خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با مدیرانی که کمک به مدرسه اجباری بگیرند، برخورد می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه­‌ی نشست خبری که چند روز پیش با اصحاب رسانه داشت، نسبت به اجبار در پرداخت کمک به مدرسه واکنش نشان داد و از برخورد با مدارس متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، «سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش درباره در این‌باره گفت: مدارس از منابع مالی کافی برای ارایه‌­ی خدمات به دانش‌آموزان برخوردار نیستند و به عنوان وزیر آموزش­‌و­پرورش و نماینده‌­ی دولت نتواسته‌­ام به میزان کافی و مورد نیاز، سرانه به مدارس اختصاص بدهم، بنابراین مدارس برای این که بتواند چراغ مدرسه را روشن نگه دارند و کلاس­‌ها را برای بچه‌­ها آماده کنند، نیاز به کمک به مدرسه دارند.

بلبشویی بی‌حساب و کتاب به نام «کمک به مدرسه»؛ آقای وزیر لطفا!

کمک به مدرسه نکنیم، رفتارهای بدی با دانش‌آموز می‌شود!

وقتی «کمک به مدرسه» باب شد راه دزدی زیاد می‌شود!

اصل ۳۰ قانون اساسی دروغ است؛ تحصیل رایگان نیست!

کاری می‌کنم که این آقا به پشیمانی بیفتد!

واکنش محمود صادقی به بلبشوی کمک به مدرسه: «ورود می‌کنیم!»

گرو کشی برای دریافت کمک به مدرسه

او افزود: این بدان معنا نیست که مدیر مدرسه با روش­های اجباری از اولیای دانش‌­آموزان کمک‌هایی را بگیرد و این موضوع نه در قوانین و نه در اخلاق ایرانی­‌ها جا ندارد که فردی را گرو بگیریم و کارنامه‌­ی بچه­‌ات پیشمان خواهد ماند تا فلان مبلغ را به مدرسه کمک کنی.

او با اشاره به این که دریافت کمک به مدرسه تعاملی است، اظهار کرد: اگر همکارانم در مدرسه، شرایط را به اولیا تشریح کند که مدرسه­‌ای که بچه‌­اش در آن درس می‌­خواند به صد تومان پول نیاز داشته که پنجاه تومان آن را، بیشتر دولت نتوانسته است؛ بدهد و پنجاه تومان دیگر آن کسری است، وقتی ولی دانش­‌آموز کامل روشن شود، می‌­آید و کمک می­کند.

برخود با متخلفین

بطحایی با تاکید بر این که «دریافت کمک به مدرسه به هیچ عنوان اجباری نیست»، گفت: در برخی موارد گزارش شده که در کلاس­‌بندی هم دریافت کمک به مدرسه تاثیر گذاشته است، یعنی در یک مدرسه‌­ای، یک همکار غیر حرفه­‌ای می‌­آید و می‌­گوید که اگر ولی دانش‌آموز اینقدر پول بدهد، بچه را در فلان کلاس با فلان معلم می‌گذارم و اگر پول ندهد او را در فلان کلاسمی‌گذارم، این‌­ها روش‌­های مخرب ضد تربیتی است و گزارش­‌هایی که در این‌باره به آموزش‌­و­پرورش واصل می‌­شود، تیم‌های بازرسی وارد می‌­شوند و جلوی این خطاها را می‌­گیرند.

انتهای پبام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب وزير ، لطفا شعار ندهيد چراكه از يك طرف براي هزينه هاي مدرسه بودجه تخصيص نميدهيد و آنرا ملزم ميكنيد براي كمكهاي اولياء و از طرف ديگر اين ادعاي دروغين را ميكنيد . وقتي دانش آموزي كه خانواده آن توان مالي براي كمك به مدرسه ندارد تحت فشار روحي و رواني از طرف مسئولين مدرسه قرار ميگيرد و حتي مجبور به ترك مدرسه ميشود چگونه ميتوانيد اين ادعا را بكنيد .

  2. 550 هزار افغانی دارن رایگان در ایران درس می خونن بعد من ایرانی باید تو ایران پول بدم مدرسه دولتی برای تحصیل افغانیا . چرا چرا چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا