خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فرشگرد» چگونه شکل گرفت؟

کاربر توییتر با نام «ارتش تک‌نفره» درباره‌ی تشکلی به نام «فرشگرد» نوشت:

«خیلی زودتر از این ها بنا داشتیم ماهیت واقعی گروه موسوم به دانش آموختگان لیبرال را به تصویر بکشیم ولی بر اساس ملاحظاتی که برچسب تفرقه افکنی متوجه ما نشود چشم پوشی کردیم … تا امروز که با خبر شدیم تشکلی با عنوان فرشگرد توسط این افراد اعلام موجودیت کرده برآن شدیم مطلبی را در خصوص چگونگی شکل گیری این گروه تا به امروز شرح دهیم.

در سال ۸۱ و همزمان با اعتراضات دانشجویی به حکم اعدام هاشم آقاجری ، نشریه ای با نام فردا به مدیر مسئولی امیر اعتمادی و سردبیری سعید قاسم نژاد منتشر می شد که از گفتمان لیبرال و سکولار به طور رسمی دفاع کرد و همچنین از سیاست خارجی دولت مستقر آمریکا و آنچه نظم نوین جهانی نام برده می شد حمایت کند. همسو با آنان شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در بیانیه از اشغال عراق توسط آمریکا با عنوان بهار بغداد یاد کرد که این پیوندهای فکری باعث شد در همان روزها ارتباط نزدیکی بین سعید قاسم نژاد و محسن سازگارا شکل گیرد.

در جریان حوادث خرداد ماه سال ۸۲ و ناآرامی‌های کوی دانشگاه، تعداد بسیاری از دانشجویان معترض و فعال توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند. «امیرحسین اعتمادی» و «سعید قاسمی‌نژاد» نیز که عملا به عروسک خیمه شب بازی سازگارا و اصلاح طلبان تبدیل شده بودند هم در میان دستگیرشدگان بودند.

قاسمی‌نژاد پس از بیست روز  به همراه «پیمان عارف» در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت می‌کنند و ضمن عذرخواهی از رهبر انقلاب، قول می‌دهند تا شهروندانی صالح برای نظام جمهوری اسلامی باشند. (سند در تصویر) فردی که حالا حشمت اله طبرزدی را بابت مقام ‌معظم خطاب قرار دادن [آقای] خامنه ای، متهم میکند!!

اعتمادی هم بعد از چند ماه آزاد می شود. بعد از آن و با فرا رسیدن انتخابات سال ۸۸ تصمیم اعضای گروه دانش آموختگان لیبرال برآن شد تا از مهدی کروبی حمایت کنند!!(قابل توجه طرفداران آقای پهلوی که معتقدند فردی که ذره ای آلودگی به اصلاح طلبان داشته باشد قابل اعتماد نیست)

تقریبا تمام اعضا با همکاری سازمان ادوار تحکیم در ستاد شهروند آزاد کروبی فعالیت کردند .پس از انتخابات ۸۸ و اوج گرفتن جنبش سبز ، سعید قاسمی نژاد که از کشور خارج شده بود خود را با عنوان سخنگوی سازمان معرفی می کرد که این باعث اعتراض بسیاری از اعضای داخل کشور شده بود. پس از چندسال تعلیق فعالیت گروه و فعالیت های پراکنده آرام آرام با مهاجرت ناخواسته فعالین دانشجویی فعالیت گروه دانش آموختگان لیبرال در خارج از کشور وارد فصل تازه ای شد. یکی از دانشجویانی که به ترکیه پناهنده شده بود و با تصمیم قاسمی نژاد به گروه اضافه شد سلمان سیما بود . فردی که هیچ گاه مجال نفوذ در دفتر تحکیم را پیدا نکرده بود اما به دلیل نزدیکی اش به حسن داعی به یکباره به یکی از چهره های پررنگ گروه تبدیل شد.

با توجه به این تغییرات و ورود چهره های جدید در اواخر سال ۹۰ اعضای قدیمی گروه که اختلافشان بر سر شیوه مدیریت و عضو گیری با قاسمی نژاد بیشتر شده بود، به طور دسته جمعی استعفا دادند.

طوری که سازمانی که نزدیک به چهل عضو داشت پس از این تحول به حلقه ای هشت نفره تبدیل شد پس از آن بود که قاسمی نژاد سعی کرد از میان افرادی که خود را فعال سیاسی جا زده اند عضو گیری کند و چه کسی بهتر از دامون گلریز که ارتباط تنگاتنگی با شبکه من و تو و پوریا زراعتی داشت.

در واقع می توان گفت اتصال گروه دانش آموختگان لیبرال که امروز اصلی ترین مشاوران آقای پهلوی هستند با ایشان از همین جا یعنی لینک شدن با تلویزیون من و تو آغاز شد و بعد از تجربه شکست خورده کمپین #دوباره_میسازمت_وطن این بار با نام فرشگرد سعی در القای تشکیل یک گروه فراجناحی متشکل از مشروطه خواهان و جمهوری خواهان دارند در حالی که تنها جمهوری خواهانش همین اعتمادی و قاسمی نژاد هستند که بیشتر از جمهوری خواه بودن سعی در تبلیغ آقای پهلوی دارند کاری که در انتخابات برای کروبی انجام دادند!

این جریان خزنده به صورت سازمان یافته سعی در تخریب همه چهره های اپوزیسیون دارند تا آقای پهلوی بی رقیب بماند از حمله به شریعتمداری و طبرزدی و زم و جلالی گرفته تا ستوده و مسیح علینژاد و … اما سوال اینجاست خود آقای پهلوی هم در جریان این استراتژی است یا خیر …. ؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا