خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح صادق زیباکلام درباره‌ی «دریافت حقوق از دو دانشگاه»

صادق زیباکلام در واکنش به انتقاداتی که در مورد دریافت حقوق او از دو دانشگاه مطرح شده است، نوشت: آنها معتقدند که این اعتماد عمومی به زیباکلام بایستی از بین برود. دارند خودشان را به در و تخته می‌زنند که به مردم نشان دهند اشتباه کردید که به این آدم اطمینان‌ کردید.

متن پاسخ صادق زیباکلام به منتقدانش به این شرح است:

«دوست ناشناس عزیز پرسیده بودید نمی‌توانید باور کنید که صادق زیباکلامی که می‌شناخته‌اید از دو جا ده‌ها میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده. من البته به شما حق می‌دهم که برایتان در مورد من تردید به وجود آمده باشد چون سایت‌های تندروها یک‌ریز دارند می‌نویسند که زیباکلام از دو جا حقوق دریافت می کرده. حتی برخی برای جوسازی بیشتر از اصطلاح «حقوق های نجومی» استفاده کرده‌اند.

همین که گفته شده زیباکلام از دو جا حقوق ده‌ها میلیونی می‌گرفته نشان‌دهنده جایگاه اخلاق در نویسندگان این مطالب علیه بنده است. محض اطلاع، من در دانشگاه تهران استاد تمام‌وقت و در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد، پاره‌وقت بوده‌ام. این روالی عادی است. آن‌چه خلاف قانون است تمام‌وقت‌ بودن در دو دانشگاه است. حکم پاره‌وقتی من را مسئولین اداری و مالی علوم‌وتحقیقات از روی حکم دانشگاه تهرانم هر سال تنظیم می‌کرده اند. اگر کارم خلاف می‌بوده دست‌کم یک نفر از مسئولین دانشگاه_آزاد می‌توانست طی این ده سال بگوید صدور حکم پاره‌وقتی برای آقای زیباکلام خلاف قانون است.

نمی توانم باورکنم که منتقدین من این واقعیت‌های ابتدایی را هم نمی‌دانسته اند که من خلافی مرتکب نشده بودم. فقط برایشان مهم بود که با دروغ، تحریف وغوغاسالاری علیه من، این باور را به وجود آورند که من از دو جا حقوق دریافت می کرده‌ام. عین همان ماجرایی که علیه من به راه انداختند که زلزله‌زده‌ها دارند در سرما و برف و بوران تلف می‌شوند اما زیباکلام کمک‌های مردمی را می‌خواهد سینما و تئاتر بسازد درحالی‌که مردم دارند از سرما می‌میرند. حتی نوشتند پول‌ها را برای خودش برداشته یا نوشتند بهره بانکی را هرماه به حساب خودش می‌ریزد.

دوست عزیز ناشناسم!

همه این‌ها به واسطه آن است که چرا مردم به یک استاد دانشگاه اطمینان کردند و به حسابش چندین میلیارد تومان پول ریختند. این اعتماد عمومی به زیباکلام بایستی از بین برود. دارند خودشان را به در و تخته می‌زنند که به مردم نشان دهند اشتباه کردید که به این آدم اطمینان‌ کردید. هر طور که بتوانند مصمم شده‌اند که آن اعتماد عمومی را خدشه‌دار نمایند و دست‌کم برخی از مردم را دچار تردید پیرامون درستی و امانت‌داری زیباکلام بنمایند. صد البته که بسیاری هم فریب این غوغاسالاری‌های پوپولیستی را نمی‌خورند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا