خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو‌ مجمع تشخیص: پیشرفتی در خصوص FATF حاصل نشده

«محمد صدر»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح مرتبط با FATF خبر داد و گفت: مخالفان و موافقان بر نظرات خود مصر هستند و هنوز پیشرفتی در خصوص این لوایح حاصل نشده است.

«سید محمد صدر» عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بحث در خصوص لوایح مربوط به دو کنوانسیون CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

وی افزود: مخالفان بر مخالفت خود اصرار دارند و موافقان تصویب لوایح نیز همچنان بر این موضع که تصویب آن به نفع شرایط اقتصادی کشور است پافشاری می‌کنند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی CFT در جلسه بعدی مجمع هم ادامه خواهد داشت.

به نوشته‌ی ایرنا گروه ویژه اقدام مالی در نشست مهرماه خود برای آخرین بار  به ایران مهلت داده است برنامه عمل خود درخصوص اجرای توصیه های این نهاد مالی را عملیاتی کند.

برنامه عمل FATF برای ایران مشتمل بر ۴۱ توصیه بوده که ۳۷ مورد ازآن مربوط به بخش‌های اجرایی و ۴ مورد هم مربوط به حوزه تقنینی بوده است. از این تعداد تاکنون ۳۷ توصیه اجرایی و دو مورد از توصیه‌های تقنینی نهایی شده ولی دو لایحه سی اف تی و پالرمو هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف مانده اند.

صبح امروز مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ارسال پیامک‌هایی با مضمون و محتوای مخالفت با این لوایح برای اعضای مجمع خبر داد.

اتفاقی که تابستان سال گذشته در جریانب ررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان هم رخ داد. در هر صورت گروه ویژه اقدام مالی تا ۲۶ بهمن ماه به ایران مهلت داده تا توصیه های این نهاد مالی را عملیاتی کند و در غیر این صورت به اعضای خود توصیه خواهد کرد، اقدامات مقابله ای علیه ایران را اجرا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا