خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولاوردی مانتوهایش را چگونه تهیه می‌کند؟

هر ساله زنان سیاستمدار بسیاری از جشنواره مد و لباس فجر دیدن می‌کنند؛ زنانی که پای‌شان به محافل دیپلماسی هم باز شده و می‌توانند بهترین سفیر برای طراحان و هنرهای سنتی ایران باشند اما آنها تا چه اندازه از لباس‌های طراحان ایرانی استفاده می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، سال گذشته زنان سیاست‌مداری از جمله شهیندخت مولاوردی، پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر- نماینده‌های مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حتی همسر محمد جواد ظریف – وزیر امور خارجه کشورمان از جشنواره مد و لباس فجر بازدید کردند. امسال نیز بار دیگر شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر حاضر شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که ششم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایسنا، مبنی بر اینکه تا چه اندازه از لباس طراحان ایرانی در جشنواره‌های مد و لباس فجر استفاده می‌کند؟ گفت: شاید فرصت نشده است. ما آنقدر با سرعت از این جشنواره‌ها دیدن می‌کنیم و از اینکه نمی‌توانیم با حوصله و صبر این آثار ببینیم، دلمان می‌سوزد اما سعی می‌کنم به ویژه مانتو را از تولیدات و برندهای داخلی تهیه کنم تا اِلمان‌های سنتی و ایرانی داشته باشد.

او همچنین بیان کرد: لباس‌ها به تولید انبوه  نمی‌رسید و از نظر قیمتی چندان ارزان و در دسترس نبود اما در حال حاضر نمونه‌های تک بسیار زیبا و جذابی در این  نمایشگاه دیدم که در حد ۸۰۰ دست تولید شده و قابل ارائه است. قطعا ظرفیت‌هایی که کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارائه هنرمندانه و ظریف این الگوها به جامعه دارد، می‌تواند مثمر ثمر باشد.

او پیش از این، زمانی که معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بود، درباره اینکه تا چه اندازه سعی می‌کند در پوشش خود برای حضور در مجامع بین‌المللی از اِلمان‌ و هنرهای سنتی ایرانی استفاده کند؟ به ایسنا گفته بود:می‌توانم بگوییم هربار که به کشور دیگری سفر کرده‌ام، این اتفاق افتاده است؛ اما خودم بسیار به استفاده از المان‌های سنتی در لباس علاقه‌مندم و در برخی موارد از آن‌ها استفاده کرده‌ام و اصرار دارم حتی روی آستین‌های لباسم المانی از هنرهای سنتی باشد.  ما کارگروهی با عنوان فرهنگ و هنر راه‌اندازی و زنان موثر در این حوزه را شناسایی کرده‌ایم. در حال بررسی هستیم تا ببینیم معاونت رئیس‌جمهور در مدیریت ظرفیت‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، چه کاری می‌تواند انجام دهد.

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر تا ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا