خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلاش مدیر «جوان» برای رسیدن به انصاف

«عبدالله گنجی»، مدیر مسوول اصولگرای روزنامه‌ی «جوان» که پس از 9 سال متوجه‌ی تفاوت‌های میرحسین موسوی و نامزد مطبوعش در انتخابات 88 شده بود و در یادداشتی رای دادن در حصر موسوی را با رای ندادن در آزادی احمدی‌نژاد در انتخابات 96 مقایسه کرده بود، با انتقاداتی از سوی همفکران خود روبرو شد.

به گزارش انصاف نیوز، گنجی در پی این انتقادات در یاددشتی تلگرامی با عنوان «انصاف تطهیر نمی‌کند»، نوشت:

پس از مقایسه‌ی رای دادن موسوی- احمدی نژاد در سال1396 برخی جوانان مومن به انقلاب اسلامی خرده گرفتند که نقد احمدی نژاد نباید موجب تطهیر اصحاب فتنه شود که البته حرف درستی است و در ابتدای همان مطلب طراحی بودن فتنه‌ی 88 به عنوان یک خیانت آگاهانه را ذکر کرده بودم و برخلاف نظر بسیاری، آن طراحی ربطی به احمدی نژاد نداشت.

اما علت آن مقایسه این بود که احمدی نژاد را متذکر شوم که ممکن است در زیاده‌روی فراتر از کسانی عمل نمایید که قبلا فاقد صلاحیت می‌دانستید و این هشدار جدی است. موسوی صرفا مثال بود وفرد معروف‌تر برای قیاس در ذهنم نبود.

مگر می شود کسانی که آگاهانه تصمیم گرفتند به نظام دروغ تقلب ببندند، بخشی از مردم را با آن دروغ مقابل نظام بیاورند، 45 کشته روی دست نظام بگذارند با یک رای تبرئه شوند؟

اما به صورت دیگری که بعد اخلاق و انصاف است هم می شود از آقا الگو و الهام گرفت و مطلق‌گرایی و سیاه و سفید ندید. تقوی اجازه نمی‌دهدبه کسی که مشروب می‌خورد دزد هم بگوییم. حد و حدود و مصداق در جرم یا تخلف را باید رعایت کرد.

معتقدم فتنه 88 اثری که بر مقام معظم رهبری داشت کم از اثر منتظری و پذیرش قطعنامه‌ی 598 بر امام نبود. اما همین رهبر که همه چیز فتنه را مشرف‌تر از همه‌ی ماست چطور تقوی را در حق اصحاب فتنه رعایت می کند؟

صحنه‌های جنایت روز عاشورای 88 را که می بینند می‌فرمایند: این کار ربطی به اینا (کروبی،موسوی،خاتمی) ندارد در حالی که موسوی آنان را خداجو معرفی کرده بود.

در حالی که رهبری از طراحی فتنه مطلع و از اشراف موسوی بر طرح هم آگاه است اما به موسوی می‌فرماید «شما جنست با اینها متفاوت است خودت را کنار بکش»

در حالی که می‌داند شعارهای کف خیابان علیه انقلاب و نظام -نه احمدی نژاد- است باز سران اصلاحان را محور آن نمی‌داند و از آنان می‌خواهد: «وقتی می‌بینید علیه آرمان‌های امام شعار می‌دهند بگید اینها از ما نیستند و حرف ما چیز دیگری است.» در حالی که از توطئه خبر دارد در خطبه‎ی 29 خرداد از هر چهار کاندیدا بعلاوه‌ی هاشمی و ناطق به نیکی و مثبت یاد می‌کنند.

وقتی همه می‌گویند «سران فتنه» (و هنوز هم می‌گویند) فرمودند «این کسانی که شما سران فتنه می‌دانید من نمی‌دانم»

آیا این رعایت تقوی، اخلاق و انصاف است یا تطهیر فتنه گران؟ قدر تقوا،عیب‌پوشی و انصاف این مرد را نه اصلاح‌طلبان دانستند نه احمدی نژاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خودش هم.نفهمید چه گفت!؟ بیانیه های میر در بند را مطالعه کن! خاتمی عزیز، هر قدر خیرخواه و دعای خیر و مودتش را بیشتر می کند و احمدی نژاد ماهیت خود را نمایش می دهد، خاتمی عزیز محدودتر می شود!
    گویی می دانند احمدی نژاد پایگاهی ندارد و موج خیز نیست ولی خاتمی ما دریا دریا، حرکت است! از نوع اصلاحی!

  2. برگناه وسیئاتتان نیفزاییدوانرا بدوش دیگران نیاندازید که تحمیل ان فردرفته هرگز هرگزاز خاطره تاریخ این دیار محونخواهدشد میرصادق ما وجدان حقیقت خواه این ملت است……. شما باهمان تحمیلی تان محشورخواهیدشداگر شهامت توبه وندامت را ندارید لطفادهانتان راببندید بهمان مشغولیات زردتان بپردازید…که شمارادراین وادی دیگر متاعی نیست….

  3. جناب گنجي، بشما که مدعي انصاف و رعايت حق هستيد، توصيه ميکنم کليپ مربوط به سخنان اخير جناب فيروزآبادي را ببينيد و بشنويد که در باره احمدي نژاد و ميرحسين چه ميگويند؛ و قدري از خودتان و افکارتان شرم کنيد اگر ذره اي از شرم و حيا بهره اي داريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا