خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش فرماندار تهران به افزایش قیمت بلیت‌های مترو

افزایش 150 درصدی قیمت بلیت های مترو که چند روز پیش در جلسه علنی شورای شهر مظرح شد با انتقادهایی روبرو شد، فرماندار تهران در این‌باره گفت که اگر این افزایش قیمت‌ها بیش از حد تورم اعمال شود، آن را تایید نمی‌کنیم.

«عیسی فرهادی» در گفت‌وگو با تسنیم درباره‌­ی طرح افزایش قیمت بلیط متروی تهران و حومه که در شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است، اظهار کرد: افزایش قیمت بلیط مترو نیز باید به یک اندازه مناسب باشد و اگر رقم آن بیش از تورم در نظر گرفته شود، جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: گرچه قیمت‌های وسایل حمل و نقل عمومی بسیار پایین است اما باید حد تورم نیز در نرخ‌گذاری مورد نظر قرار گیرد، البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز نیاز به کمک است.

فرماندار تهران با بیان اینکه قیمت کرایه‌ها از همان ابتدا اندک و محدود بسته شده بود، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها اندک بسته شده بود اما چون عموم مردم از وسایل حمل‌‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و باید رغبت به بهره‌گیری از آن داشته باشند، موضوع افزایش نیافتن بیش از حد تورم را مدنظر داریم.

به گفته فرهادی، طی دو سال اخیر قیمت بلیط مترو تغییرات خاصی نداشت و افزایش قیمت بلیط را شاهد نبودیم اما اگر این مهم برای سال آینده مورد توجه قرار گیرد، رسیدگی لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران هنوز مصوبه افزایش قیمت بلیط مترو را به فرمانداری ارسال نکرده است اما در صورتیکه این مهم بیش از حد تورم اعمال شود به تایید ما نخواهد رسید.

افزایش 150 درصدی قیمت بلیت‌ها

خبرگزاری فارس از قول «محمد علیخانی»، رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران که هشتم اسفندماه برگزار شد، نوشت: بر این اساس نرخ بلیت تک‌سفره تهران که 700 تومان بود به هزار تومان افزایش یافت، تک‌سفره حومه به تهران 2 هزار تومان شد و تک‌سفره فرودگاه امام به تهران به 10 هزار تومان افزایش یافت.

علیخانی گفت: ما در هر ماه 40 میلیون مسافر داریم که درآمد حاصل از فروش بلیت آن 20 میلیارد تومان است اما هزینه ماهانه مترو 800 تا 90 میلیارد است یعنی 60 تا 70 میلیارد تومان مترو زیان می‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، گفت: این حداقل افزایشی بود که می‌توانستیم اعمال کنیم و تغییر بدهیم تا شاید بتواند بخشی از طلب ما را از دولت جبران کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا