خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اولین خودروی اسلامی» همچنان در راه است؟!

مشاور رییس جمهور: به جای فحاشی به آرشیو مراجعه فرمایید

مشاور رییس جمهور با به اشتراک گذاشتن خبری مربوط به دومین سال دولت احمدی نژاد با تیتر «اولین خودروی اسلامی در راه است»، به مخالفات رییس جمهور تذکر داد: «به جای فحاشی به آرشیو مراجعه فرمایید».

به گزارش انصاف نیوز، «حسام الدین آشنا» در تلگرام نوشت: در سال 1386 ایده هایی بلند پروازانه در مورد تولید خودروی اسلامی با همکاری ایران، مالزی، اندونزی و ترکیه مطرح شد و وزیر صنایع و مدیر وقت ایران خودرو به عنوان پیشگامان این طرح بزرگ امکان سنجی، زمانبندی و بودجه بندی آن را هم اعلام کردند.

طرف‌های مالزیایی این خبر را به شرح زیر رسانه‌ای کردند:

خودرویی با قبله نما و جایگاه قرآن و روسری
سرمایه گذاری ایران در مالزی برای ساخت خودرو اسلامی

زينال عابدين مدير عامل شركت ملی خودرو سازی مالزی به شبكه ملی برناما مالزی اعلام كرده كه اين كار كه به پيشنهاد ايران انجام می‌شود شامل نصب تجهيزاتی در خودروها مانند قطب نماست كه به وسيله آن بتوان جهت قبله را پيدا كرد و همچنين جايگاههای ويژه‌ای براي قرار دادن قرآن و روسری می‌باشد.

البته این طرح هم به سرنوشت برخی ازدیگر طرحهای دولت محمود مبتلا شد ولی متاسفانه کیهان فرصت نقد و بررسی آن را نداشت.

نقد روحانی معطوف به نوعی از اسلامی سازی است که به ظاهری ترین و شکلی ترین وجوه خارجی و نمایشی یک پدیده می پردازد و با تغییر ظاهر، ادعای اسلامی شدن آن را می نماید . ای کاش به جای هجمه به روحانی رویکرد ظاهرسازی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. یکی از تجربیات راهبردی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ضرورت فراتر رفتن از ظاهرسازی از طریق اضافه کردن پسوند اسلامی به امور ذاتا سکولار برای اقناع متشرعین است. این رویکرد در قانون بانکداری “اسلامی” و برخی دیگر از قوانین نیز مشاهده می شود.

65798387299871 65798387299872

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا