خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کلاسیکو» فردوسی پور رقیب صداوسیما؟!

ناصر نامدار در «سازندگی» نوشت: باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه. استودیوی برنامه خندوانه. اشتباه نکنید. امروز قرار نیست اینجا رامبد جوان و تیمش سری جدید خندوانه را کلید بزنند. کنار استودیوی بزرگ خندوانه یک اتاقک وجود دارد که چند جوان طرفدار تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در آن نشسته‌اند. پسران، دختران و زنان و مردانی که با پیراهن و شال و کلاه مخصوص دو تیم بزرگ اسپانیا منتظرند وارد استودیو بشوند. همه حاضران به سمت دیواری نشسته‌اند که سه پنجره دارد. ناگهان صدای جیغ و دست زدن از داخل اتاق شنیده می‌شود. حاضران در اتاق، عادل فردوسی‌پور را دیده‌اند که از ماشین پیاده شده و دارد به سمت استودیو می‌رود و همین باعث شده به وجد بیایند. کنار استودیو همه امکاناتی که برای ضبط یک برنامه حرفه‌ای و پر آب و رنگ لازم است وجود دارد. خانم‌ها، آقایان! خوش آمدید به برنامه«کلاسیکو» با کارگردانی و تهیه کنندگی عادل فردوسی‌پور.

در استودیو چه خبر است؟
وارد استودیو که می‌شوی «وال» بزرگی دیده می‌شود که عوامل برنامه مشغول تست عکس‌ها و فیلم‌ها روی آن هستند. یک بنر خبری روی وال می‌آید: «ویژه برنامه «کلاسیکو» با اجرای پژمان جمشیدی. با حضور علی دایی، وریا غفوری، امیرمهدی ژوله و ژاوی آلونسو.» کاری مشترک از سه برند فعال در صنعت «VOD» به نام‌های «فیلیمو»، «کافه بازار» و «نماوا». این سه برند در دنیای حرفه‌ای رقیب همدیگر هستند اما در اتفاقی مهم و بزرگ تصمیم به همکاری برای ساخت یک برنامه پرسروصدا گرفته‌اند. چیزی که باعث شده این ۳ برندِ رقیب به تصمیم «همکاری مشترک» برسند یک نام است: «عادل فردوسی‌پور». چهارشنبه شب همین هفته قرار است بازی رفت «ال‌کلاسیکو» بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ برگزار شود. این همان مسابقه‌ای است که قرار بود حدود دو ماه پیش برگزار شود اما به علت ناامنی‌های کاتالونیا به تعویق افتاد. این به تعویق افتادن فرصتی را ایجاد کرد تا فردوسی‌پور و همکارانش به فکر ساخت یک برنامه ویژه بیفتند. برنامه‌ای که با کمک این ۳ برند و امکانات آنها برای پخش گسترده در فضای مجازی می‌تواند بازتاب گسترده‌ای داشته باشد. به نظر می‌رسد با رخ دادن این اتفاق اولین گام‌ها برای شکستن انحصار صداوسیما برداشته شده است. در پشت صحنه بحث درباره آندره‌آ استراماچونی و ماجراهایش با استقلال داغ داغ است. اخباری هم که می‌شنویم ضد و نقیض است. یکی می‌گوید استراماچونی قطعا برنمی‌گردد. دیگری می‌گوید شنیده که بلیت هواپیمایش را هم گرفته‌اند و بامداد دوشنبه به تهران می‌رسد. یکی از فلان مقام وزارتخانه انتقاد می‌کند که چرا با خبررسانی‌های جهت‌دار و غیرضروری‌اش جوسازی می‌کند. با این همه اغلب حاضران در یک مساله اتفاق نظر دارند. این که اگر استرا به همه چیزهایی که می‌خواهد برسد و برگردد بعید است بتواند مثل سابق ادامه بدهد. در استقلال با اتفاقاتی که افتاده خیلی از حرمت‌ها از بین رفته و رابطه بین بازیکنان با مربی، بازیکنان با مدیران و مهم‌تر از همه مربی با مدیران مثل سابق نیست و این به روند پیشرفت باشگاه لطمه خواهد زد. یک نکته دیگر هم که در صحبت‌های درگوشی حضار به آن اشاره می‌شود ترکیب میهمانان برنامه است. تقریبا همه آنهایی که به این برنامه دعوت شده‌اند کسانی هستند که مدتی است با تلویزیون به مشکل خورده‌اند. دایی مدت‌هاست با صداوسیما مصاحبه نمی‌کند و حتی در نشست‌های خبری هم اصرار دارد دوربین‌های صداوسیما خاموش شوند. عادل فردوسی‌پور هم از زمستان سال ۹۷ و با تعطیلی برنامه «۹۰» تقریبا از صداوسیما جدا شد. وریا غفوری همین هفته گذشته اختلافش را با صداوسیما را علنی کرد و امیرمهدی ژوله هم با این که به صورت رسمی خبری برای ممنوع‌الکاری‌اش در تلویزیون نیامده اما به نظر می‌رسد در لیست سیاه تلویزیون است. نکته بعدی درباره ژابی آلونسو بود که حضورش در برنامه از طریق تماس با اسکایپ بود. او در این مصاحبه با حوصله به سوالاتی که طرح شده بود پاسخ داد و طرفداران رئالی حاضر در استودیو حسابی از دیدنش به وجد آمدند.

«پژمانِ» همیشگی نبود
پیش از شروع ضبط برنامه و با دیدن نام پژمان جمشیدی به نظر می‌رسید قرار است شاهد یک اجرای پرشور و مفرح از او باشیم. اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.  البته شاید هم از اول قرار بود برنامه خیلی جدی و با دیسیپلین باشد. اما تقریبا همه کسانی که در پشت صحنه شاهد ضبط برنامه بودند حس می‌کردند که پژمان آن طور که انتظار می‌رود سرحال و بشاش نیست. او قبل از شروع ضبط هم اصرار زیادی داشت که ساعت ۲۲:۳۰ باید استودیو را ترک کند و به جای دیگری برود. در حالی که به نظر می‌رسید با روند ضبط، احتمالا برنامه دیرتر از موعد مقرر به پایان برسد. علاوه بر این پژمان صورتش را هم اصلاح نکرده بود و این به خسته‌تر نشان دادن چهره‌اش کمک می‌کرد.

عادل محبوب‌تر از همه
در بین همه اسامی مطرحی که جمعه شب به این برنامه رفتند عادل فردوسی‌پور بیشتر از همه توسط حضار تشویق شد. البته که پژمان جمشیدی، وریا غفوری، علی دایی و امیرمهدی ژوله هم حسابی با استقبال مواجه شدند. اما عادل طور دیگری تشویق شد.  خیلی‌ها می‌گفتند که عادل خودش باید مجری این برنامه می‌شد. اما عادل مثل برنامه «فوتبال ۱۲۰» که از شبکه ورزش پخش می‌شود نقش کارگردان و تهیه‌کننده را ایفا کرد. او با همان شور و اشتیاق همیشگی مشغول ضبط برنامه بود و بارها مسافت بین پشت صحنه و اتاق فرمان را طی می‌کرد. برای استقبال از همه میهمانانش هم شخصا به پشت صحنه می‌آمد و به آن‌ها خوشامد می‌گفت.

دایی: ول کن بابا!
علی دایی تقریبا سر همان ساعتی که قول داده بود به استودیو رسید. او مثل همیشه با عوامل پشت صحنه خیلی خوب و گرم برخورد کرد و با هرکس که می‌خواست عکس یادگاری بگیرد عکس گرفت. دایی به وضوح وزن کم کرده بود اما همچنان خوش تیپ و کاریزماتیک بود. فقط وقتی یک خبرنگار از او درباره احتمال بازگشتش به عرصه فوتبال پرسید کمی ترش کرد و با لحن آشنای همیشگی‌اش گفت: «ول کن بابا!» در یک قسمت از برنامه، خانمی از دایی درباره دلیل رای دادنش به لیونل مسی در انتخاب بهترین بازیکنان جهانی در سال ۲۰۱۶ بود. این خانم معتقد بود در آن سال رونالدو عملکرد بهتری داشت و از دایی پرسید به دلیل علاقه شخصی‌اش به مسی رای داد یا واقعا معتقد بود مسی بهتر از رونالدو بود؟ دایی در واکنشی غیر منتظره گفت: «مطمئنا به دلیل علاقه شخصی‌ام بوده.» این صراحت دایی با استقبال و خنده حضار مواجه شد.

پیراهن تیم ملی اوریجینال بود؟
در طول برنامه دو بار نظرسنجی برگزار شد که سوال هر دو درباره ال‌کلاسیکو بود و حاضران در استودیو با دستگاه‌هایی که به آن‌ها داده شده بود در نظرسنجی شرکت می‌کردند. سوال به شکلی نبود که کسی بخواهد پاسخ «درست» بدهد و به همین دلیل برنده‌ای وجود نداشت. اما به قید قرعه به دو نفر جایزه داده شد. یک برنده را وریا غفوری تعیین کرد. آن هم با انتخاب شماره‌ای که به آن علاقه دارد. یعنی شماره ۲۱. برنده بعدی هم توسط دایی انتخاب شد. دایی هم شماره پیراهنش در تیم ملی یعنی ۱۰ را انتخاب کرد. جایزه برنده هم یک عدد پیراهن اصلی تیم ملی بود. برنده اول یک آقای میانسال بود که وریا پیراهنش را امضا کرد و برنده دوم یک خانم بود که علی دایی آن را امضا کرد. پژمان هم تاکید کرد که این پیراهن‌ها اوریجینال است!‌

«سورپرایز وزیر جوان» هم بود
امیرمهدی ژوله میهمان غیرمنتظره این بود. او قرار بود چند دقیقه در جایگاه میهمان بنشیند و یک استندآپ کوتاه هم اجرا کند. او از همان بدو ورود طنازی‌اش را شروع کرد. پشت صحنه نشسته بود و درباره میهمانان برنامه و حرف‌های‌شان نکات جالب و خنده‌داری می‌گفت. به خصوص درباره پژمان جمشیدی که مشخص بود با هم شوخی زیادی دارند! در متنی که ژوله برای اجرای استند آپ کمدی در دست داشت اشاره‌هایی به ماجرای استراماچونی، گران شدن بنزین، سورپرایز وزیر جوان و … دیده می‌شد. قبل از شروع بخش مربوط به اجرای ژوله، پیمان قاسمخانی هم پیدایش شد و این دو نفر با دیدن هم حسابی سر ذوق آمدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا