خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور ظریف چه گذشت؟

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وعده وزیر امور خارجه برای به‌کار گیری از 3 زن در مقام سفرای جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌منظور بررسی سوالات مختلف نمایندگان گفت: آقای محمدجواد ظریف امروز برای پاسخگویی به سوالات ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شدند.

وی افزود: این درحالی بود که پیش از این نیز برخی از این سوالات مطرح شده بود و آقای ظریف هم بعضاً در جلسات حضور می‌یافتند که بعضاً به‌دلائل فشردگی کار یا عدم حضور سوال‌کنندگان امکان بررسی میسر نمی‌شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در نهایت جلسه امروز مجلس با حضور  وزیر امور خارجه و سوال‌کنندگان به مدت ۳ ساعت تشکیل شد و آقای ظریف نیز سر حوصله به تمامی سوالات پاسخ دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به نحوه بررسی به هر سوال و سرنوشت آنها خاطرنشان کرد: باتوجه به موضوعات مختلفی که در هر مورد مطرح بود، مسائلی به فراخور عنوان شد و در نهایت در برخی موارد سوال‌کنندگان از توضیحات آقای ظریف قانع شده و در مواردی نیز سوال برای رسیدگی به صحن ارجاع شد. همچنین در یک مورد نیز سوال به کمیته پیگیری سوالات نمایندگان ارجاع شد.

او در واکنش به سوالی درمورد مسائلی که وزیر امور خارجه درباره به‌کار گیری از سفرای زن در این جلسه مطرح کرده گفت: این مسائل در جریان سوال خانم حسینی درمورد علت عدم به‌کارگیری از ظرفیت زنان در وزارت خارجه مطرح شد و آقای ظریف نیز توضیحاتی در این رابطه بیان کرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: آقای ظریف به برخی انتصابات در این حوزه اشاره کرد و گفت که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی سخنگوی وزارت خارجه را از میان زنان برگزیدیم و از خانم مرضیه افخم استفاده کردیم. همچنین برای نخستین بار از سفیر زن منصوب کردیم.

رحیمی در پایان تصریح کرد: در عین حال شاید خبر مهمی که آقای ظریف در این جلسه عنوان کردند این بود که وزارت امور خارجه به لزوم به‌کار گیری از ظرفیت زنان اعتقاد دارد و به‌زودی نیز از سه نفر از زنان در جایگاه سفیر استفاده خواهد کرد. همچنین در سطرح مدیران کل نیز از زنان استفاده شده و می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا