خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آورده سیاسی روزنامه کیهان برای اصولگرایان چه بوده است؟

روزنامه ایران نوشت:روزنامه کیهان در طول 5 سال حیات دولت اعتدال همچنان پرچم مخالفت با دولت منتخب مردم را برافراشته نگه داشته است.

رأی 24 میلیونی مردم در دور دوم هم هیچ تغییری در رویکرد این روزنامه نسبت به عملکرد و سیاست‌های دولت ایجاد نکرد. کمتر روزی است که این رسانه اصولگرا در صفحه یک خود تیتری علیه دولت نداشته باشد. در چند ماهه اخیر البته رئیس دولت‌های نهم و دهم هم به صورت پررنگ‌تری به جمع مخالفان دولت پیوسته است. بر همین اساس بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه در سخنانی با اشاره به اینکه برخی به او تذکر دادند که درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم سکوت پیشه کند، هشدار داد که اگر لازم باشد دوباره موتورش را روشن خواهد کرد.

 با این همه این یادداشت قصد پاسخ به محتوای ادعاها و مخالف خوانی‌های روزنامه کیهان را که عمدتاً تکراری است ندارد چه به نظر می‌رسد خیلی هم برای مدیران این رسانه تأثیرگذار نیست و آنها در ادامه مسیر خود راسخ هستند اگر چه عینک بدبینی و سیاه‌نمایی را بر چشم دارند.
نکته قابل تأمل در این مجال نوع مواجهه اصولگرایان با این رسانه است و اینکه رویکردهای تخریبی کیهان برای جامعه اصولگرایی چه آورده‌ای داشته و خواهد داشت. اینکه کیهان هم برای اصولگرایان سرنوشتی شبیه محمود احمدی‌نژاد و عملکرد دولت‌های او پیدا کند آیا دور از انتظار است؟
در انتخابات اخیر اصولگرایان اگر چه بسیار کوشیدند که سرنوشت خود را از احمدی‌نژاد و عملکرد او جدا کنند، موفق نشدند و به اعتراف برخی از فعالان این مجموعه سیاسی، آن عملکرد به وضعیت سیاسی اصولگرایان لطمه زد.
حال سخن و سؤال این است که نتیجه تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌های کیهان علیه دولت در انتخابات اخیر چه بود؟ و اساساً مخاطب این گزارش‌ها و یادداشت‌های
مستمر علیه دولت چه کسانی غیر از مردم هستند.
انتخابات مجلس دهم، ریاست جمهوری دوازدهم  و شوراهای شهر پنجم در شرایطی برگزار شد که روزنامه کیهان همین به اصطلاح افشاگری‌ها یا روشنگری‌ها را برای مخاطبان خود  و البته دفاع از نامزدهای اصولگرا داشت. انتخاب اکثریت مردم اما آنچه نبود که گردانندگان این روزنامه به دنبال آن بودند.
حال که جریانی در دل مجموعه اصولگرایان دم از آسیب‌شناسی، بازسازی و نوگرایی می‌زنند، قاعدتاً باید به این مهم هم فکر کنند، که تکلیف آنها با چنین رسانه‌ها و رویکردهایی چیست؟ تقلاها و تلاش‌های کیهان و برخی رسانه‌های تندرو دیگر در انتخابات گذشته چه آورده قابل محسوسی برای این مجموعه سیاسی به همراه داشت؟
بیم آن می‌رود زمانی به فکر تبری از مواضع کیهان برآیند که همچون طرد و اعلام برائت از احمدی‌نژاد، دیگر فایده‌ای نداشته باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا