خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نکاتی خواندنی در مورد دیدار ایران و نیجریه

تیم‌های فوتبال ایران و نیجریه در حالی دوشنبه شب به مصاف هم می‎روند که 16 سال است رنگ پیروزی در رقابتهای جام جهانی را ندیده‌اند. آخرین برد ایران در جام جهانی به سال 1998 باز می‌گردد، جایی که شاگردان جلال طالبی با نتیجه 2 بر یک آمریکا را شکست دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه شب ساعت 23:30 در ورزشگاه “بایکسادا” کوریتیبا با نیجریه دیدار می‌کند.
نکات خواندنی این دیدار  از نگاه گاردین به شرح زیر است:
* ایران و نیجریه 16 سال است که طعم پیروزی را نچشیده‌اند و از این حیث با یکدیگر تشابه دارند. آخرین برد ایران در رقابتهای جام جهانی به پیروزی این تیم مقابل آمریکا در جام جهانی باز می‌گردد، حال آنکه نیجریه‌ای‌ها در همان جام مقابل بلغارستان به برتری رسیده‌اند.
* دیدار نیجریه و آرژانتین می‎تواند از جهاتی جالب توجه  و به نوعی دیدار انتقامجویانه برای آرژانتینی‌ها باشد. نیجریه در المپیک 1996 آتلانتا با شکست آرژانتین در دیدار پایانی به مدال طلا رسید.
* رضا قوچان‌نژاد ملقب به “گوچی” در 14 بازی برای تیم ملی ایران، 10 گل به ثمر رسانده است. دیگر بازیکن ایران که به جای بازی در آلمان، ملیت ایرانی را برگزید “اشکان دژآگه” است.
* وظیفه جواد نکونام در بازی‎های ایران در رقابتهای جام جهانی این است، که ضرباهنگ بازی را در دست داشته باشد و ضدحملات را پایه ریزی کند.
* “استفن کشی” که در حال حاضر هدایت تیم فوتبال نیجریه را بر عهده دارد، در جام جهانی 1994 عضوی از این تیم آفریقایی بود.
* دفاع چپ تیم فوتبال نیجریه به نام “الدرسون اچیله” به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه رباط بازی در رقابتهای جام جهانی را از دست داد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا