خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح معاون دانشگاه شهید بهشتی دربار‌ه‌ی «محرومیت از تحصیل 5 دانشجو»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به صدور حکم محرومیت از تحصیل 5 دانشجوی در شورای انضباطی این دانشگاه گفت: این حکم در واقع پیشنهادی است به شورای تجدید نظر و تا وقتی شورای تجدید نظر تایید نکند اجرا نخواهد شد.

دکتر کدخدا زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور حکم محرومیت از تحصیل برای 5 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این پرونده در زمان مدیریت قبلی و در تیر ماه ۹۶ تشکیل شده بوده است و به دلیل اینکه شورای انضباطی بدوی و اولیه اصولا این وظیفه را دارد که مستندات قانونی را بررسی کند و ضمن صحبت با افراد پرونده و کارشناسان با بررسی ابعاد موضوع، براساس آیین نامه‌های موجود حکم دهد، بنابراین تاکنون تصمیمی درباره این دانشجویان اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که شورای انضباطی بدوی متشکل از اساتید،اعضای هیات علمی و دانشجویان است بر اساس شکایت مطرح شده، دانشجویانی که حکم برای آنان صادر شده موجب اختلال در نظم و آرامش دانشکده شده بودند و با برگزاری تجمع بدون مجوز به نحوی اخلال در نظم آموزشی و حتی برگزاری امتحانات را به وجود آورده بودند که خود این افراد نیز در شورای انضباطی اتهام وارده مبنی بر ایجاد اختلال را تایید کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پس از بررسی و بر اساس آیین نامه شورای انضباطی و حسب مورد، تطبیق داده می‌شود که این تخلف چه حکم انضباطی را در پی خواهد داشت و این حکم در واقع پیشنهاد به شورای تجدیدنظر است و تا وقتی شورای تجدید نظر حکم را تایید نکند، اجرا نخواهد شد.

وی ادامه داد: احکام ممکن است در شورای تجدید نظر دانشگاه تایید یا تشدید شده و یا تقلیل پیدا کنند و یا اینکه به طور کلی منتفی شوند که این مساله بستگی به نظر شورای تجدید نظر دارد و مادامی که شورای تجدید نظر حکم شورای بدوی را تایید نکرده قابلیت اجرایی ندارد چراکه نظر شورای بدوی حکم نیست ، در واقع احکام بدوی همه پیشنهاد حکم هستند.

کدخدازاده تاکید کرد: برخی از احکام در اختیار دانشگاه هستند و اگر شورای تجدید نظر تایید کند اجرایی می‌شوند ولی اگر احکام سنگین باشند بعد از تایید شورای تجدید نظر به شورای مرکزی وزارت بهداشت ارجاع می‌شوند و اگر تایید شوند در نهایت اجرایی خواهند شد که در همه مراحل نیز دانشجو حق دارد به آن حکم اعتراض کند بنابراین باید گفت هیاهوی به پا شده برای حکمی است که اصلا اجرا نشده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه در زمان ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشارکت دانشجویان در فعالیت های دانشجویی افزایش یافته است، اظهار کرد: در بحث خوابگاه‌ها به دنبال واسپاری مدیریت خوابگاه ها به دانشجویان هستیم و حتی در این راستا فراخوانی داد و دانشجویانی که علاقه مند بودند در مدیریت خوابگاه همکاری داشته باشند را دعوت کردیم.

وی افزود: همچنین ما در دوره فعلی پیشنهاد فعال کردن کرسی های آزاد اندیشی که توصیه مقام معظم رهبری بوده است را به دانشجویان دادیم و در حوزه‌های فرهنگی و تربیت بدنی فعالیت‌های زیادی را برای وارد کردن دانشجویان به عرصه همکاری انجام داده‌ایم.

کدخدازاده با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جدید چند جلسه با شورای صنفی داشته ایم و حضور ریاست جدید دانشگاه موجب باز شدن فضای فعالیت دانشجویی در دانشگاه شده است، گفت: جلسه شورای فرهنگی به صورت ماهانه و منظم برگزار می‌شود و دکتر آقاجانی در ابتدای حضور در دانشگاه با دانشجویان جلسه داشته اند و امروز نیز با فعالین فرهنگی جلسه‌ای خواهند داشت.

وی با تاکید باز بودن فضای دانشگاه برای فعالیت دانشجویی گفت: واکنش های دانشجویان کمی بی انصافی است و دانشجویان باید در محیط دانشگاهی و محیط دانشجویی آرامی کار خود را انجام دهند و در این راستا برای تمامی فرآیندها مسیرهای قانونی تدوین شده و لزومی ندارد کار غیر قانونی انجام دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری حق دانشجو است و اگر بنا باشد برای هر موضوعی دانشگاه را به آشوب بکشیم منطقی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا