خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی زابل به یک نامه‌ی دانشجویی

سلام. وقت بخیر. ضمن تشکر بابت فعالیت خوب پایگاه خبری انصاف نیوز، در پاسخ به خبری راجع به معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل در پایگاه خبری تون اطلاع رسانی نموده بودید، جوابیه‌ای از طرف مهندس حسین شهدادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زابل تدوین شده که جهت درج در پایگاه خبری انصاف نیوز به حضور ارسال می گردد.
با تشکر حمیدرضا بزی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل

«وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِي كانَتْ عَلَيْهِمْ»

بى شك آزادى بيان در چارچوب قوانين تا حدى كه آزادى فردى شخص ديگرى را مورد تعرض قرار ندهد از حقوق اساسى و اوليه دانشجويان است و در فضاى دانشگاهى نيز ظرفيت‌هاى متعددى براى تحقق آن در نظر گرفته شده است كه از جمله آنها مي توان به تشكل‌هاى اسلامى، نشريات دانشجويى، كرسى‌هاى آزاد انديشى (در قالب كرسى مناظره، كرسى نقد و نظر، كرسى پرسش و پاسخ به شبهات) و خانه‌ی ملى گفتگوى آزاد اشاره كرد.

دانشجويان حق دارند از عملكرد مسوولان دانشگاه و سياست‌ها و رويه‌هاى كشور انتقاد كنند و نقد خود را از مسيرهاى قانونى از جمله نشريات دانشجويى، شوراى صنفى و رفاهى و تشكل‌هاى اسلامى بيان نمايند. دانشجويان با گرايش‌هاى مختلف فكرى و سياسى از حق تأسيس تشكل‌هاى اسلامى برخوردارند. همچنين حق دارند براى فعاليت مطبوعات سياسى در قالب تشكل‌هاى اسلامى طبق قوانين موجود به نشر ديدگاه‌هاى خود در حوزه‌ی مسائل سياسى بپردازند.

در اين راستا همگام با تشكيل دولت تدبير و اميد، دانشگاه علوم پزشكى زابل در جهت تحقق اين اهداف انجام فعاليت نموده و با تمام تلاش، خود را موظف به سرانجام رساندن اين مهم مى داند. از همين رو مجوز فعاليت تشكل انجمن اسلامى دانشجويان پيرو خط امام (ره) به عنوان تنها تشكل اسلامى دانشگاه براى اولين بار در دانشگاه صادر شد و مراسم افتتاحيه آن با دعوت از جناب آقاى دكتر كواكبيان در محل سخنرانى بزرگترين و مجهز ترين سالن دانشگاه علوم پزشكى زابل، در محل مجتمع آموزشى دانشگاه كه به آسانى در دسترس و حضور همه دانشجويان در آن بدون هيچگونه محدوديتى انجام مى‌شود، با استقبال گرم و حضور تمام وقت معاون فرهنگى و دانشجويي دانشگاه، معاون آموزشى دانشگاه و مدير دانشجويي و مدير فرهنگى اجرا گرديد.

پس از آن نيز على رغم محدوديت‌هاى بودجه‌اى و فضاى فيزيكى با تلاش ها و پيگيرى‌هاى معاون دانشجويي و فرهنگى فضاى فيزيكى محل كار شوراى صنفى با پا درميانى شخص معاون دانشجويى و فرهنگى در اختيار تشكل انجمن اسلامى دانشجويان پيرو خط امام جهت انجام امور و پيشبرد اهداف انجمن قرار گرفت.

همچنين براى اولين بار در اين دوره، قبل از انتخابات رياست جمهوري سال ٩٦ و حماسه آفرينى ملت ايران اسلامى در آن، طبق بيانات مقام معظم رهبرى و سياست هاى دولت اميد مدار، كرسى هاى آزاد انديشى و تريبون هاى آزاد با موضوع و محوريت انتخابات، در دانشگاه برگزار گرديد.

از سويى ديگر، فعاليت‌هاى نشريات دانشجويى نيز كه در اين دوره به تعداد ١٦ نشريه فعال افزايش يافت، همجهت با اهداف سياسى دولت در دانشگاه ها بخشى از اين بار امانت را به دوش مى‌كشد. لذا دانشگاه علوم پزشكى زابل و در رأس آن معاونت دانشجويى و فرهنگى بر عهد خود در راستاى اجراى تمام و كمال منشور حقوق دانشجويى باقى است تا تمامى دانشجويان مشغول به تحصيل اين دانشگاه به دور از هر گونه تفاوت هاى قومى و مذهبى مظهر اتحاد و همدلى قرار گيرند و همواره نيز بر اين مسئله اهتمام خواهد ورزيد.

درخواست یک تشکل دانشجویی علوم پزشکی زابل

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا