خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مذاکرات برای برقراری آتش بس در غوطه‌ی شرقی شکست خورد»

مرکز روسی آشتی گروه های متخاصم در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: مذاکرات با گروه های مسلح غیرقانونی در سوریه برای برقراری آتش بس در منطقه غوطه شرقی شکست خورد.
روسیه:مذاکرات برای برقراری آتش بس در غوطه شرقی سوریه شکست خورد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه، مرکز روسی آشتی گروه های متخاصم در سوریه به تلاش ها و اقدام ها برای عادی شدن اوضاع در این کشور اشاره کرد و افزود: گروه های مسلح غیرقانونی همچنان به نقض آتش بس در سوریه ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، مرکز هماهنگی اقدام های ایران، روسیه و ترکیه (در سوریه) در شبانه روز اخیر موارد نقض آتش بس در استان های لاذقیه، حما، حومه دمشق و غوطه شرقی مشاهده کرده است؛ در شبانه روز اخیر 21 مورد تیراندازی از سوی گروه های مسلح غیر قانونی در مناطق دمشق و نقاط پیرامون این شهر گزارش شده است.

مرکز روسی آشتی گروه های متخاصم در سوریه همچنین به اوضاع بحرانی انسانی، اجتماعی و اقتصادی غوطه شرقی اشاره کرد و ادامه داد: درخواست های مکرر این مرکز از گروه های مسلح غیرقانونی در غوطه شرقی برای متوقف کردن تیراندازی ها و زمین گذاردن سلاح های خود بی نتیجه بوده است.

بر این اساس، گروه های مسلح غیرقانونی در منطقه غوطه شرقی مانع خروج ساکنان محلی از بخش های تحت کنترل خود می شوند.
مرکز روسی آشتی گروه های متخاصم در سوریه در پایان گزارش خود به امضای موافقت نامه رعایت آتش بس با سه منطقه در استان ادلب سوریه اشاره کرد.

این مرکز روسی که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه فعالیت می کند و در پایگاه هوایی حمیمم مستقر است، از دو سال پیش تاکنون برای برقراری صلح در سوریه و پیوستن گروه های غیرقانونی به آتش بس تلاش می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا