خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید کیهان از حمید فرخ‌نژاد و صادق زیباکلام

روزنامه کیهان نوشت: «دوشنبه‌شب عده‌ای از اراذل‌ و اوباش در پوشش دراویش و به بهانه آزاد کردن فردی که به اتهام سرقت و با شاکی خصوصی دستگیر شده بود، با رفتاری داعش گونه ۵ تن از نیروهای انتظامی و بسیجی را به شهادت رسانده و بیش از ۳۰ مأمور پلیس را مجروح کردند.

این اراذل‌ و اوباش همانند داعش با اتوبوس و خودرو، فرزندان این ملت را به زیر گرفته و با قمه و سنگ و چماق و پاره‌آجر و تفنگ ساچمه‌ای به حافظان امنیت حمله‌ور شده و آنان را مظلومانه به شهادت رساندند. این غائله در نهایت با دستگیری ۳۰۰ تن از اغتشاشگران پایان یافت.

این رفتار وحشیانه و به شهادت رسیدن مظلومانه حافظان امنیت کشور قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد اما برخی از مدعیان اصلاحات و سلبریتی‌ها و نمایندگان فراکسیون امید در اقدامی سخیف و البته مسبوق به سابقه، با استدلال های پوچ به این موضوع واکنش نشان دادند.

تناقض آشکار!

صادق زیباکلام که ید طولایی در دفاع از مفسدین اقتصادی، جاسوس ها و اغتشاشگران دارد و به تناقض گویی مشهور است، در واکنش به رفتار وحشیانه اراذل و اوباش و به شهادت رسیدن مظلومانه حافظان امنیت کشور در توئیتی نوشت: «مشکل دراویش گنابادی چیست؟ دراویش گنابادی همچون دراویش نعمت‌اللهی، ذهبییه، پیربسطامی و سایر دراویش نه «تبلیغ علیه نظام» کرده‌اند، نه «تشویش اذهان عمومی» و نه مرتکب «جاسوسی»یا «اقدام علیه امنیت کشور» شده‌اند. جرم واقعی آنها که از همه اینها بدتر می‌باشد: تمکین نکردن از قرائت حکومتی از مذهب است.»

این اظهار نظر زیباکلام با واکنش منفی فعالان فضای مجازی مواجه شد.

یکی از فعالان فضای مجازی در واکنش به اظهار نظر تأمل برانگیز زیباکلام نوشت: «یک قرائت هم هست که جنایت و ناامنی را مباح می داند. دواعش و دراویش و ری‌استارتی‌ها و فتنه‌گران از همین قبیل‌اند. از فساد اقتصادی تا تروریسم، هر جا دفاع از خیانت است، نام زیباکلام می درخشد!»

دفاع تمام قد زیباکلام از اراذل و اوباش و این ادعا که جرم دراویش صرفا تمکین نکردن از قرائت حکومتی از مذهب است، در حالی است که وی در سال ۹۰ با حمایت از نظام سرمایه‌داری در آمریکا گفت که معترضان وال‌استریت به خاطر این که سد معبر کرده‌اند باید بازداشت شوند.

زیباکلام در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «شما اعتقاد دارید در آمریکا و غرب به راحتی مردم اجازه اعتراض دارند اما مشاهده می‌کنیم پلیس و نیروهای امنیتی این کشورها برخوردهای خشونت‌آمیزی با معترضان دارند»، گفت: «اتهامی که به متهمان بازداشت شده (وال استریت) وارد است، سد معبر بوده و واقعاً هم این معترضان سد معبر کرده بودند و خیابان‌ها و پل‌ها را بسته بودند و این اتهام سد معبر به معترضان از نظر من وارد است.»

سلبریتی‌بازی با خون!

«حمید فرخ نژاد» از بازیگران سینما و «خودکارشناس پندار در همه امور» در توئیتی تأسف برانگیز نوشت: «متاسفانه دیشب به دلیل اشراف منزلم به گلستان هفتم شاهد درگیری گسترده در این محل بودم، شهادت میدم اگر درایت نیروی انتظامی نبود، ماجراجویی آقایان لباس شخصی و عصبانیت دراویش منجر به فاجعه‌ای با تلفات انسانی بالا می‌شد، تشکر می‌کنم از عملکرد عاقلانه و حرفه‌ای نیروی انتظامی و تسلیت میگم به خانواده نیروهای از دست رفته ناجا، کاش عقلای هر دو طرف نقش پررنگ‌تری برای جلوگیری از این دست برخوردها ایفا می‌کردند.»

وی در توئیت دیگری هم نوشت: «دیشب از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح از نزدیک شاهد اتفاقات ناگواری بودم که واقعا دردناک و غم انگیز بود.حجم دود و آتش و گاز اشک‌آور و فحش و فریاد بسیار زیاد بود و در دو طرف میدانی که شبیه جبهه‌های جنگ بود آدمهایی با سلاح‌های سرد و با خشم فراوان فریاد می زدند. عده ای حیدر حیدر می‌گفتند و عده ای علی علی، مطمئنم هر کدام دلایل بسیاری داشتند که خود را به حق بدانند و خون طرف مقابل را مباح. این که کدام جبهه بر حق بود و کدامیک ناحق منظور نظر من نیست…»

این سلبریتی هیچ تفاوتی میان اراذل و اوباش قمه‌کش و حافظان امنیت کشور قائل نشده و با طعنه و کنایه، تقلا کرده تا نیروهای جان بر کف بسیجی را همسان با اراذل و اوباش داعشی معرفی کند. غافل از این که اگر همین نیروهای مخلص نبودند، امثال این سلبریتی هیچگاه فرصت نمی‌کرد تا با فراغ بال بر روی کاناپه نشسته و توئیت بازی کند.

وکیل مدافع داعش!

محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس نیز با اشاره به انتشار فیلمی از محمد ثلاث، راننده‌ اتوبوسی که در اقدامی وحشیانه و با تقلید از جنایت‌های داعش، از روی فرزندان این ملت رد شد و آنان را به شهادت رساند، گفت: «آن‌ چه در فیلم پخش‌ شده از درویش گنابادی بر تخت بیمارستان مشاهده می‌شود، حکایت از ضرب و جرح شدید او می‌کند که اگر توسط ضابطین صورت گرفته باشد، دادستان محترم باید نسبت به تعقیب مأمورین متخلف اقدام کند و اگر توسط مردم عصبانی تحقق یافته باشد باید مأمورینی که قدرت ممانعت داشتند و اقدام نکردند مورد بازخواست قرار گیرند. باید بتوان به نیروی انتظامی برای حفظ امنیت متهم اعتماد کرد.» این نماینده مجلس به جای آن که این اقدام جنایتکارانه را محکوم کند، خون به دل خانواده‌های شهدا کرده و به دفاع تمام قد از یک جنایتکار می پردازد.

کدام منطق و عقلی می پذیرد که وقتی یک جنایتکار با نهایت قساوت، حافظان امنیت و نظم کشورمان را با اتوبوس به زیر می‌گیرد، بجای دفاع از مظلوم، به دفاع تمام قد از جنایتکار داعشی بپردازیم؟

برای وقتی دیگر

فرقی نمی کند که استاد دانشگاه باشی، یا بازیگر یا نماینده مجلس، وقتی توانایی تشخیص بدیهیات را نداری و نمی‌توانی و یا نمی‌خواهی حق را از باطل تشخیص دهی، پس بهتر است زحمت اظهار نظر کردن به خودت ندهی. اکنون ۵ خانواده داغدار است. خون به دل این خانواده‌های عزیز نکنید. سلبریتی بازی و سیاسی کاری را بگذارید برای وقتی دیگر.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای کیهان! تا اخر با تو هستیم! تو همان روزنامه یی هستی که وقتی داعشهای تروریسم، به همین شیوه به مردم حمله کردند، تأیید نمودند!!؟ از این نفاق ببشتر!

  2. خدایا ما رو از شر این تندروها رها کن. روزنامه کیهان هیچ پایگاهی ندارد بجز تندروها و خشونت طلبان همانند خودش

  3. (کدام منطق و عقلی می پذیرد که وقتی یک جنایتکار با نهایت قساوت، حافظان امنیت و نظم کشورمان را با اتوبوس به زیر می‌گیرد، بجای دفاع از مظلوم، به دفاع تمام قد از جنایتکار داعشی بپردازیم؟) خب، جناب حسين! حالا بفرما ببينيم اگر از روي مردم رد شدن با ماشين جرم است و داعشي و جنايتکار و قاتل و آدمکش و … ، لطفا در مورد آن ماشين نيروي انتظامي که در سال 88 از روي مردم رد شد نظر بده !؟ آيا طبق نظر شما، راننده مذکور داعشي بود و مردم زير گرفته شده، مظلوم بودند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا