلمی بی پاسخ نمی ماند و پاسخی که به ظالم داده می‌شود به مراتب درناک تر از ظلمی است که به مظلوم شده است، دیگر کسی حتی فکر ستم به دیگران را در سر  نخواهد پروراند.

جناب دکتر فراهانی! بی عدالتی و تخطی از قانون در دانشگاه علوم پزشکی زابل به حد علی رسیده است. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی به عنوان تنها تشکیلات دانشجویی حامی دولت در منطقه ی سیستان اعلام می‌دارد چنانچه با قانون شکنی‌های و بی‌اخلاقی‌ها که برخی موارد آن به شرح ذیل می‌باشند. برخورد لازم انجام نگیرد. علی رغم میل باطنی خود و فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید  مجبور به انحلال این تشکیلات خواهیم بود زیرا فضای حاکم بر دانشگاه  فضایی عادلانه و قانونمدار نیست و با هیچ معیار انسانی اخلاقی و اسلامی نمی‌توان شرایط فعلی را یک شرایط عادلانه و فاقد تبعیض دسته بندی کرد. برخی از مشکلات و قانون ستیزی ها به شرح ذیل میباشد:

  1. عدم التزام به قانون اساسی و آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مثال هیچ پاسخ مکتوبی به نامه نگاری‌های این تشکیلات در زمان مقرر که توسط آیینامه‌ی نظارت بر تشکل‌های اسلامی ۷ روز کاری اعلام شده است داده نمی‌شود.
  2. عدم برخورداری انجمن اسلامی از امکانات اولیه یک تشکل شامل دفتر، مهر، برد و…
  3. حاکم بودن فضای قومیتی و مذهبی به دلیل حضور دانشجویان سنی مذهب با قومیت بلوچ در شورای مرکزی که خود نمونه بارز از ستیز با آیات کلام مجید که به دفعات تاکید بر حفظ انسجام و اتحاد مسلمین است همچنین این رویه خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ انسجام قومیت ها و مذاهب در استان است به خودی خود این موضوع به انسجام اقوام و قومیت‌ها لطمه خواهد زد که لطمه خوردن به این انسجام به خودی خود انسجام ملی و امنی ملی را به مخاطره خواهد انداخت.
  4. تهدید اعضای مرکزی و عمومی تشکیلات توسط مسوولین و برخی افراد ناشناس که قبلا طی نامه ایی به وزارت خانه‌ی مطبوعه اطلاع داده شده است. نمونه‌ی عینی و عملی آن حضور افراد در اتاق‌های دانشجویان و تهدید آنها در خصوص به خطر افتادن آینده‌ی شغلی آنها و همچنین احضار و صدور حکم‌های انضباطی بدون استدلال منطقی و انطباق با قانون.
  5. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به دلیل داشتن مشکل شخصی که شاید به دلایل قومی مذهبی بوده است، درخواست تشکیل جلسه با اعضای شورای مرکزی را قبول ننموده است و صراحتا با سیاست‌های دولت مبنی بر فضای باز سیاسی در دانشگاه مخالف میباشد و به کررات اعلام نموده است.
  6. تهدید دانشجویان توسط مدیر دانشجویی مبنی بر اویزان نمودن از سقف و ارجاع شخص به مقام‌های امنیتی شهرستان.
  7. عدم تمکین شورای فرهنگی دانشگاه به ماده 12 بند 4-1 مصوب جلسه 684 مورخ 10/12/1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ که در این ماده ذکر می‌کند بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی دانشگاه باید در شورای فرهنگی دانشگاه عضو باشد.
  8. مخالفت با بسیاری از برنامه‌های ارایه شده به هیات نظارت و عدم ارایه‌ی نامه‌ی مکتوب. گویا عدم ارایه‌ی نامه‌ی مکتوب به جهت توانایی انکار مخالفت با برنامه‌های مذکور بوده بعنوان مثال درخواست اردو برگزاری کارگاه جریان شناسی و آموزش spss و چندین برنامه‌ی دیگر ارایه شد اما متاسفانه هیچ گاه جوابیه‌ی مکتوبی ارایه نشد.
  9. عدم ثبت درخواست‌های انجمن اسلامی در دبیرخانه هیات نظارت به این دلیل که توانایی پیگیری درخواست از طرق قانونی از انجمن اسلامی سلب شود.
  10. دخالت و تغییر غیرقانونی و ناگهانی برنامه‌ها به عنوان مثال مکان برنامه‌ی افتتاحیه‌ی انجمن اسلامی به طور ناگهانی از سالن ارشاد به سالن اجتماعات دانشگاه تغییر یافته و از ورود دانشجویان بدون کارت دانشجویی جلوگیری به عمل آمد. گویا هدف از این کار عدم استقبال دانشجویان بوده است.

لازم به ذکر است اعضای شورای مرکزی به‌کرات از مسوولین دانشگاه درخواست نموده‌اند تا به قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه تمکین نمایند اما مسوولین دانشگاه اعتقادی به قانون و قانون مداری ندارند و برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند»، خود را قانون دانسته و مشی و شیوه‌ی مخالف با ولایت‌فقیه و رهبری دارند.

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام از جنابعالی بعنوان فردی اخلاقمدار و قانونمند درخواست دارد در اسرع وقت به اوضاع نابسامان این دانشگاه رسیدگی گردد.

پیشاپیش از حسن همکاری شما کمال تشکر را داریم.

جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی زابل به یک نامه‌ی دانشجویی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آفرین به این دانشجویان غیرتمند، متاسفانه شرایط این دانشگاه به خاطر رئیس و معاونین دانشگاه برای فعالیت دانشجویان به هیچ وجه مناسب نیست و بوی مرگ و خفقان همه جا رو گرفته و شرایط پیچیده بوده و با تهدید دانشجویان فضا رو مدیریت می کنند. ما دانشجویان برای تنفس نیاز به فضایی تازه ای متناسب با شعارهایی دولت فعلی داریم.

  2. با تشکر از سایت مدافع حقوق دانشجو، در دانشگاه علوم پزشکی زابل، مسئولین دانشگاه برای تقابل با انجمن اسلامی طومار سفیدی رو به زور در سلف و قبل از غذا خوردن و در خوابگاه از ما امضا گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا