خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از استمرارطلبی اصلاح‌طلبان دفاع می‌کنم اگر…»

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: از استمرار طلبی در اصلاح طلبی دفاع می کنم؛  چرا که اصلاح طلبان در پس استمرارطلبی با افزایش مطلوب‌هایشان ضریب رشد اجتماعی را افزایش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، سعید شریعتی در همایش چشم انداز اصلاح طلبی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شده بود، بابیان اینکه «اصلاحات با افتخار از استمرار طلبی دفاع می‌کند» بحث خود را آغاز  و اظهار کرد: موضوع استمرار در اصلاح طلبی موضوع مهمی است. مسئله ایران مسئله سرمایه است؛ اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی. در این میان ما پروژه اصلاح‌طلبی را فارغ از موضوعاتی که طرح می‌شود ، یک پروژه تاریخی می دانیم که به مشروطه انجامید و بعدها به صورت‌های مختلف ادامه پیدا کرد.

شریعتی در ارتباط با رابطه اصلاحات با جامعه گفت: اصلاح طلبان تلاش می کنند که حاصل تلاش‌های جامعه صفر نشود، بلکه انباشتی به دست بیاورد. بر اساس این مدل من از اصلاح طلبی واستمرار طلبی که به رشد می‌انجامد، دفاع می‌کنم.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: وقتی مطلوب‌هایمان را در پروژه اصلاحات افزایش دهیم ، میزان و زمان رشدمان افزایش پیدا می‌کند. مجموعه برنامه حکمرانی خوب همچون شفافیت هرجنسی از سرمایه را در جامعه می نشاند. اگر پدیده‌های امیدآفرین زیاد شود بر رشد اجتماعی تاثیر می گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبی را در صد سال گذشته در نظر بگیریم می گویم پروژه موفقی بوده و اگر در بیست سال گذشته در نظر بگیریم می گویم قابل دفاع بوده است. البته از تابستان ۹۶ بر موج کاهنده سوار شدیم اما این موج ها تغییر پیدا می کنند و رو به رشد می روند.

شریعتی گفت: یک عده از اصلاح طلبان هستند که وقتی به موج رشد یافته می رسیم فکر می کنند شرایط برای اینکه به سقف بکوبند یا رشد خطی داشته باشند فراهم است، در حالی که در نمودار رشد اینچنین نیست.

وی در پایان گفت: سرنگون طلبان هم فکر می کنند روی موج نارضایتی ها سوار شوند. من فکر می کنم اصلاح طلبان طی صد سال گذشته خوب پیش رفته اند و در بیست سال گذشته هم با شاخص ها و آمارها می توان گفت خوب عمل کرده و کم و کیفش با ارزیابی‌ها به دست می‌آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا