خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رپرتاژ آگهی بی بی سی برای خانواده پهلوی!

بی بی سی فارسی، رسانه‌ی دولتی انگلستان، این بار به بهانه‌ی روز جهانی زن، پیامی از فرح دیبا (پهلوی)، همسر شاه سابق را به صورتی ویژه منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، بی بی سی در خبری که در این باره منتشر کرده، فرح را «شهبانو پهلوی» خوانده و پیام مضحک او را که کشف حجاب اجباری دوران رضا شاه را تحسین کرده، انعکاس داده است.

همسر شاه سابق درباره‌ی اجبار رضا شاه که به رضا خان قلدر مشهور بود، نوشته است: «حدود هشتاد سال پیش رضا شاه بزرگ حجاب اجباری را از سر زنان برداشت و برایشان امکانات آموزش در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و موسسات آموزش عالی فراهم آورد».

فرح رضا شاه را مخالف حجاب اجباری معرفی کرده در حالی که «کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به‌موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند». تا پیش از آن، داشتن و یا نداشتن حجاب به صورتی اختیاری بود.

بی بی سی در سال‌های اخیر و به ویژه پس از اعتراضات دی ماه، اظهار نظرهای بسیاری را از خانواده‌ی پهلوی منتشر کرده است؛ به نوعی که برخی تحلیلگران آن را رپرتاژ آگهی و تبلیغات برای این خانواده ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در دهات ما سالانه در زمان صدارت خانوادگی ایشان صدها زن سر زا می رفتند وبا سالی چندین نفر را می بلعید. امروز در دورترین نقاط این مملکت خدمات بهداشتی با حداقل هزینه ممکن برای خانمها ارایه می شود. امروز زنان ما در اقصی نقاط دنیا حرف دارند بزنند. حالا هم خودشان با آزادی در مورد حجابشان حرف می زنند حتی عمل می کنند و البته هویت خودشان را فدای این و آن نمی کنند.

    1
    7
    1. نیم قرن گذشته است ، طبیعی است که با پیشرفت اگاهی و دانش کمتر زنی سرزا برود ، ولایت شما چقدر جمعیت داشت که صدها زن سرزا میرفتند ؟!

  2. قبل از رضا شاه حجاب به چه صورتی اختیاری بود ، آنهم در دورانی که دادگستری نوین در ایران پایه گذاری نشده و قضاوت در ید با کفایت علمای اعلام بود ؟!!

    1. اولا مانشانه ای که بیانگرنبودن حجاب اختیاری قبل از سلطه وکودتای رضاشاه باشد نداریم واگرهم اشاره ای به طاهره قره العین بشودشردع فتنه فرقه باب بود واما رپرتاژبی بی سی…..کلا انگلیسی ها علاقه مند به نگهداری عتیقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا