خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشای محتوای پرونده قائدی ممنوع است

وکیل مهدی قائدی گفت: توقع ما این است مسائل مطرح شده در رسانه ها روند رسیدگی پرونده را تحت الشعاع قرار ندهد.

فضیله زارعی وکیل مهدی قائدی در گفت و گو با ورزش سه در خصوص جلسه دیروز دادگاه گفت :برابر ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده ممنوع است و نمی توانم در این باره صحبت کنم. پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اصحاب دعوی مستندات خود را ارائه می دهند و آخرالامر مقام قضایی است که تصمیم می گیرد.
وی در پاسخ به این سئوال که اگر انتشار روند رسیدگی ممنوع است چگونه دیروز دادستان بوشهر جزییاتی مانند نوع دفاعیات قائدی و شواهد موجود در پرونده را در مصاحبه اش مطرح کرده اظهار داشت: مطمئن نیستم دادستان محترم به آن شرحی که در رسانه ها دیدم اظهار نظر کرده باشند. آقای حسن پور فرد باتجربه ای است و بهتر از همه ما به قانون آگاه است. تا مادامی که رای قطعی نشده نمی توان در مورد کیف و کم موضوع، اظهارنظر ماهیتی کرد. شما به نشست های خبری جناب اژه ای توجه کنید. هر گاه از او در مورد پرونده خاصی سئوال می پرسند جواب می دهد نمی توانم جزییات پرونده را تا زمان صدور رای قطعی اعلام نمایم. این نص صریح قانون است.
این وکیل گناوه ای در مورد اینکه تا چه اندازه موکل خود را مقصر می داند گفت: من همه دفاعیاتم را به دادیار پرونده تحویل داده و می دهم و اظهار نظر خارج از دادگاه و دادسرا به این موضوع هیچ کمکی نمی کند.
زارعی ادامه داد: توقع ما این است مسائل مطرح شده در رسانه ها روند رسیدگی پرونده را تحت الشعاع قرار ندهد. انتظار ما از جامعه رسانه‌ای این است که در مورد پرونده های قضایی به گمانه زنی نپردازند و اجازه بدهند پرونده روال قانونی خود را طی کند و همه ما هم در مقابل قانون تسلیم هستیم. همه ما فارغ از لباس قانونی که برتن داریم ، در مرتبه انسانیت که ماقبل همه مسندهاست باید توجه کنیم که افراد قبل از محاکمه قربانی نشوند. کدام یک از ما می تواند خود را به جای مهدی قائدی قرار دهد و هر لحظه تصویر صمیمی ترین دوستش را در نظر داشته باشد که اکنون دیگر در میان ما نیست؟زوال تمام خاطراتش را هر روز در کورسوی تاریک خانه ذهنش به تماشا بنشیند و مجلس عزای درونی بپا کند؟ کدام یک از ما می تواند به جای مادری باشد که هر روز فرزند فوتبالیستش را به همراه دوست، همشهری و همسایه دیوار به دیوارش در خانه خود می دیده، برایشان مادری می کرده، سفره می گسترانیده و حالا به سر فصل یکی بود یکی نبود رسیده است؟چراغ خانه خانواده محترم شاکر، چراغ مشترک هر دو خانواده بوده. مادر داغدیده و دلشکسته احمدرضا بهتر از هر کسی حال و روز مادر مهدی قائدی را درک می کند. بعضی مطالب رسانه ای روح احمدرضای عزیز و خاطر خانواده او را هم مکدر می سازد. فراموش نکنیم این دو جوان همه ساعات را با هم بوده اند. اگر امروز احمدرضای عزیز در میان ما بود آیا راضی به یک لحظه ناراحتی دوستش بود؟
او افزود: بعضی افراد غیر مطلع حرفهایی می زنند که جای تعجب دارد. پشت این عبارات و الفاظ و کلمات و ماده و تبصره ها، یک روح خشک و بی احساس از قانون را متجلی نسازیم. قانونی که دست نوشته بشر است بیش از هر چیزی باید احساس داشته باشد. احساس را اگر میان سطرهای ناپیدای قانون برداریم، قانون با یک نوشته معمولی چه تفاوتی دارد؟عدالت این نیست که همه مجرمان مجازات شوند. عدالت آنجاست که بیگناهی مجازات نشود. آیا به گمان ما مهدی قائدی و مادرش امروز کمتر از خانواده شاکر داغدارند؟ آیا برخی جو سازی های رسانه ای ماحصلش کمرنگ کردن  اقدام پهلوانانه خانواده شاکر در مبحث اهدای اعضای فرزندشان  نیست؟من نه به عنوان وکیل دخیل در پرونده که به عنوان عضوی از جامعه مقابل این همه بزرگواری این خانواده تعظیم می کنم.
زارعی در پایان گفت:همه ما در لباسی که پوشیده ایم تلاش مان در راستای ایجاد عدالت است. امروز یک عزیزی را به سینه خاک سپرده ایم اما آیا باید اجازه بدهیم مهدی قائدی هم به مسیر نابودی برود؟ در جامعه ای که هزاران خطر و تهدید اجتماعی جوانانی مانند او را تهدید کرده و می کند، مرشد بودن هنر ماست نه اینکه تلاش کنیم او و امثال او را با خبرسازی غیر واقعی در فضای مجازی به ورطه نابودی بکشانیم و بعد برایش تیترهای جانسوز بزنیم. در برابر قانون تسلیم هستیم اما قانون را به حساسیت بی مورد وادار نکنیم. همه این پرونده ها با چند صفحه کاغذ و یکی دو امضا بالاخره با یک سرنوشتی مختومه می شوند اما تا از گناهکار بودن جوانی مطمئن نشده ایم پرونده زندگی و آینده او را مختومه نکنیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا