خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی به معنای به رسمیت شناختن رژیم آنها نیست»

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی به معنای به رسمیت شناختن رژیم آنها نیست، تصریح کرد: حتی فلسطینی‌ها هم متوجه این رفتار ایران در حمایت از خود نمی‌شوند.

به گژارش «خانه ملت» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرف ورزشکاران و مسئولان ورزشی این است که نمی‌دانند در مواقع خاص چه باید کنند تا مبادا با ورزشکار اسرائیلی رو در رو شوند؛ آیا باز هم به عمد ببازند، گواهی پزشکی رو کنند یا بگویند در وزن‌کشی با حریف هماهنگ نشده‌اند؟

باخت عمدی علیرضا کریمی مسئولان کشتی را به صرافت پیدا کردن راه حل انداخت

وی یادآورشد: باخت عمدی علیرضا کریمی به منظور رویارو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی و اتفاقات پس از آن، سبب شد به مسئولان عرصه کشتی کشور همچون آقای خادم به صرافت پیدا کردن راه‌حلی اساسی برای این مهم بیفتند.

پنهان‌کاری مانع آگاهی جهانیان از دلیل انصراف کشتی‌گیران ایرانی از بازی با اسرائیلی‌ها

سیاوشی شاه‌عنایتی توضیح داد: اگرچه هدف از این باخت‌ها عدم به رسمیت شناختن اسرائیل است اما به گفته ورزشکاران به دلیل پنهان‌کاری، جامعه جهانی در بیشتر مواقع متوجه دلیل این کار نمی‌شوند ضمن آنکه بُرد فرهنگی مدنظر را آن طور که باید و شاید در داخل کشور ندارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشتی‌گیران بر این مسئله که حسرت این مدال برای همیشه بر دل آن‌ها می‌‌ماند اذعان کرده‌اند؛ به همین دلیل باید طی یک مشورت جمعی با آن‌ها صحبت کرد و تکلیف‌شان را با اعمال نظر مقامات عالی نظام مشخص کرد.

کشتی گرفتن با ورزشکار یک کشور دیگر به معنای به رسمیت شناختن آن کشور نیست

سیاوشی با تاکید بر اینکه الزاما کشتی گرفتن یا مسابقه دادن با ورزشکار یک کشور دیگر به معنای به رسمیت شناختن آن کشور نیست، تصریح کرد: مسلما ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم اما با وجود آنکه در دنیا فقط ورزشکاران ایران این کار را می‌کنند نه فلسطینی‌ها متوجه می‌شوند این کار در حمایت از آن‌ها صورت می‌گیرد و نه جامعه جهانی و تنها تاوان این سیاست نانوشته را جوانان و نخبگان ورزشی کشور می‌دهند.

کسی به دنبال زیر پا گذاشتن خط قرمزهای نظام نیست/ باید به جوانان نخبه ورزشی کمک کرد

رئیس کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری اینکه کشتی ورزش بومی ایرانیان است و مردم ایران شیفته این ورزش هستند، ادامه داد: به یقین کسی به دنبال زیر پا گذاشتن خط قرمزها و حیثیت نظام نیست اما به‌عنوان بخشی از این نظام، پیشنهاد صحبت کردن در این خصوص را می‌دهیم چراکه باید نظر بالاترین مقام کشور را در این زمینه جویا شد و به یقین با راه‌حل‌هایی که مراجع عالی تصمیم‌گیرنده ارائه می‌دهند می‌توان به جوانان نخبه ورزشی کمک کرد.

وی با اشاره به نقش شورای عالی امنیت ملی در این مهم، گفت: امیدواریم شورای عالی  امنیت ملی این مسئله را نیز حل و فصل کند، چراکه به بحرانی در جامعه کشتی کشور تبدیل شده است تا جایی که کاراوان کشتی ایران با کادر فنی و بدون سرمربی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده‌اند.

استعفاء جمعی مسئولان کشتی کشور، اتفاقی تکان دهنده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس استعفاء جمعی مسئولان کشتی کشور را اتفاقی تکان دهنده دانست و گفت: نباید به راحتی با استعفاء آن‌ها موافقت شود بلکه باید با گفتگو راه‌حلی پیدا کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا