خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ریبرندینگ کفش ملی با تولید دوباره‌ی کیکرز

پوتین ارتش سرخ را کفش ملی تامین می‌کرد

علی شالباف مدیرعامل کفش ملی با بیان این که «برای احیای کفش ملی نیازمند یک ریبرندینگ بودیم»، گفت: با تحولات ایجاد شده اصطلاحا به دنبال یک آشتی ملی با کفش ملی بودیم و باید ذهنیت قدیم را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌‌ها در این زمینه، گفت: کار بسیار سختی بود چون با نشانی سر و کار داشتیم که مردم سالها با آن خاطره داشتند. نمی‌توانستیم به طور کلی این نشان را تغییر دهیم اما چون طراحی قدیمی و خشنی داشت باید تغییرش می‌دادیم؛ طراحان مختلفی روی این موضوع کار کرده‌اند.

شالباف افزود: یکی دیگر از اقدامات به‌روز کردن سبد کالا و محصولات بود؛ آنچه که کفش ملی با توجه به آن سابقه‌ی قدیمی پاسخگوی نیازشان نبود و شکاف عمیقی بین کفش ملی و علائق و سلائق هموطنان ایجاد شده بود، لذا سعی کردیم با کمیته‌ی 15 نفره از کارشناسان و متخصصین با دقت و حساسیت بالایی تامین کننده‌های قدیمی و تامین کننده‌های جدید را گردآوری کنیم تا محصولات در خوری را تهیه کنیم.

وی گفت: یکی از شایعاتی که مدتی متوجه کفش ملی است این است که کفش ملی محصولات خارجی و چینی را عرضه می‌کند، لازم است تکذیب شود و امیدوارم توسط رسانه‌های مختلف به سمع هموطنان برسد.

شالباف همچنین گفت: تمام تلاشمان را کردیم که دستور العمل تولید، متناسب با سلایق و انتظار جامعه از نظر مدل و کیفیت و قیمت در شرایط رقابتی باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ملی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، تولید و اشتغال به طور مستقیم حدود 650 نفر پرسنل صف و ستاد دارد که در مجموعه‌ی اداری و فروشگاه خدمت می‌کنند، با توجه به 160 فروشگاه بالغ بر 3500 نفر به طور غیر مستقیم کار ایجاد کرده است.

وی در عین حال درباره‌ی وضعیت فروشگاه‌های کفش ملی گفت: بسیاری از فروشگاه‌های کفش ملی از نظر وضعیت ظاهری و دکوراسیون متعلق به چند دهه پیش است، هر چقدر تلاش کنیم که محصولات به روز شود در آن محیط دیده نمی‌شود و رشد نمی‌کند. لذا تاکید بر این شده که طرحی برگرفته از معماری اصیل ایرانی و زادگاه بنیانگذار این مجموعه یعنی مرحوم ایروانی دیده شود و ان شاأ الله با حمایت صندوق و آتیه شروع به بازسازی می‌کنیم.

شالباف گفت: با توجه به تغییر ذائقه مردم و اینکه بسیاری از خریدها در مراکز تجاری بزرگ و شاپینگ مال‌ها انجام می‌شود، در رویکرد جدید در آنجاها حضور پیدا خواهیم کرد. سیاست‌های فروش و خرید به طور کامل متفاوت شده است، مردم بر اساس نیاز حضور پیدا نمی‌کنند و بر اساس تهییجی که در فروشگاهها ایجاد می‌شود خرید می‌کنند.

وی افزود: در گذشته کفش ملی در بسیاری از کشورهای شوروی سابق، حضور داشته، بیش از 40 نمایندگی در شوروی سابق داشتیم و پوتین ارتش سرخ را نیز کفش ملی تامین می‌کرد اما به دلیل جنگ و تحریم و خیلی از مشکلات بازارهای صادراتی را از دست دادیم و یکی دیگر از برنامه‌هایی که به جد در دستور کار قرار دادیم، توجه به بازرگانی و صادرات به ویژه به کشورهای حوزه‌ی سی آی اس بود و برای همین پاویون جمهوری اسلامی را در نمایشگاه موسشو داشتیم.

شالباف با اشاره به این که کفش ملی زیر مجموعه‌ی صندوق بازنشستگی است، گفت: شرکت‌های متعددی را در این مجموعه داریم که در فروش سازمانی می‌توانیم بسیار موفق باشیم و کفش‌های ایمنی و پرسنلی مجموعه را تامین کنیم.

وی همچنین گفت: در راستای مسوولیت اجتماعی، کفش‌هایی را متناسب با ارگونومی پای ایرانیان طراحی کردیم و دو تامین کننده‌ی ما مامور تهیه‌ی کفش سلامت شدند.

شالباف خبر داد: یکی از خاطرات خوب و نوستالژیک که همه‌ی مشتریان کفش ملی دارند، کیکرز بود که سالهای سال شریک تجاری کفش ملی بود، اما ارتباط ما قطع شد. حاضریم مجددا مشارکت کنیم و تولید مشترک داشته باشیم، کیکرز به واسطه‌ی کفش ملی در ایران شناخته شد و کفش ملی هم به خاطر کیفیت کیکرز شهره شد، با توجه به شبکه‌ی توزیع گسترده‌ای که بالغ بر250 فروشگاه در کل کشور داریم، شهرک‌های صنعتی که فضا و سوله در اختیار داریم، با تعامل درست و با انتقال دانش و ماشین آلات مجددا تولید کیکرز را داشته باشیم؛ از سال آتی می‌توانیم با کیکرز تولید مشترک را شروع کنیم.

 

کفش ملی به دنبال 10 درصد بازار

ولی آذروش، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا نیز اعلام کرد که نشان تجاری «کفش ملی» با سرمایه گذاری خارجی مشترک فرانسه احیا می‌شود: این شرکت خارجی قصد دارد با تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک با کفش ملی و انجام بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری طرفین در بازار ایران حضور یابد.

وی با اشاره به تولید سالیانه 200 میلیون جفت کفش در کشور گفت: در حال حاضر کمتر از 1.5 درصد از تقاضای بازار را کفش ملی به خود اختصاص داده ولی بنا داریم در یک برنامه‌ی 5 ساله حداقل 10 درصد از سهم بازار کفش را به دست بیاوریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا