خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت محرومیت از تحصیل 5 دانشجوی علوم‌ پزشکی شهید بهشتی

یک فعال صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به محرومیت از تحصیل دبیر شورای صنفی و 4 دانشجوی دیگر این دانشگاه گفت: برای دبیر شورای صنفی به دلیل برپایی تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم دانشگاه و امور آموزشی دو سال و برای 4 نفر از دانشجویان به دلیل جلوگیری از برپایی امتحان، یک سال محرومیت از تحصیل در نظر گرفته شده است.

مسعود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پی انتشار خبر صدور حکم محرومیت از تحصیل 5 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: جزئیات زیادی به شکل کامل و به طوری‌که ما نیز از آن مطلع باشیم، از سوی دانشگاه منتشر نشده است و تنها موردی که می‌دانیم این است که حکم اولیه برای دبیر شورای صنفی دانشگاه دو سال محرومیت از تحصیل بوده و دلیلی که ذکر شده برپایی تجمع غیر قانونی در دانشگاه است که موجب اخلال در نظم دانشگاه و امور آموزشی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای چهار نفر دیگر حکم مبنی بر  یک سال محرومیت از تحصیل داده شده است و دلیلی که برای این حکم عنوان شده، جلوگیری از برگزاری امتحان بوده است که به نظر می‌رسد صدور این احکام بیشتر ترساندن چشم بچه‌ها برای دنبال نکردن فعالیت‌های صنفی باشد.

این فعال صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: دانشجویان پرستاری اعتراضات صنفی داشتند که به دلیل سیاست‌های وزارت بهداشت اتفاق افتاد و در پی آن تجمعاتی را برگزار کردند و به دلیل همین برخی دانشجویان که در تجمع حضور داشتند، در امتحانات شرکت نکردند و امتحانات لغو شد و در حال حاضر این حکم را به این دلیل دانشگاه صادر کرده است.

هاشمی با بیان اینکه با آغاز به کار مجدد شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مشکلات عدیده و محدودیت‌هایی برای فعالیت این شورا ایجاد شد، گفت: یکی از این مشکلات جلوگیری غیرقانونی از شرکت دوباره دبیر سابق شورای صنفی در دوره جدید بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط بسته کنونی دانشگاه طیف‌های مختلف دانشجو در دانشگاه متضرر می‌شوند که حتی به لحاظ فکری ممکن است خطوط فکری متفاوتی داشته باشند و درواقع به دلیل اینکه بحث موضوعات صنفی در دانشگاه مطرح است، صدور چنین حکم‌های ناعادلانه و غیرمنطقی همه طیف‌های فکری سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب دانشگاه را به این فکر می‌اندازد که “این حکم‌ها ممکن است بعدا گریبانگیر ما نیز شود”.

این فعال صنفی اظهار کرد: رویکرد رییس دانشگاه جدید رویکرد امنیتی به دانشگاه است و تقریبا هیچ‌گونه مطالبه‌ای را از دانشجویان نمی‌پذیرد و از وقتی دکتر آقاجانی رییس دانشگاه شهید بهشتی شده‌اند، حتی یک جلسه با فعالین دانشجویی؛ چه از شورای صنفی و چه تشکل‌ها برگزار نکرده‌اند.

وی افزود: ما عملا در دوره ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پاسخگو نبودن و نادیده گرفتن مطالبات دانشجویان در دانشگاه را شاهد هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا