خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلمان: حملات سایبری اخیر باعث «خسارات قابل ملاحظه‌ای» شد

اعضای کمیته اطلاعات پارلمان آلمان گفتند که حملات سایبری سال گذشته میلادی هکرهای مرتبط با روسیه به کامپیوترهای دولت آن کشور «ادامه‌دار» بوده و احتمالا «خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای» به بار آورده است.

به گزارش سیتنا، خبرگزاری رسمی آلمان، د ‌پ آ، از حمله گروه هکرهای وابسته به واحد اطلاعات ارتش روسیه به نام «اِی پی تی ۲۸» به سامانه کامپیوتری دولت و نفوذ به شبکه‌های امن وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آن کشور خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک روز پس از انتشار این خبر، کنستانتین فون نُوتس یکی از اعضای پارلمان آلمان به خبرنگاران گفت «این اصلا قابل قبول نیست که ما عصر دیروز از طریق د پ آ از این موضوع آگاه شویم.»

وی همچنین گفت: در حال حاضر مباحث خوبی درباره این که چرا اطلاعات مربوط به این حملات سایبری، که تا همین هفته‌های اخیر ادامه داشته، تاکنون پنهان مانده و دولت و مسئولان مربوطه در باره آن اطلاع رسانی نکرده‌اند.

خبرگزاری د پ آ، برای نخستین بار این خبر را برای عموم فاش کرد و در گزارشی نوشت مسئولان آلمانی دسامبر ۲۰۱۷ (اواخر پائیز یا اوایل زمستان) متوجه حمله سایبری شدند که احتمالا یک سال بود ادامه داشته‌اند.

آرمین شوستر رئیس کمیته اطلاعات پارلمان آلمان حملات سایبری مذکور را «حقیقی و قابل اثبات» خوانده و گفته صحبت در این باره در عرصه عمومی می‌تواند هشداری به عاملان آن باشد، که ما در حال حاضر چنین قصدی نداریم.

وی که پس از نشست اضطراری و ویژه این کمیته با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: نفوذ هکرها به سامانه‌های کامپیوتری دولتی «خسارات قابل ملاحظه‌ای» در پی داشته و دولت تا به امروز تلاش کرده گستره خسارات را محدود کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا